سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش ساترا در بوشهر راه‌اندازی می شود
کد خبر: 1375447
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۷
استاندار بوشهر خبر داد:

سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش ساترا در بوشهر راه‌اندازی می شود

گروه سیاسی: مصطفی سالاری از راه‌اندازی سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش ساترا در بوشهر خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی سامانه هوشمند ساترا در استان بوشهر امکانات لازم فراهم شده است که با اتمام مطالعات تئوریک آن، شش ماه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در نشست با مسئولان راه‌اندازی سامانه ساترا در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش ساترا  به عنوان موتور محرکه توسعه هرمنطقه است اظهار کرد: این سامانه اطلاعات هر منطقه را به روز در اختیار دارد و در سه بعد اقتصاد، جغرافیا و جامعه‌شناسی سیمای فضای مناطق را براساس سند چشم‌انداز توسعه ترسیم می‌کند و یکی از ارکان توسعه پایدار است.

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن سامانه هوشمند ساترا در استان بوشهر 18 میلیارد ریال اعتبار برآورد می‌شود که از طریق معاونت برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهوری تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در اجرای سامانه ساترا در استان بوشهر 287 شاخص فعال می‌شود، افزود: سامانه ساترا در همه حوزه‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است و برای 69 حوزه کاری و اداری برای دستگاه‌های اجرایی تدوین شده است که به عنوان موتور محرکه توسعه قلمداد می‌شود.

مقام عالی دولت در استان بوشهر تصریح کرد: اجرای این طرح 18 ماهه اجرایی می‌شود که سامانه ساترا در استان بوشهر به‌صورت هوشمند برنامه‌ها و طرح‌ها را تدوین و ارائه می‌دهد.

وی بر توجه به آموزش کاربران با سامانه ساترا، گفت: لازم است یک‌ دوره یک‌ساله ویژه کاربران با سامانه یاد شده در استان بوشهربرگزار شود تا کاربران بتوانند براحتی از آن برای پیشبرد امور استفاده کنند.

استاندار بوشهر سامانه هوشمند ساترا را پیش‌زمینه تدوین سند آمایش سرزمینی استان بوشهر دانست و تأکید کرد: سامانه هوشمند ارزیابی آمایش و رصد توسعه استان بوشهر به سامانه سایر استان‌ها برای هماهنگی در توسعه و پیشرفت متصل می‌شود.

سالاری در پایان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در استان بوشهر موظف هستند برای تسریع در اجرای سامانه هوشمند ساترا همکاری کنند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بسته‌های برنامه‌ریزی خود را از هم اکنون تدوین که پس از بارگذاری آن را در سیستم دستگاه اجرایی فعال کنند.

captcha