کمیته پی‌گیری طرح‌های ویژه استانی در بوشهر آغاز به کار کرد
کد خبر: 1391309
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲
استاندار بوشهر خبرداد؛

کمیته پی‌گیری طرح‌های ویژه استانی در بوشهر آغاز به کار کرد

گروه اجتماعی: مصطفی سالاری از فعالیت و آغاز به کار کمیته پیگیری طرح‌های ویژه استانی به منظور رفع محرومیت و رسیدن به توسعه و پیشرفت خبر داد.

 مصطفی سالاری، استاندار بوشهردر حاشیه در نشست با مسئولان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر،  با بیان اینکه کمیته‌ای برای گذار بوشهر از محرومیت و نیل به توسعه با عنوان پی‌گیری طرح‌های ویژه طراحی و تدوین شده است، اظهار کرد: طرح‌های ویژه استان در سه بخش حوزه استاندار، معاونان و فرمانداران شهرستان‌ها تدوین شده است.

استاندار بوشهر منطقه آزاد تجاری بوشهر، راه‌آهن بوشهر – شیراز و آزادراه بوشهر- شیراز را جزء طرح‌های حوزه استاندار دانست و گفت: طرح‌های ویژه استاندار که استاندار به صورت مستقیم نسبت به اجرای آنها اقدام و پی‌گیری می‌کند حداقل سه و حداکثر پنج طرح مهم ویژه و حیاتی است.

وی با اشاره به طرح‌های حوزه معاونان استاندار تصریح کرد: در اجرای طرح‌های ویژه معاونان استاندار، هر یک از معاونان حداقل سه و حداکثر پنج طرح ویژه و مهم مرتبط با حوزه کاری خود را پی‌گیری می‌کنند.

سالاری تصریح کرد: حضور نمایندگان مجلس در کمیته‌ها برای تسهیل برقراری ارتباط مستقیم فرمانداران و مسئولان شهرستانی با وزرا، معاونان وزرا و رؤسای سازمان‌های ملی ازجمله ابتکاراتی است که می‌تواند نقش اساسی‌تر و پویاتری برای فعالیت و پی‌گیری مسئولان شهرستانی ایجاد کند.

سالاری به حوزه کاری فرمانداران پرداخت و خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها، کمیته‌ای مرکب از فرماندار،عضو مدعو، مشاوران و نخبگان به موجب دستورالعمل ابلاغ استاندار و عضو آن کمیته  پی‌گیری طرح‌های ویژه شهرستان تعیین شده‌اند.

این مقام عالی دولت در استان بوشهر با بیان اینکه هر کمیته  شهرستانی، بین سه تا پنج طرح ویژه شهرستانی را به طور ویژه در مرکز و استان پی‌گیری می‌کنند، افزود: طرح‌های ویژه شهرستانی، پروژه‌های مهم، تحول‌زا و اشتغال‌زایی هستند که منابع تأمین اعتبار آنها استانی نیست بلکه از محل وجوه متمرکز ملی، وزارتخانه‌ها یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر در پایان اضافه کرد: اعضای کمیته با بهره‌گیری از مشاوره، مشارکت و همراهی چهره‌ها، شخصیت‌ها و افراد ذی‌نفوذ استانی در تهران، طرح‌های ویژه شهرستان‌های متبوع خود را پیش می‌برند.

captcha