توسعه و ترویج فرهنگ عفاف نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است
کد خبر: 1388285
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
سردار عباس‌زاده مطرح کرد:

توسعه و ترویج فرهنگ عفاف نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان بوشهر بدحجابی را سست‌کننده بنیان خانواده‌ها دانست و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و فرهنگ فاطمی نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.

سردار حیدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامی استان بوشهر ظهر دوشنبه، 26 اسفندماه، در حاشیه نشست هماهنگی برخورد با پدیده بدحجابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: این نشست به میزبانی پلیس برگزار شد و دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی در این زمینه با ما همکاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: همه کارکنان زن نیروی انتظامی، مسئولان امنیت اخلاقی، اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر، هیئت‌های مذهبی، بسیج خواهران و مسئولان قضائی و دیگر نهادهای مرتبط در این زمینه همکاری خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به نقش بسیار مهم خانواده‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بی‌شک بدون همکاری خانواده‌ها به توفیقی در این زمینه دست نخواهیم یافت و از همه خانواده‌ها می‌خواهیم که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی سست‌کننده بنیان خانواده‌ها است، تصریح کرد: در صورتی که خانواده‌ها ما در این زمینه یاری نکنند به مدیریت این موضوع در جامعه خدشه وارد خواهد شد.

سردار عباس‌زاده اضافه کرد: نیروی انتظامی با همکاری اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر، هیئت‌های مذهبی، بسیج خواهران و مسئولان قضائی و دیگر نهادهای مرتبط با بدحجابان برخورد خواهد کرد.

وی بر لزوم رعایت حجاب و عفاف توسط همه افراد برای حضور در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: مصمم هستیم تا با کسانی که به عفت عمومی جامعه دهن‌کجی می‌کنند برابر مقررات برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: بررسی وضعیت پوشش کارکنان، رعایت شئونات و الزامات اداری و عملی شدن ابلاغیه هشت‌گانه وزارت کشور از جمله ملاک و معیارهای کمیته بازرسی از برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دستگاه‌های دولتی استان است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ فاطمی راهی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است، گفت: نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه وظیفه ای همگانی است و در این میان مسئولان دستگاه‌های فرهنگی، دینی و دانشگاهی باید به تبیین زندگانی و شخصیت این بانوی بزرگ اسلام بپردازند، چرا که گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه باعث گسترش فرهنگ عفاف و حجاب می‌شود.

این مقام انتظامی در استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است، عنوان کرد: خانواده، اولین جایی است که شخصیت انسان در آن شکل می گیرد در حقیقت اولین الگوی حجاب یا بدحجابی، والدین هستند. اگر والدین به پوشش مناسب اهمیت بدهند و خود را به گوهر حجاب و حیا آراسته نمایند، فرزند نیز از آنها نمونه‌برداری خواهد کرد.

captcha