گل افشانی گلزار شهدا به مناسبت «روز هنر انقلاب اسلامی» در بوشهر
کد خبر: 1392830
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۷
با حضور هنرمندان بوشهری؛

گل افشانی گلزار شهدا به مناسبت «روز هنر انقلاب اسلامی» در بوشهر

گروه هنر: گلزار شهدای بهشت صادق(ع) در دومین «روز هنر انقلاب اسلامی» با حضور مسئولان حوزه هنری و هنرمندان بوشهری غباروبی و گل‌افشانی شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در دومین روز از «هفته هنر انقلاب» مراسم غبارروبی و گل‌افشانی در گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر توسط هنرمندان حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.



در این مراسم هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در رشته‌های تئاتر، تجسمی، پژوهشگران حوزه هنری، عکس و فیلم و ادبیات ... حضور داشتند.



این مراسم با تلاوت کلام‌الله مجید توسط قاری ممتاز استانی مهدی انگالیان و اجرای مارش گروه موزیک سپاه امام صادق (ع) استان آغاز شد و در ادامه مراسم غبار‌روبی و گل‌افشانی بر مزار شهدای بهشت صادق (ع) توسط هنرمندان حوزه هنری استان بوشهر انجام شد.‏



ترویج فرهنگ عظیم جهاد و شهادت به نسل جدید



فرید میرشکار، معاون حوزه هنری استان بوشهر در این مراسم با بیان اینکه شهدا با هنر حماسه و جهاد و استقلال و از خود گذشتگی انقلاب اسلامی ما را بیمه کردند، اظهار کرد: جامعه هنری ایران باید این فرهنگ عظیم شهادت و جهاد در راه خدا را به نسل جدید انقلاب اسلامی و جهان ترویج کند.



معاون حوزه هنری استان بوشهر گفت: همان طوری که شهدا با رشادت، شهامت و داشتن روحیه جهادی از فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و آرمان‌ها و ارزش‌های نظام دفاع کردند، امروز این تکلیف بر ما واجب است که در عرصه هنر به ترویج فرهنگ دفاع مقدس بپردازیم و سعی کنیم تولیدات و آثار هنری و بومی را با تأسی از ارزش‌های اسلامی به هنر دینی را ترویج دهیم.



وی در ادامه خبرداد: مراسم تجلیل از خانواده شهدای هنرمند به مناسبت «روز هنر انقلاب اسلامی» به همت حوزه هنری استان در حسینیه ثارالله بوشهر برگزار خواهد شد.



یادآور می‌شود، پیشکسوتان و جوانان هنرمند حاضر در این آئین با حضور در قطعه هنرمندان و قرائت فاتحه به این عزیزان نیز ادای احترام کردند.

captcha