نمایشگاه جشنواره منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس در بوشهر آغاز به کار کرد
کد خبر: 1343764
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
با حضور معاون وزیر علوم؛

نمایشگاه جشنواره منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس در بوشهر آغاز به کار کرد

گروه اندیشه: نمایشگاه جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس با حضور معاون اداری مالی وزیر علوم و 160 مخترع و نوآور از پنج استان در بوشهر آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، محمدحسین امید، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در آئین گشایش جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس در بوشهر با اشاره به نقش غیرقابل انکار فن‌آوری در پیشرفت‌های کشور، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش بی‌شک یک کار قابل قبول و ذخیره‌ای برای آینده خواهد بود.



وی تصریح کرد: تلاش‌های صورت گرفته شده توسط فن‌آوران و شرکت‌های دانش بنیان بسیار چشمگیر و ستودنی است و باید برای بازاریابی محصولات تولید شده برنامه‌ریزی شود تا تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به نتیجه نهایی یعنی خلق ثروت از دانش محقق شود.



در ادامه مهدی محمدی، رئیس پارک علم و فن‌آوری خلیج فارس نیز با بیان ظرفیت‌های استان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته شده و طرح‌های در دست اقدام پرداخت.



معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری به همراه مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت علوم از تولیدات و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد علم و فن‌آوری خلیج فارس و پارک علم و فن‌آوری خلیج فارس در نمایشگاه جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس بازدید کرد.



در جریان این بازدید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم توصیه‌هایی را برای افزایش بهره‌وری شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرده و قول حمایت از تلاش‌های صورت گرفته و مساعدت برای توسعه مجموعه  پارک و مرکز رشد را داد.



در حاشیه آئین آغاز به کار نمایشگاه جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس، محمد حسین امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در نشست بررسی مسائل و مشکلات پارک علم و فن‌آوری بوشهر با حضور مدیران پارک علم و فناوری با اشاره به روند رو به رشد پارک فن‌آوری بوشهر اظهار کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که در پارک فن‌آوری بوشهر رخ داده باید از ظرفیت‌های موجود در این پارک برای توسعه چرخه صنعت بهره برد.



وی بیان کرد: با توجه به استعدادهای بالقوه استان بوشهر در توسعه اقتصادی کشور امیدواریم با تلاش‌ها و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد شکوفایی و نقش‌آفرینی بیشتر پارک علم و فناوری خلیج فارس در چرخه تبدیل علم به صنعت و خلق ثروت در منطقه داشته باشد.



امید با بیان اینکه در توزیع اعتبارات نگاه ما بر اساس شاخص‌ها خواهد بود، اظهار کرد: توزیع اعتبارات چه در طرح تملک که نقش حمایتی داشتیم و چه در تجهیزات و بخش‌های اجرایی بر اساس شاخص صورت می‌گیرد که این بازدیدها نیز می‌تواند نقش مؤثری را در شناخت بیشتر از مجموعه‌ها و حمایتهای لازم داشته باشد.



معاون اداری، مالی وزارت علوم و فناوری تصریح کرد: بودجه تخصیص عمرانی در سال گذشته 12 درصد و در بحث تعمیر و تجهیز 20 درصد بوده که تخصیص‌های امسال تا الآن اکثر ردیف‌ها، تخصیص‌ها بین 20 تا 30 درصد است و امیدواریم به 50 درصد افزایش پیدا کند و هم در بودجه جاری و هم در بودجه عمرانی وضعیت نسبت به سال گذشته مناسب‌تر است اما همواره ناکافی است.



همچنین، مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت علوم نیز با تشکر از اقدامات صورت گرفته شده بیان کرد: امیدواریم با بهبود در روند تخصیص اعتبارات عمرانی شاهد پیشبرد موثرتر پروژه‌های در دست اقدام پارک علم و فن‌آوری بوشهر باشیم.



مهرالله رخشانی‌مهر بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی پارک علم و فن‌آوری خلیج فارس در ماه‌های گذشته در بودجه سال 93 ردیفی را برای تعمیر و تجهیز برای پارک خلیج فارس بوشهر در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم در تقویت و توسعه مراکز رشد مؤثر واقع شود.



در ادامه این جلسه، حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر، از ساخت هواپیمایی هوشمند و پیشرفته با 90 دقیقه پرواز و تصویربرداری توسط دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان کردی‌زاده دشتستان خبر داد و اظهار کرد: دو نفر از همکاران فرهنگی بوشهری موفق به کسب رتبه اول کشور در دو حوزه اقدام‌پژوهی و پژوهش معلمین شدند.



وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فن‌آور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند» عنوان کرد: یکی از راه‌های پیشرفت اقتصادی ملت و کشور خوداتکایی به منابع مالی و انسانی است که برای آن باید هر سال برنامه‌ریزی کنیم.



معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه آنچه مایه نجات است خودباوری و خوداتکایی است، تصریح کرد: قرآن کتابی است که خداوند برای هدفی خاص فرستاده است و با دقت در آیات قرآن و آیات سوره بقره در می یابیم که بزرگترین هدف قران هدایتگری است و قرآن هدایتگر رحمت و بشارت برای مسلمانان است.



یادآور می‌شود، در پایان از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و فعالیت‌های پارک علم و فن‌آوری خلیج فارس بازدید کردند.

captcha