دستاوردهای شرکت گاز استان بوشهر بعد از انقلاب
کد خبر: 1371519
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
غلام‌عباس حسینی تشریح کرد:

دستاوردهای شرکت گاز استان بوشهر بعد از انقلاب

گروه سیاسی: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار کرد: 84 درصد از جمعیت شهری و 42 درصد از جمعیت روستایی در استان بوشهر می‌توانند از گاز شهری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، غلام‌عباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار کرد: در سال 92 حدود 38 میلیارد و 500 میلیون تومان برای گازرسانی در استان تأمین اعتبار شده که تاکنون 32 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: در سال 92 گازرسانی به شهر امام حسن(ع) انجام شده و در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد. گازرسانی به 9 روستای استان بوشهر در نیمه اول سال جاری انجام و 28 روستا نیز در دهه فجر به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در شهرهای وحدیته، بردخون و آباد شبکه شهری خط انتقال در حال انجام است و تا خرداد ماه سال آینده به شبکه سراسری گاز می‌پیوندند. گازرسانی به 30 شهر استان انجام شده و با توجه به گازرسانی به 28 روستای دیگر نیز در دهه فجر امسال تعداد روستاهای گازرسانی شده در استان بوشهر به 137 روستا خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اضافه کرد: تاکنون 92 هزار علمک گاز در استان نصب شده که 71 هزار خانوار در حال حاضر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند. شرکت گاز استان بوشهر توانسته پروژه‌های خوبی را انجام و در مدت کوتاه موفق شده است به 30 شهر استان گازرسانی کند و با ظرفیتی که ایجاد شده 50 درصد مردم از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
وی از استانداری، فرمانداران و شهرداران که تعامل خوبی با شرکت گاز داشته‌اند تقدیر کرد و افزود: همه سال در آغازین روزهای سال نو تفاهمنامه‌ای با شهرداران منعقد می‌شود و پس از گازرسانی هزینه ترمیم و روکش آسفالت به تمام شهرداری‌ها به‌غیر از برازجان و بوشهر پرداخت می‌کنیم. از سال 92 هزینه ترمیم آسفالت به شهرداری پرداخت نکرده‌ایم زیرا کار آسفالت خیابان‌‎ها و معابر را خودمان انجام می‎دهیم و نیز از 30 دی‌ماه 93 مقرر شد آسفالت شهر بوشهر را شرکت گاز انجام دهد.

وی اذعان کرد: مطالبات اکثر شهرداری‌ها پرداخت شده و مقدار جزیی از شهرداری‌ها مثل شهر بوشهر، برازجان و وحدتیه از ما مطالباتی دارند که تا آخر سال به این شهرداری‌ها پرداخت خواهیم کرد.

حسینی در پاسخ به اینکه برای نظارت بر پروژه‎های گازرسانی به مناطق مختلف استان چه برنامه‌ای دارید، گفت: از بین کل مشاوران، مشاور نظارت را انتخاب می‌کنیم  و بر حسب پروژه یک ناظر مقیم، ارشد و یک ناظر مدیر پروژه انتخاب خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ناظر مقیم نظارت کامل بر پروژه‌ها دارد و ناظر ارشد هر ماه دوبار به پروژه‌ها سرکشی و مشکلات را برطرف می‌کند.

captcha