مراسم معارفه استاندار بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1339603
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
با حضور وزیر کشور؛

مراسم معارفه استاندار بوشهر برگزار شد

گروه سیاسی: مراسم تودیع حسنوند استاندار سابق و مصطفی سالاری استاندار جدید بوشهر، امروز با حضور وزیر کشور و نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی مرکز استان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مراسم تودیع فریدن حسنوند به عنوان نوزدهمین استاندار بوشهر در دولت دهم و مصطفی سالاری به عنوان بیستمین استاندار جدید بوشهر در دولت تدبیر و امید، با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر، حیدر بحرانی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر، مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امرالله شیخیانی، دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران و اعضای شورای ادارای استان، عصر امروز 20 آذرماه، در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی شهر بوشهر برگزار شد.





در ابتدای این آئین آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری اظهار کرد: توسعه نیروگاه‌های اتمی و گسترش رآکتورها از اولویت‌های استان بوشهر باید باشد.



آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه گفت: در نشستی که با دکتر عباسی رئیس وقت سازمان انرژی اتمی داشتیم قرار شد چهار رآکتور در بوشهر ایجاد شود ضمن اینکه هم‌اکنون شرایط برای احداث آنها مهیا است.



وی اضافه کرد: گسترش زیرساخت‌های بنادر و کشتیرانی با نگاه بین‌المللی و همچنین توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از دیگر اولویت‌های استان بوشهر است.



نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر، توسعه مراکز آموزش عالی بین‌المللی و گسترش تجارت بین‌المللی را از دیگر اولویت‌های استان بوشهر ذکر کرد.



آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: استان بوشهر از دیرباز مرکز پیشرفت، توسعه و نماد اقتدار ایران و حوزه خلیج‌فارس بوده است.



وی افزود: می‌طلبد با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، مدیریت کارآمد، نظارت دقیق و باز تولید در افق بین‌المللی به عنوان نمایشگاه توسعه پایدار، ایران اسلامی در حوزه خلیج فارس بدرخشد.



آیت الله صفایی بوشهری از تمام استانداران استان بوشهر قدردانی کرده و گفت: با حضور استاندار جدید مسیر تلاش برای توسعه بوشهر ادامه می‌یابد و همدلی، وفاق، اخلاق‌مداری زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.



امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هیچ‌جا به اندازه بوشهر مورد تهاجم استکبار قرار نگرفته است، گفت: کشور انگلیس چهار بار به بوشهر حمله کرد ولی مردم و روحانیت بوشهر در مقابل آنان شکوه و حماسه آفریدند.



نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر، اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، وفاق، همدلی و مدیریت جهادی بوشهر به یک استان نمونه در کشور تبدیل شود.با همدلی و تعامل و دست به دست هم دادن، همه کمک کنند با نگاه ولایی، زمینه برای پیشرفت استان بوشهر فراهم شود.



در ادامه عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی، در این آئین اظهار کرد: اعتباری برای جابجایی روستاهای هلیله و بندرگاه تصویب شد اما هنوز کار عملیاتی آن انجام نشده است.



وی افزود: چرا باید جابجایی دو روستا در کنار نیروگاه اتمی برای مردم ما دغدغه‌آفرین باشد و این موضوع کوچک باعث درد و رنج مردم ما شود. باید کارنامه روشنی از عملیاتی نشدن این موضوع داشته باشیم.



این مسئول تصریح کرد: در عرصه کشاورزی و شیلات همیشه جلو بوده‌ایم اما چقدر به صنعتی‌شدن و بهسازی آن فکر کرده‌ایم و برای پیشرفت بیشتر آن تلاش کرده‌ایم. چرا خبری از سند توسعه اشتغال استان ، هزینه‌کرد برای توسعه نیروی انسانی و طرح مطالعاتی توزیع آب نیست.



جمیری خاطرنشان کرد: تمامی این آمد و رفت‌ها جدا از مسائل سیاسی و حزبی باید به‌گونه‌ای باشد که باعث نقش‌آفرینی و وظیفه‌ تاریخی ما شود تا دغدغه‌های مردم حل شده و از منابع مادی و معنوی بوشهر به نحو احسن استفاده شود.



نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی، گفت: توجه به خواسته‌های فرهنگی و اعتبارات ورزشی در دستور کار دولت جدید باشد چراکه ما باید از حق اصلی خود یعنی از منابع نفتی و ذخایر استان نیز برخوردار شویم.



همچنین در این آئین عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که برای تودیع نوزدهمین و معارفه بیستمین استاندار بوشهر، ظهر امروز، به این استان سفر کرد، با قدردانی از آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر، آیت الله حسینی بوشهری، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، نماینده مجلس و ستادهای حجت‌الاسلام روحانی در استان بوشهر، اظهار کرد: هیچ تحلیل سیاسی تا پیش از انتخابات تأیید نمی‌کرد که حجت‌الاسلام روحانی جزو گزینه‌های مهم و قوی برای رئیس‌جمهور شدن باشد، اما ایشان به دلیل صداقت، اعتماد و تمکین به ولایت بود که رئیس جمهور شد.



وی ادامه داد: بدانیم که همه زیر پرچم جمهوری اسلامی برای اعتلای انقلاب اسلامی و برای خدمت به مردم و انقلاب تلاش می‌کنیم.



وزیر کشور با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم و مسئولان استان بوشهر، خاطرنشان کرد: دکتر روحانی بابت زلزله دشتستان با غم مردم استان بوشهر شریک هستند.



رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اعتدال، تأیید یک حقیقت است که مبتنی بر عرف و فطرت انسانی است. اعتدال آنقدر پذیرفته است که می‌توان برای آن حکم ذاتی قائل شد.



