تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی را از وابستگی نجات داد
کد خبر: 4182599
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی را از وابستگی نجات داد

محمدرضا طالبی با بیان اینکه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی را از وابستگی نجات داد، گفت: اگر ما این تربیت اسلامی و تعلیم و تعلم را نداشتیم و شاهد اجرای آن به بهترین وجه نبودیم الان تولید علمی نداشتیم که نتیجه آن انرژی هسته‌ای شود.

محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، 27 آبان‌ماه در مراسم نکوداشت پدر تعلیم و تربیت ایران، استاد غلامحسین شکوهی با بیان اینکه اسلام بر موضوع تعلیم و تربیت بسیار تأکید دارد، گفت: آیات و روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد و سیره اهل بیت(ع) بر این موضوع بوده است و اولین آیه‌ای که بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شده در زمینه موضوعات تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تعلم از اهداف بسیار بزرگان انبیا و ائمه اطهار(ع) بوده است، ادامه داد: روایتی از حضرت رسول(ص) داریم که فرمودند بر همه مسلمانان، فراگیری علم و دانش واجب است. پیامبر اسلام(ص) علم‌آموزی و دانش را به یک سن خاصی، طیف خاصی، مقطع خاصی، عمر خاصی، جنس خاصی و... محدود نکرده‌اند و در روایات داریم که امام صادق(ع)، چهار هزار شاگرد را در علوم مختلف تربیت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از صدر اسلام و وقتی که از زمان ائمه اطهار(ع) گذشت و جامعه ایران به دست سلاطین افتاد، یکی از برنامه‌ها و شعار سلاطین جهت حکومت کردن بر ایران و سایر جوامع این بود که باید دو کار انجام شود و این بود که مردم را در فقر و بی‌سوادی نگه دارید و در تاریخ هم به این موضوع اشاره شده است و تمام پادشاهان هم اینجوری نبودند بلکه افرادی هم بودند که به علم و ادب و دانش و بزرگان احترام می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، نظام تعلیم و تربیت با اهداف و آرمان‌های آن هم‌زمان پرورش پیدا کرد، افزود: قوانین و سیاست‌گذاری‌های نظام آموزشی از همان ابتدای پیروزی انقلاب انجام شد و سند چشم‌انداز و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت یکی از افتخارات این حوزه است.

طالبی بیان کرد: نقشه جامع علمی کشور تدوین و اجرایی شده است و در برنامه توسعه پنجم کشور برای حوزه تعلیم و تربیت، اعتبارات خوبی دیده شد و از قبیل سند تحول بنیادین بسیار داریم و این نوع اسناد براساس آموزه‌های اسلام تهیه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مرحله اول تربیت و در مرحله دوم تعلیم شرط است و تولید علم باعث رشد هر جامعه‌ای می‌شود و تربیت نیز جز شروط پیشرفت هر جامعه به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت بود که انقلاب اسلامی را از وابستگی نجات داد، افزود: اگر ما این تربیت اسلامی و تعلیم و تعلم را نداشتیم و شاهد اجرای آن به بهترین وجه نبودیم الان تولید علمی نداشتیم که نتیجه آن انرژی هسته‌ای شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعلیم و تربیت، انقلاب اسلامی را از وابستگی نجات داد، گفت: اگر تعلیم و تربیت نبود و رشد علمی را همراه نداشت، ما در حوزه دفاعی و نظامی، کارمان به اینجا نمی‌رسید که هیچ ابرقدرتی جرئت ندارد کوچکترین تعرض را به جمهوری اسلامی داشته باشد. در حوزه پزشکی جزو کشورهای اول جهان هستیم و همه این‌ها نتیجه تعلیم و تربیت درست صحیح و اسلامی است.

وی بیان کرد: استاد شکوهی یکی از مفاخر بزرگ حوزه تعلیم و تربیت است؛ کسی بود که رویکرد و فرهنگش متأثر از فرهنگ غرب نشد و بعد از کسب مدارک علمی خود به کشور خود بازگشت و مردم و جامعه اسلامی از علم و ایمانش بهره‌مند شدند. ای کاش بسیاری از تحصیل‌کنندگان که نظام و کشور برای آنان هزینه کرد و به مدارج عالی رسیدند، این احساس تکلیف را می‌داشتند و به کشور بر می‌گشتند و به مردم خدمت می‌کردند.

انتهای پیام
captcha