نمایشگاه خاک تا افلاک افتتاح شد
کد خبر: 1389485
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
با حضور آیت الله صفایی بوشهری؛

نمایشگاه خاک تا افلاک افتتاح شد

گروه هنر: به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر نمایشگاه خاک تا افلاک در جوار کارگاه ضریح خیمه گاه قمر بنی هاشم(ع) با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، به مناسبت ایام فاطمیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در ابتدای این آئین مذهبی که به مناسبت ایام فاطمیه با حضور آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، عبدالرضا مطاف، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و مردم متدین بوشهر در جوار ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم باب الحوائج (ع) برگزار شد، دعای حدیث شریف کسا با مداحی ذاکر اهل بیت (ع) کربلایی غلامرضا ابراهیمی قرائت شد.

حجت الاسلام حسین رحمانی پور، روحانی تبلیغ اعزامی از قم در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) نه تنها در نزد معصومین (ع) بلکه در نزد خداوند نیز مقام والایی دارد، اظهار کرد: در حدیث کسا دو نکته مورد توجه است، یکی اینکه خداوند برای معرفی اهل بیت (ع) به جبرئیل و فرشتگان می فرماید؛ «اینها فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش هستند»

وی ادامه داد: در راس این گروه حضرت فاطمه (س) قرار می گیرد که نشانگر عظمت مقام این بانوی گرامی است، دیگر اینکه ارزش و فضیلت این خاندان و در نتیجه شیعیان و دوستداران آنان است که پیامبر(ص) فرمود؛ «ای علی تو و شیعیانت اهل سعادت و رستگاری هستند»

حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگ بانوی جهان اسلام است
رحمانی پور با بیان اینکه امام صادق(ع) 9 اسم را برای حضرت صدیقه طاهره (س) می شمارند، گفت: اسم حضرت، فاطمه(س) است و بقیه نام ها لقب ایشان بوده است و حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگ بانوی جهان اسلام است و امروز بزرگترین افتخار برای بانوان و زنان مسلمان است که الگوی عملی آنها حضرت فاطمه (س) است.
این مبلغ فرهنگی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی در برهه کنونی به برکت ولایت فقیه است، تصریح کرد: حضرت فاطمه در جهت پایداری و صیانت از دین و توسعه آن رنجها و مشقتهای فراوانی کشید که بر اثر همین رنجها و ناملایمات به شهادت رسید.

وی افزود: امروز وظیفه زنان این است که فرهنگ فاطمی را به همه دنیا و انسان‌های آزاده معرفی کنند و در مقابل کسانی که می‌خواهند نام و ذکر فاطمه از ذهن‌ها فراموش شود، بایستند.

ترویج فرهنگ فاطمی در بین انسان‌های آزاده دنیا

حجت الاسلام رحمانی پوربیان کرد: زنان مسلمان باید از سیره، منش و اخلاق، تعهد و وفاداری حضرت فاطمه (س) الگو برداری کرده و در رفتارهای روزمره خود به آن عمل کنند.


این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فرهنگ فاطمی الگوی سبک زندگی خانواده اسلامی است و کالبد شکافی سیره و منطق عملی زندگی ایشان می تواند دستمایه تربیتی و معرفتی مهمی برای همه نسل ها باشد، بیان داشت: سخاوت و بخشش به نیازمندان، حضور در صحنه های نیاز اجتماعی، دفاع از ارزش های دینی به ویژه ولایت و امامت، بندگی و عبادت عاشقانه و نگاه مثبت و سازنده به انسان ها از جمله خصائص و ویژگی هایی است که در لابه‌لای رفتار و گفتار و اندیشه صدیقه طاهره نمایان است و او را زهرا یعنی تابان و درخشنده، اسوه پاکی ها در زمین و چلچراغ شایستگی ها در ملکوت الهی قرار داده است.

فرهنگ فاطمی الگوی سبک زندگی خانواده اسلامی است

وی در پایان در وصف دختر نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) به مدیحه سرایی پرداخت و حاضرین نیز عزاداری کردند.

در ادامه این آئین نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر به همراه رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از تابلو نقش های تعزیه عاشورایی بازدید کردند و نمایشگاه خاک تا افلاک در جوار کارگاه ضریح خیمه گاه قمر بنی هاشم(ع) با حضور آیت الله صفایی بوشهری، به مناسبت ایام فاطمیه افتتاح شد.

انتقال پیام های فرهنگی ومذهبی بزرگترین هدف ما است

عبدالرضا مطاف، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: این نمایشگاه به همت این ستاد در جوار کارگاه ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) به مناسبت ایام فاطمیه در پنج بخش بر پا شده است.

وی افزود: این مجموعه به منظور تعظیم شعائر الهی، تعمیق باورهای دینی و ارتقای سطح کیفی فعالیت های مذهبی در مقابل آسیب‌ها، بدعت‌ها و خرافه‌ها با برنامه ریزی صحیح و فعالیت‌های دینی، سعی بر این داریم که افراد جامعه را واکسینه کنیم.

فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ جامع برای همه قرن‌ها و نسل‌ها است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر انتقال پیام های فرهنگی و مذهبی را بزرگترین هدف راه اندازی این نمایشگاه ها دانست و گفت: یکی از برنامه های دیگر برای رسیدن به این هدف مطلوب داشتن برنامه های جانبی متعدد در کنار نمایشگاه مثل برگزاری گفتمان های تخصصی وکاربردی برای مخاطبان متعدد، برگزاری مسابقات جذاب برای سنین مختلف، اجرای تعزیه بدون اسیب، دعوت از قاریان ممتاز استانی و برنامه های جذاب دیگراست که در دستور کار قرار گرفته است.

مطاف در ادامه بیان داشت: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ جامع و ارزشمندی است که باید فرهنگ همه قرن‌ها و نسل‌ها باشد و بر این مبحث مهم، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای بسیار تاکید دارند.

صیانت و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی

وی اظهار کرد: جداشدن از فرهنگ جنگ و دفاع مقدس جدایی از همه ارزش‌های انقلابی است که پایه و اساس جامعه اسلامی ما است و فراموشی و غفلت از این ارزش‌ها، فرهنگ کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه جهادی، تعاون و همکاری، صفا و صمیمیت، خدمتگذاری و خدمت رسانی، پیروی واقعی از جایگاه مرجعیت، قدرت و نفوذ ولی فقیه و روحیه ظلم ستیزی همه این موارد در دوران دفاع مقدس بود، بنابراین باید از این دوره ارزشمند صیانت و پاسداری شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: نمایشگاه خاک تا افلاک در جوار کارگاه ضریح خیمه گاه باب الحوائج (ع) با همت جهادی خادمین افتخاری این ضریح، در پنج بخش یادمان شهدای گمنام، یادمان شهدای خلیج فارس، مقتل الشهدا، بیت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایستگاه صلواتی در کمترین زمان در مساحت 200 متر مربع بر پا شده است و به صورت زمانبندی انجام گرفته شده از ساعت 9 صبح تا 23 شب، تا بیستم فروردین ماه، آماده بازدید علاقمندان و ارادتمندان است.

 

captcha