جشنواره شعر خورشید در خراسان جنوبی برگزار شد
کد خبر: 1383312
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

جشنواره شعر خورشید در خراسان جنوبی برگزار شد

گروه هنر: جشنواره شعر خورشید با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با اندیشه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری از سوی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، شب گذشته در استان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، هادی زینی ملک‌آباد، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی شب گذشته، 13 اسفند در نشست پنجمین جشنواره شعر خورشید با اشاره به این‌که نگاه به شعر و شاعری باید نگاه علمی باشد، اظهار کرد: تعریف‌های امروزه از شعر و شاعری مبتنی بر هنر و فن است.



وی درک امور با شناخت و ظرفیت‌های خاص و دقیق را از ویژگی‌های شاعر دانست و افزود: شعر در زبان عربی جزء هنرهای زیبا محسوب می‌شود.



رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در قرآن کریم ویژگی‌ها و مؤلفه‌هایی برای شاعران بیان شده است، عنوان کرد: شعر در دوره جاهلی اگرچه از محتوایی مبتذل برخوردار بود اما به‌دلیل توجه به محتوای آن به 15 زبان دنیا ترجمه شده است.



زینی ملک‌آباد اظهار کرد: در سوره شعرا ویژگی‌ها و مؤلفه‌هایی برای شاعر اسلامی بیان شده و شاعری که دنباله‌رو باطن و حقیقت باشد شاعر اسلامی است.



وی ادامه داد: شاعرانی که به حق و اجتماع توجه کنند به تعهد و مسئولیت شاعری خود عمل کرده‌اند.



رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به رویکرد دوگانه پیامبر(ص) درباب شعر و شاعری اظهار کرد: عده‌ای از شاعران مورد قبول و عده‌ای مورد انتقاد پیامبر(ص) بود.



حمید مرادی، مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: جشنواره شعر خورشید در دو قالب موضوعی و آزاد برگزار شد که در بخش موضوعی با عنوان امام، انقلاب و شهدا بود که دانشجویان در این جشنواره اشعار خود را ارائه کردند.



وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی بیشتر دانشجویان با آرا و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در بخش موضوعی جشنواره و استعدادیابی دانشجویان جوان و شاعر عنوان کرد.



مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی  یادآور شد: اشعار رسیده به دبیرخانه جشنواره بالغ بر 86 اثر با موضوعات مختلف از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان بود که بعد از داوری در بخش آزاد به 5 نفر و در بخش موضوعی به 5 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا‌ شد.

captcha