فاز اول اکران شهری طرح «زندگی با آیه‌ها»
کد خبر: 4204516
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

فاز اول اکران شهری طرح «زندگی با آیه‌ها»

در فاز اول اکران شهری طرح زندگی با آیه‌ها، تیزینگ، استرابورد، عرشه_پل و بیلبوردها مورد استفاده قرار گرفته است.

اجرای طرح ملی «زندگی با آیه‌ها»به گزارش ایکنا، در طرح «زندگی با آیه‌ها» گروهی متشکل از پژوهشگران قرآنی به مدت شش ماه با بررسی فرمایشات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، علامه طباطبایی و برخی دیگر از بزرگان نزدیک به ۱۵۰ فراز کاربردی مبتلابه جامعه امروز، خوش‌خوان و مورد تأکید این بزرگان از قرآن کریم را به عنوان آیات منتخب برگزیدند تا در طول سه سال آینده به تدریج و متناسب با اقتضائات مختلف در جامعه گفت‌وگو شود. آیاتی که اگر برای عموم مردم متدین جامعه تبیین و به زندگی روزمره آن‌ها وارد شود، زمینه‌ساز جامعه قرآنی خواهد شد.

آرمان ایجاد جامعه قرآنی بدون تردید بدون همدلی، همراهی، همفکری و مشارکت همه ظرفیت‌ها محقق نخواهد شد. لذا در ماه رمضان پیش رو شاهد حرکت هم‌افزای ملی با پرچم‌داری جریان‌های مردمی و حمایت تمام‌قد ظرفیت های حاکمیتی و دولتی خواهیم بود. این حرکت هم‌افزا با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های قرآن و ادای فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین و تقویت ایمان و امید مردم برگزار می‌شود. گام اول در گفتمان‌سازی آیات منتخب با محوریت ۵۰ فراز از قرآن کریم برداشته می‌شود.

«زندگی با آیه‌ها» حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان است. این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات ماه رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است، به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و حکومتی است. تقویت حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی حاضر در میدان، سیاست اصلی این جریان‌سازی است. این حرکت نه تنها رقیب جریان‌های مردمی نیست، بلکه هدف آن پررونق شدن میدان‌های اصلی است. لذا، حرکت هم‌افزا محلی برای معرفی فعالان مردمی و قرآنی به جامعه خواهد بود.

فعالانی که تاکنون اقدامات متعدد و کوچک و بزرگی را در کشور برای حفظ و قرائت قرآن تولید و عرضه محتوا و خدمات قرآنی در قالب تولید کتاب، دوره آموزشی، سخنرانی، محصولات چندرسانه‌ای و ایجاد اپلیکیشن‌های تخصصی و کانال‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی انجام داده‌اند، اما بسیاری از آنان هنوز در دسترس بسیاری از مخاطبان بالقوه نیست. تبلیغات این جریان از سوی برنامه‌های پرمخاطب مثل برنامه تلویزیونی، محفل جزءخوانی‌های اعتاب و ... انجام و علاوه بر آن یک پویش ملی با جوایز ویژه برگزار می‌شود. 

در این زمینه برنامه تبلیغات محیطی و شهری نیز در دستور کار برگزارکنندگان قرار دارد. بهره‌گیری از بیلبوردهای شهری با موضوع اکران شهری طرح زندگی با آیه‌ها ویژه اکران استان‌ها و شهرستان‌ها پیگیری می‌شود. هر استان می‌تواند برای بهره‌مندی از این طرح، شماره «سامانه پیامک مخصوص به خود» را در طرح مطابق طرح کشوری اضافه کند.

در فاز اول اکران شهری زندگی با آیه‌ها تیزینگ، استرابورد، عرشه_پل و بیلبوردها مدنظر قرار گرفته است.

اجرای طرح ملی «زندگی با آیه‌ها»

انتهای پیام
captcha