وی تأکید کرد: حال که دولت با شعار اعتدال وارد کار شده است، همه باید تلاش کنیم گفتمان اعتدال در کشور نهادینه شود، چراکه تندروی و تعصبات بیجا را عقل و شرع تأیید نمی‌کند.



وزیر کشور بیان داشت: استاندار جدید باید نماد اعتدال باشد و دولت این را قبول نمی‌کند که مدیرانش از اعتدال دوری کنند.



رحمانی فضلی با بیان اینکه در عرصه سیاست نباید تندروی کنیم، اذعان داشت: ضمن اینکه در مدیریت‌های کلان، تغییر مدیران طبیعی است و قدردان زحمات همه مدیران هستم.



وی با قدردانی از تلاش‌های فریدون حسنوند، استاندار پیشین بوشهر، متذکر شد: حسنوند یکی از سرمایه‌های انقلاب است که باید به خوبی از ایشان در منافذ دیگر استفاده کرد و همه می‌دانیم تربیت مدیران، بزرگترین سرمایه انقلاب است.



رحمانی اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون 828 شهردار و 80 فرماندار سراسر کشور منصوب شدند.



وی با اشاره به نحوه انتخاب استاندار بوشهر‌‌ اضافه کرد: در بوشهر با تراکم نیرو مواجه شدیم که همه گزینه‌ها از دیگری بهتر بود اما در نهایت به آقای مصطفی سالاری رسیدیم و ایشان به عنوان استاندار بوشهر انتخاب شدند.



وی با قدردانی از نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر و نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان در مسیر انتخاب استاندار جدید گفت: ایشان در انتخاب استاندار جدید بوشهر نیرویی را به ما تحمیل نکردند و نمایندگان مجلس هم همین رویه را داشتند و اصرار بر فرد خاصی نکردند.



وزیر کشور گفت: سالاری، استاندار جدید بوشهر نباید خود را مدیون کسی بداند، این لطف خدا بوده که استاندار شده و باید مدیون خداوند باشد.



رحمانی فضلی تاکید کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فرعی و اموری که هدف اصلی نیست قابل بخشش نخواهد بود و مسیر پیشرفت و توسعه بوشهر باید با همدلی و همراهی ادامه یابد.



وزیر کشور با تاکید بر اینکه استاندار جدید باید منادی عدالت باشد، گفت: در حوزه اجرا بزرگترین شاخصه عدالت، قانون است و استاندار و مدیرانش باید قانون‌مدار حرکت کنند. بنده خود مطلقاً خلاف قانون عمل نمی‌کنم و باید ثابت کنیم به قانون پایبندیم.



وزیر کشور با تاکید بر تعامل مثبت و سازنده استاندار با مردم تاکید کرد: شرط اول در انتخاب مدیران اعتدال و تجربه مفید است و باید از بین نیروهای معتدل و باتجربه افرادی پاک‌دست برای مدیریت انتخاب شود.



وزیر کشور ادامه داد: اصلی‌ترین چالش ما در مقابله با دشمن کارآمدی است چرا که دشمن در این حوزه همواره می‌کوشد، ما را به چالش بکشد.



وی جذب سرمایه در استان بوشهر را یک اولویت ذکر کرد و گفت: تقویت صنایع پایین دستی نفت و گاز از دیگر ضروریاتی است که باید مدیران استان بوشهر آن را مد نظر داشته باشند.



لازم به ذکر است لحظاتی پیش حکم استانداری بوشهر که به امضای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رسیده بود به مصطفی سالاری استاندار جدید بوشهر اهدا شد و از زحمات فریدون حسنوند استاندار پیشین بوشهر قدردانی شد.



در پایان مصطفی سالاری استاندار جدید بوشهر در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: قطعاً بدون بررسی کارشناسانه و تحقق اهداف دولت، عزل و نصب مدیران صورت نمی‌گیرد.



وی افزود: با این حساب، مدیران کل در پی خدمت به مردم باشند و تلاش کنند اهداف نظام را محقق سازند.



استاندار جدید بوشهر تأکید کرد: تعامل با امام جمعه، نمایندگان استان در مجلس و نماینده مردم در مجلس خبرگان سرلوحه کار من خواهد بود و مدیران نیز بدون نیازهای جانبی به خدمت ادامه دهند.



سالاری با بیان اینکه بجای کنکاش در گذشته باید به آینده بیندیشیم، اضافه کرد: نباید نیروهای شایسته را به دلیل تنگ‌نظری از خدمت به مردم محروم کنیم.



وی تأکید کرد: باید بدون توجه به عقبه نیروهای متخصص از توان آنها برای پیشبرد اهداف نظام در استان بوشهر استفاده کنیم.



سالاری تأکید کرد: به عنوان آخرین استاندار دولت روحانی از نیروهایی جوان، خلاق و دلسوز بهره‌گیری خواهم کرد و در همین زمینه برای توسعه منابع انسانی نظام‌نامه تدوین کرده‌ام.



وی با بیان اینکه سامانه ارتباط مردم و دولت را طراحی خواهیم کرد، ابراز داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های صنایع نفت و گاز از برنامه‌های ما است و در این زمینه برنامه جامعی تهیه و اجرا می‌کنیم.



استاندار جدید بوشهر یادآور شد: توسعه کشاورزی، شیلات، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از اولویت‌ها است و در همین زمینه برنامه‌های کوتاه و بلند مدت در دستور کار خواهیم داشت و انجام این برنامه‌ها مستلزم همراهی دلسوزان استان است.



سالاری در پایان بیان داشت: ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران، امنیت حضور آنها را با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی تضمین می‌کنیم.

captcha