حمایت محله‌محور از مادر و کودک در «هوای مادری»
کد خبر: 4191053
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

حمایت محله‌محور از مادر و کودک در «هوای مادری»

دبیر طرح ملی هوای مادری با اشاره به حمایت محله‌محور از مادر و کودک گفت: با حمایت از تشکل‌های فعال این عرصه برآنیم، پذیرای مادر و کودک در محله‌های مختلف شهرهای سراسر کشور باشیم.

طرح ملی «هوای مادری»به گزارش ایکنا به نقل از دبیرخانه طرح ملی هوای مادری، حسین علیزاده، دبیر اولین رویداد ملی هم‌افزایی فعالان شاخص مادر و کودک با بیان اینکه طرح اولیه این دبیرخانه با هدف هم‌افزایی، حمایت و گسترش گروه‌های شاخص ارتقای مادر و کودک در سراسر کشور شکل گرفته است، اظهار کرد: اولین رویداد ملی هم‌افزایی فعالان حوزه مادر و کودک با نام «هوای مادری» با محوریت بر سه اصل مهم شامل حمایت از توسعه مجموعه‌های مادر و کودک، ارتقای الگوی عملیاتی رشد مادر و کودک و تجربه‌های موفق کنشگری مادران در محله و با حمایت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، دفتر امور بانوان وزارت کشور و همکاری آستان قدس رضوی با حضور 30 گروه برگزیده از میان فعالان شاخص این عرصه از سراسر کشور، در روزهای 20 و 21 دی‌ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. 

دبیر اولین رویداد ملی هم‌افزایی فعالان شاخص مادر و کودک گفت: همچنین، 14 هیئت کودکانه که در اولین فراخوان هیئت و کودک برگزیده شده‌اند، در این رویداد به ارائه تجربیات خود می‌پردازند. هم‌افزایی تخصصی فعالان شاخص و بیان تجربیات موفق مادرانه در محلات و تکمیل بوم چالش‌ها و اقدامات اختصاصی از جمله برنامه‌های این رویداد ملی است.

وی گفت: اکثر حمایت‌های صورت گرفته در کشور تاکنون مختص به فعالیت‌های فرهنگی در دوران دبیرستان و دانشگاه بوده است، اما کمتر به ایجاد فرصت رشد برای مادر به عنوان محور نهاد خانواده و پرورش‌دهنده نسل‌های آینده پرداخته‌ایم. در طرح ملی هوای مادری به دنبال گروه‌هایی هستیم که با تأکید بر حال خوب مادر به عنوان محور خانواده با هدف ایجاد زمینه‌هایی برای پذیرش مادر و کودک به شکل همزمان برنامه‌ریزی شده است که به دنبال تحقق اهدافی همچون تکریم نقش مادری، تسهیل‌گری در امر فرزندپروری، تقویت هم‌افزایی محلی مادران و ایجاد شبکه مواسات و تخصصی مادری است. 

دبیر طرح ملی هوای مادری افزود: آموزش‌های تخصصی مربوط به رشد کودکان زیر هفت سال، راهبری الگوهای عملیاتی جهت تنوع‌بخشی به رشد فردی و اجتماعی مادران به عنوان محور خانواده و تسهیل‌گری زیرساخت‌های لازم جهت تداوم و تعمیق از جمله مکان و مجوز برای این گروه‌ها از ظرفیت‌هایی است که با حمایت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای این طرح محقق شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان برای ارتباط با دبیرخانه می‌توانند با ثبت گروه‌های فعال در سایت هوای مادری پس از بررسی در شورای دبیرخانه از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha