پلیس آمر به معروف در جامعه است
کد خبر: 1389771
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
فرمانده انتظامی استان بوشهر؛

پلیس آمر به معروف در جامعه است

گروه اجتماعی: عباس‌زاده در نشست قرارگاه نوروزی امام علی(ع) با استاندار بوشهر گفت: پلیس ناجا به عنوان آمرین به معروف و ناهیان از منکر در جامعه است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حیدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامی استان بوشهر در نشست قرارگاه نوروزی امام علی(ع) با استاندار بوشهر، در ارتباط با کشف محموله مواد مخدر حشیش در شهرستان گناوه اظهار کرد: در خروجی شهرستان گناوه مأموران نیروی انتظامی دو دستگاه خودروی سواری پژو 405 و سمند که حامل مواد مخدر بودند را توقیف کردند.



فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: پس از بازرسی این دو خودرو 230 کیلوگرم حشیش از این دو خودرو کشف و 4 نفر نیز دستگیر شدند، ضمن اینکه پس از بازرسی از منزل قاچاقچیان 10 کیلوگرم شیره تریاک نیز کشف شد.



وی بیان کرد: نیروی انتظامی استان بوشهر برای مقابله با قاچاقچیان مصمم است که برخورد جدی داشته باشد و همواره بر این عزم خود جدی هستیم.



کاهش 50 درصدی وقوع سرقت در نوروز 93



عباس‌زاده در ارتباط با کشف جرائم در ایام تعطیلات نوروزی نیز گفت: در تعطیلات نوروزی در بوشهر با شعار امنیت و سلامت، ره آورد نظم و قانون 50 درصد کاهش وقوع سرقت در استان داشتیم ضمن اینکه کشفیات سرقت نیز 150 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که بخشی از آن مربوط به سال گذشته بوده است.



وی با بیان اینکه پلیس به عنوان آمرین به معروف و ناهیان از منکر در جامعه است، ادامه داد: در جرائم خشن نیز در تعطیلات نوروزی امسال 50 درصد کاهش داشتیم و آنچه از جرائم خشن نیز اتفاق افتاده به طور 100 درصد کشف شده است.



کاهش 30 درصدی تصادفات منجر به فوت درون و برون شهری



فرمانده انتظامی استان بوشهر در ارتباط با اقدامات پلیس راهور نیز گفت: در تعطیلات نوروزی در بوشهر تصادفات منجر به فوت 20 درصد کاهش داشته است و این عملکرد نشان از اقدامات بی‌نظیر و عملکرد بسیار خوب نیروی انتظامی دارد.



عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه نظم و انضباط ترافیکی درون و برون شهری، تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.



وی تصریح کرد: در سال جدید برای پیشگیری از وقوع جرائم، برنامه‌های متنوعی در دستور کار داریم و در همین ارتباط برنامه‌های خوبی در حوزه جغرافیای جرم انجام گرفته است و گشت‌های انتظامی را نیز هدفمند و هوشمند کردیم.



کاهش 50 درصدی جرائم خشن با همکاری گشت ثارالله



فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: برنامه خوبی برای کشف سرقت‌ها در سال 93  داریم و کمیسیون‌های عملیات انتظامی ویژه سرقت و جرائم خشن را به طور مرتب برگزار می‌کنیم.



وی ادامه داد: در نوروز سال جدید کاهش وقوع سرقت‌ها را در استان بوشهر شاهد بوده‌ایم، که بالای 160 درصد افزایش کشفیات در سرقت‌ها داشته‌ایم.



عباس‌زاده با بیان اینکه گشت‌های انتظامی را در ایام نوروز هدفمند افزایش داده‌ایم، افزود: نظم و امنیت خوبی برقرار شده است و جاهایی که خلأ انتظامی بوده، ما ایستگاه موقت پلیس را مستقر کردیم و برای نوروز 93 در حدود 83 ایستگاه موقت راه‌اندازی شده است که از این تعداد 53 ایستگاه قرارگاهی وانتظامی و مابقی در حوزه پلیس راهور و پلیس راه در سراسر استان با به کارگیری 480 نفر از پرسنل پایور و دریابانی ناجا  مستقر شده‌اند.





این فرمانده ارشد ناجا در استان بوشهر در پایان بیان کرد: از 25 اسفندماه 92، تا کنون با همکاری گشت‌های ثارالله ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر و با مدیریت ناجا استان اقدامات قابل توجهی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی برقرار شده است که شاهد کاهش 50 درصدی جرائم خشن در سال 93 هستیم.



مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز در ادامه این آئین با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی و مردم‌داری ناجا استان در ایام تعطیلات نوروز تشکر و قدردانی کرد و اظهار کرد: سختی کار شما را همه مردم جامعه درک و تقدیر و تشکر می‌کنند.



استاندار بوشهر مردم‌داری را یکی از مؤلفه‌ها و وظایف پلیس ناجا دانست و بیان کرد: برای برقراری نظم و امنیت اجتماعی در جامعه نیازمند حضور و تذکر پلیس هستند و طی بازدید از ستادهای شهرستان گناوه و دیلم، مردم از عملکرد پلیس رضایت کامل داشتند.



مردم‌داری یکی از مؤلفه‌ها و وظایف پلیس است





وی با بیان اینکه قاطعیت پلیس موجب کاهش جرائم در استان بوشهر شده است، عنوان کرد: پلیس ناجا در بوشهر با قانون‌مداری و قانون‌مندی و تلاش و همت جهادی در سال جدید توانست در همه حوزه‌ها به شاخصه‌های خوبی دست پیدا کند و در حوزه امنیت اجتماعی، آمار خوبی را شاهد هستیم.



دستیابی پلیس بوشهر به شاخصه‌های خوب امنیتی



مقام عالی دولت در استان بوشهر اظهار کرد: برقرای امنیت اجتماعی در جامعه را با کاهش جرائم خشن ارزیابی می‌کنند و الحمدالله استان ما در این حوزه کاهش داشته است و مردم برقراری امنیت در بخش جرائم خشن نسبت به امنیت مالی را در اولویت می‌دانند.



سالاری افزد: اجرای قانون باید با رعایت حرمت انسان‌ها و مردم‎داری باشد و در حوزه امنیت اخلاقی بوشهر نمره بسیار خوبی برخوردار است.



اجرای قانون در جامعه با رعایت تکریم مردم



وی در پایان گفت: آمار تصادفات در سال جدید در جاده‌های استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که این از هنر مدیریت و فرماندهی و عوامل ستادی ناجا بوشهر در ایام نوروز 93 بوده است.

captcha