مراسم سوگواری حضرت ام البنین(س) در بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 1392835
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸
در جوار ضریح خیمه گاه ابوالفضل العباس (ع)؛

مراسم سوگواری حضرت ام البنین(س) در بوشهر برگزار می‌شود

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری مراسم سوگواری و سخنرانی حضرت ام البنین (س) در جوار ضریح خیمه گاه ابوالفضل العباس (ع) در بوشهر خبرداد.


حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با تاکید بر اینکه همه ما باید زندگانی و سیره اهل بیت(ع) را مورد مطالعه قرار بدهیم، اظهار کرد: امام علی(ع) چندین ازدواج داشت اما تمامی فرزندانش همانند حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) نبودند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: آن کسی که باعث صلاح و پاکی فرزند می‌شود مادر است و لذا هر کاری که فرزند انجام می‌دهد، ثوابش مستقیم به حساب مادر می‌رود. اگر بخواهیم در مورد مقام زن صحبت کنیم، باید به سراغ صدیقه کبری ام ابیها فاطمة زهرا(س) برویم. عصاره معراج زهرای مرضیه (س) است؛ یعنی پیامبر(ص) از خانه خدا تا منتها رفت که تا بتواند حضرت زهرا (س) را به دنیا بیاورد.



سروستانی اضافه کرد: یکی از بانوانی که به این مقام رسید، ام البنین(س) بود، این بانو ذخیره شده بود برای علی بن ابیطالب(ع)؛ یعنی تا زمانی که زهرای مرضیه(س) زنده بود به اعتقاد ما و به اعتقاد سایر مسلمانان حرام بود علی(ع) با فرد دیگری ازدواج کند؛ این را قرآن مطرح می‌کند که حضرت مریم(س) با کسی ازدواج نکرد و بر ایشان حرام بود، چون در مقام عصمتش، هم‌کفوی نداشت.



وی یادآور شد: همان طور که می‌دانید بعد از واقعه عاشورا چنان غم و اندوهی اهل بیت(ع) را گرفت، که این بانوان یکی پس از دیگری بر اثر غم و اندوه از دنیا رفتند؛ حضرت ام البنین(س) 18 یا 19 ساله بود که علی(ع) با ایشان ازدواج کرد و عجیب است محصول این ازدواج چهار فرزند شد، اولین فرزند بزرگوارشان قمر بنی هاشم(ع) و جعفر، عون و عبدالله سایر فرزندانشان بود.



مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تدارک مراسم عزاداری وفات حضرت ام‌البنین(س) بیان کرد: شامگاه شنبه 23 فروردین ماه، بعد از نماز مغرب و عشا مراسم وفات حضرت ام البنین(س) به همت هیئت مذهبی رایت العباس(ع) و با همکاری بقعه متبرکه امامزاده عبدالمهیمن(ع) و با مشارکت اوقاف و امور خیریه بوشهر دراین امامزاده، با سخنرانی حجت‌الاسلام انصاری و با مداحی حاج علیرضا پولاد برگزار می‌شود.



وی ادامه داد: مراسم سوگواری نیز به همین مناسبت با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر و به همت هیئت مذهبی فاطمیون عالیشهر و همکاری شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر شامگاه یکشنبه 24 فروردین‌ماه، راس ساعت 20 در جوار ضریح خیمه گاه قمربنی هاشم(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمجید موسوی و با مداحی علیرضا عابدی برگزار خواهد شد.



سروستانی بیان کرد: مجلس عزاداری حضرت ام البنین (ع) به همت هیئت مذهبی سائلین الزینب (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام بهشتی و با ذاکری مداحان اهل بیت(ع) مهدی مختاری و محمد رازقی‌پور، شامگاه دوشنبه 25 فروردین ماه، ساعت 21 در خیابان مالک اشتر سردار شهید علیرضا ماهینی در مجتمع فرهنگی سائلین الزینب (س) شهر بوشهر برگزار می‌شود.



این مقام مسئول در پایان افزود: هیئت‌های مذهبی که از ادارات تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت می‌گیرند، باید سه اصل مهم؛ مسجد‌محوری، روحانی‌محوری و قرآن‌محوری را در صدر برنامه‌ها و مراسمات مذهبی خود رعایت کنند و داشته باشند.

captcha