نهمین جشنواره افتتاحیه بین‌المللی سینمای اخلاق فیلم‌های 100 ثانیه‌ای
کد خبر: 1380485
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
در بوشهر آغاز به‌کار کرد؛

نهمین جشنواره افتتاحیه بین‌المللی سینمای اخلاق فیلم‌های 100 ثانیه‌ای

گروه هنر: مدیریت روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر گفت: هفت بخش نهمین جشنواره افتتاحیه بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در سینما بهمن بوشهر آغاز به‌کار کرد.


مهدی جلالی سروستانی، مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر در حاشیه افتتاحیه نهمین جشنواره بین‌المللی سینمای اخلاق فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: امروز چهارشنبه، هفتم اسفندماه نهمین جشنواره افتتاحیه بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای نخستین روز گشایش خود را به صورت همزمان در تهران، بوشهر و هشت استان دیگر جشن گرفت.



مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر اضافه کرد: برگزاری دو نشست تخصصی کارگاه فیلم با حضور مجتبی راعی و محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است که در حاشیه مراسم نهمین افتتاحیه با حضور هنرمندان خلاق و تصویرگران بومی در تالار حوزه بوشهر برگزار شد.



وی ادامه داد: سینما بهمن بوشهر میزبان نهمین جشنواره افتتاحیه بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای است و پردیس سینما آزادی تهران نیز به اکران فیلم‌های راه یافته و برگزاری نشست تخصصی خواهد پرداخت.



جلالی سروستانی گفت: نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای همراه با بخش‌های جنبی، نمایش آثار این دوره و منتخبی از ادوار پیشین جشنواره، بخش ویژه سینمای ژاپن، کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی، طی امروز و فردا در پردیس سینما آزادی و همزمان در 9استان کشور برگزار خواهد شد و برگزیدگان نیز در مراسم اختتامیه‌ای که جمعه، 9 اسفندماه در تالار اندیشه برگزار می‌شود، معرفی و تقدیر خواهند شد.



مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر یادآور شد: نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 در هفت بخش مسابقه ملی با 94 اثر منتخب، غیر رقابتی با 106 اثر منتخب، مسابقه بین‌الملل با 41 اثر منتخب، جنبی بین‌الملل با 83 اثر منتخب، کودک و نوجوان با 25 اثر منتخب، رهآورد با 133 اثر منتخب، سینمایی کوتاه ژاپن با 17 اثر منتخب جهت معرفی و داوری اکران خواهند شد.



وی افزود: طبق گزارش دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100، کل شرکت‌کنندگان در بخش ملی و بین‌المللی 1472 نفر، کل آثار رسیده در بخش ملی و بین‌المللی 1513 اثر، شرکت‌کنندگان نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 در بخش ملی 1382 نفر، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه بخش ملی 1368 اثر، شرکت‌کنندگان در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 نود نفر، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه بخش بین‌الملل 145 اثر، تعداد کشورهای شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل 40 کشور، تعداد فیلم‌های رسیده در بخش اصلی داستانی – مستند – انمیشن 1336 فیلم، تعداد فیلم‌های رسیده به بخش مسابقه اصلی 94 اثر و تعداد فیلم‌های راه یافته بخش اکران بخش اصلی 106 اثر است.



جلالی سروستانی با اشاره به اینکه اکران همزمان نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 در 9 مرکز استان‌های کشور اکران می‌شود، اظهار کرد: در روزهای هفتم و هشتم اسفندماه، فیلم‌ها و آثار اکرانی در سالن اجتماعات حوزه هنری خراسان شمالی، سینما بهمن زنجان، سینما بهمن گرگان گلستان، سالن اجتماعات شهید باغبانی حوزه هنری مازندران، سالن ماه حوزه هنری سمنان، تالار اجتماعات حوزه هنری قم، تالار سوره اصفهان، سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج کردستان، سینما بهمن بوشهر جهت علاقه‌مندان و سایر جامعه هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود.



مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر گفت: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در هفته دوم اسفندماه، ویژه‌برنامه «فیلم 100» از شبکه دو پخش می‌شود.



این هنرمند فعال بوشهری مصاحبه با هنرمندان و فیلم‌سازان (نظیر ابراهیم حاتمی‌کیا، اشکان خطیبی، مینو فرشچی، فرزاد مؤتمن و ...) و مسئولان نهمین جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای، تاریخچه شکل‌گیری جشنواره 100، مروری بر فیلم‌های سال‌های گذشته، تعریف فیلم 100، اجزا و ویژگی‌های فیلم 100 و ... را از جمله بخش‌های این برنامه اعلام کرد. 



