قرآن؛ محور فعالیت‌های فرهنگی خراسان رضوی است
کد خبر: 1366271
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹

قرآن؛ محور فعالیت‌های فرهنگی خراسان رضوی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این استان نمی‌توان به تنهایی کار فرهنگی انجام داد چون که از دیرباز خراسان رضوی پایگاه و خاستگاه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی بوده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، در مراسم معارفه معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که عصر روز گذشته، پنجم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری صاحب الزمان(ع) مشهد برگزار شد، گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما در اداره، عرصه قرآن و عترت است و پس از آن نیز همین خواهد بود.



وی با بیان اینکه اقتضای کار فرهنگی در استان با توجه و عنایت به دو ثقل رسول مکرم اسلام(ص) است، افزود: در استان خراسان رضوی نمی‌توان به تنهایی کار فرهنگی انجام داد چون که از دیرباز این استان پایگاه و خاستگاه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی بوده است و بایستی در راس امور و فعالیت‌های فرهنگی و هنری، قرآن و عترت نیز باشد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: استان خراسان رضوی مزین به مضجع شریف امام رضا(ع) است و بهترین نقطه جهان اسلام به شمار می‌‌رود، به‌گونه‌ای که هم اکنون نیز پرچم پیشتازی فعالیت‌های قرآنی کشور در دستان اهالی این استان است.



سرابی با ذکر اینکه استان خراسان رضوی در سال‌های اخیر موفقیت‌های خوبی را در عرصه قرآن به دست آورده است، بیان کرد: امسال به واسطه مجموعه فعالیت‌های قرآنی سال گذشته در کشور برتر شدیم و از معاونان، همکاران و کارشناسان این استان در نمایشگاه قرآن سال جاری به عنوان استان نمونه در فعالیت‌های قرآنی تجلیل شد.



وی افزود: مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور، عمده‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌هایش، قرآن و عترت است لذا بر آن شدیم یک شخصیت قرآنی که تجربه فراوانی در عرصه قرآنی دارد، به کار بگیریم تا شاهد رشد مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های عرصه قرآنی در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی باشیم.



سرابی اضافه کرد: حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب در عرصه‌های مختلف مدیریتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مدیریت ادارات شهرستان‌ها، مسئولیت کمیته‌ها و ستادهایی عمدتا با محوریت و موضوعیت مربوط به قرآن و عترت، ستاد اقامه نماز استان و همچنین مسئولیت امور ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را بر عهده داشتند و با کارنامه بسیار موفق در سمت جدید با این اداره فعالیت خواهند داشت.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: همه بخش‌ها وارکان مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان باید با نهایت همراهی و همکاری در حوزه قرآن و عترت، زمینه رشد و تعالی برای فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را فراهم کنند.



وی یادآور شد: همچنین از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استان تقاضا می‌شود با همکاری و همراهی، تلاش و هماهنگی خویش، سبب رشد و ارتقاء مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها و خدمات نسبت به قبل باشند.

captcha