تشکیل 11 ایستگاه تذکر لسانی ثارالله طی نوروز 93 در بوشهر
کد خبر: 1388321
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
حجت‌الاسلام فکوری مطرح کرد:

تشکیل 11 ایستگاه تذکر لسانی ثارالله طی نوروز 93 در بوشهر

گروه اجتماعی: مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر از تشکیل ایستگاه تذکر لسانی ثارالله این ستاد در 11 منطقه بوشهر خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا فکوری، مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر در نشست هماهنگی برخورد با بدحجابی که با حضور فرمانده انتظامی استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: بدحجابی از پدیده‌های بسیار بدی است که توسط دشمنان برای سست‌ کردن اعتقادات جوانان استفاده می‌شود و لازم است که اقدامات مناسبی در این راستا صورت بگیرد.



وی بر لزوم همکاری همگانی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: باید ابتدا تلاش کنیم که برنامه‌های فرهنگی مناسبی را برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اجرا کنیم و سپس، در پی مقابله با بدحجابی باشیم.



بهبود وضعیت عفاف و حجاب در جامعه با برنامه‌های فرهنگی



فکوری از فعالیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در مناطق مختلف بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در 11 منطقه بوشهر این ستاد تشکیل شده و فعالیت می‌کند که هر منطقه یک رئیس ستاد دارد که روحانی شاخص آن منطقه است و یک دبیر دارد که فرمانده حوزه و یا پایگاه برتر آن منطقه است.



وی با بیان اینکه هر یک از این ستادها دارای یک بخش امور بانوان است، افزود: هر یک از این ستادها در ایام نوروزی یک پارک بزرگ در بوشهر را تحت پوشش قرار می‌دهند.



آغاز فعالیت گشت‌های 140 نفره ثارالله  در ایام عید نوروز



وی با اشاره به آغاز فعالیت گشت‌های ثارالله(نظارت و بازرسی) از ایام عید، تصریح کرد: 70 بانو و 70 آقا برای انجام این گشت‌ها سازماندهی شده و دوره دیده و گزینش و با شرکت در دوره‌های خاص برای این مهم انتخاب شده‌اند.



هدف ما تحدید منکرات و ترویج معنویات است



فکوری با اشاره به نقش بسیار مهم این گشت‌ها در بهبود وضعیت امنیتی و اخلاقی جامعه، افزود: این گشت‌ها بنا است که تحدید منکرات و ترویج معنویات را داشته باشند و با نیروی انتظامی در این زمینه همکاری خواهند داشت.



وی تأکید کرد: همه تلاش ما این است که شاهد ایجاد فضای امن و آرامی باشیم و این برنامه‌ها از عید امسال کلید می‌خورد در دیگر ایام سال نیز ادامه خواهد داشت.



مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر به دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی نماز جماعت، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ایجاد ایستگاه‌های پخش فیلم و اخبار و سریال، از جمله این برنامه‌ها است.



برپایی نماز جماعت، پخش فیلم و اخبار و سریال در ایستگاه‌ها



وی در پایان اظهار کرد: در زمینه نهی از منکر نیز برنامه‌هایی چون نظارت بر عفت عمومی، نظارت بر پوشش بانوان و پوشش آقایان و نظارت بر غرفه‌های فروش و اماکن مختلف را خواهیم داشت.

captcha