وی پخش برخی آثار برگزیده نهمین جشنواره و پخش این فیلم‌ها با موضوع سینما اخلاق و ارائه برخی توضیحات توسط تولیدکنندگان این آثار را بخش دیگری از این ویژه‌برنامه دانست. 



جلالی سروستانی بیان کرد: این برنامه که به سفارش گروه فرهنگ و تاریخ و هنر شبکه دو تهیه شده به مدت شش روز و به مدت 15 دقیقه از ساعت 7:15 تا 7:30 پخش می‌شود و نهمین جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با شعار سینمای اخلاق، از 7 تا 9 اسفندماه در پردیس سینما آزادی، حوزه هنری و همزمان در 9 استان کشور برگزار می‌شود.



وی یادآور شد: شبکه دو از مدتی پیش به این ژانر مهم و تأثیرگزار توجه ویژه‌ای داشته و قاب «دو در 100» که روزانه سه بار و در ساعات 9:30،17:30 و 23:30 از شبکه دو پخش می‌شود به پخش فیلم‌های کوتاه صد ثانیه‌ای اختصاص دارد و متناسب با تعریف و مأموریت شبکه دو به‌عنوان شبکه کودک و خانواده و نیز مناسبت‌های ملی دینی بیش از 20 عنوان فیلم کوتاه برگزیده و منتخب در این قاب دیده شده است.



عضو کمیته هماهنگی امور استان‌های نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 گفت: فیلم‌های برگزیده نهمین جشنواره فیلم صد ثانیه‌ای نیز بعد از پایان جشنواره در برنامه «دو در100» شبکه دو پخش می‌شود.



وی اضافه کرد: فیلم 100 ثانیه‌ای  یکی از قالب‌های سینمایی در عصر رسانه‌های نوظهور و تأثیرگذار در جهان پرشتاب و پرهیاهوی امروز است که جشنواره آن از سوی حوزه هنری نهمین دوره خود را در سال 1392 پشت سر می‌گذارد.



جلالی سروستانی ادامه داد: این جشنواره در 4 بخش اصلی (فیلم‌های 100 ثانیه‌ای داستانی، مستند و پویانمایی)، بخش سینمای اخلاق، بخش بین‌المللی و چشم‌انداز ایران 1404 برگزار خواهد شد‎.‎



به گفته وی، حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این جشنواره با 3 فیلم 100 ثانیه‌ای در بخش مسابقه و غیر رقابتی حضور دارد که همزمان با شروع جشنواره در تهران آثار بخش‌های مسابقه و عیر رقابتی این جشنواره در استان اکران خواهد شد.



مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر اذعان کرد: اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فیلم 100 هفتم اسفندماه از ساعت 15 در مجتمع فرهنگی، هنری مهر شهرکرد برگزار می‌شود.‏



وی اظهار کرد: در سانسی جداگانه آثار 100 ثانیه‌ای تولید شده حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در سال جاری نیز اکران خواهد شد و جلسات نقد بررسی آثار بعد از اکران فیلم‌های فیلم‌سازان استان با حضور هنرمندان برگزار می‌شود.



جلالی سروستانی از نمایش فیلم‌های راه یافته به 8 بخش جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در قم خبر داد و گفت: 527 فیلم 100 ثانیه‌ای حاضر در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه‌ای طی دو روز در تالار اجتماعات حوزه هنری استان قم به نمایش گذاشته می‌شوند.



عضو کمیته هماهنگی امور استان‌های نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 گفت: در روزهای 7 و 8 اسفند‌ماه و طی 12 سانس فیلم‌های‌ راه‌یافته به بخش‌های مسابقه ملی، غیر رقابتی، مسابقه بین‌الملل، جنبی بین‌الملل، کودک و نوجوان، ره‌آورد، سینما 100 و سینمای کوتاه ژاپن اکران خواهند شد.



وی از حضور فیلم کوتاه «مثبت بی‌نهایت» در بخش مسابقه ملی خبر داد و گفت: این فیلم که به کارگردانی وحید عابدینی و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان قم تولید شده با نظر هیئت انتخاب جشنواره به بخش مسابقه ملی راه یافته است و همزمان در 10 شهر کشور اکران خواهد شد.



جلالی سروستانی گفت: نظر تماشاگران حاضر در سالن جمع‌آوری خواهد شد و در نهایت با شمارش آرای مردمی بهترین فیلم 100 ثانیه‌ای جشنواره از نظر تماشاگران قمی، معرفی‌ می‌شود.



این فعال هنری در پایان متذکر شد: علاقه‌مندان برای تماشای فیلم‌های جشنواره باید به نشانی خیابان صفائیه، کوچه 23، پلاک 8، حوزه هنری استان قم مراجعه و بلیط دریافت کنند. همچنین، برنامه اکران فیلم‌های جشنواره در پایگاه خبری حوزه هنری استان قم بارگذاری شده و قابل دسترس است.

captcha