مسابقات قرآنی «بصائر 3» در چغادک بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1392944
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
در جوار مرقد شهید ابوتراب عاشوری؛

مسابقات قرآنی «بصائر 3» در چغادک بوشهر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول مؤسسه قرآنی مشکات چغادک گفت: سومین دوره مسابقات قرآنی بصائر سه در قالب «تفسیر سوره اعراف» همزمان با سایر نقاط استان در جوار مرقد مطهر شهید انقلاب حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری برگزار شد.


جلال دشتی، مسئول مؤسسه قرآنی مشکات شهر چغادک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: اولین مرحله آزمون «تفسیر سوره اعراف» از سلسله مسابقات قرآنی بصائر 3 با حضور 46 نفر از آقایان و بانوان برگزار شد.



مسئول مؤسسه قرآنی مشکات شهر چغادک در ادامه افزود: در پایان 30 درصد از افرادی که بیشترین نمره را بگیرند به مرحله دوم و نهایی مسابقات راه پیدا می‌کنند.



دشتی بیان کرد: در مرحله دوم به 55 نفر از نفرات برتر استان جوایزی تا سقف 12 میلیون ریال اعطا می‌شود و نتایج این آزمون نیز از طریق پیامک به شرکت‌کنندگان اعلام خواهد شد.



این فعال قرآنی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را شناسایی چهره‌های قرآنی و کشف استعدادهای و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در بین نسل جدید و خانواده‌ها دانست و گفت: همگی باید تلاش کنیم تا مردم با فرهنگ و معارف قرآنی بیش از پیش آشنا شوند.



وی با بیان اینکه ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بهترین راهکار مقابله با جنگ‌ نرم است، اظهار کرد: در زمان حاضر توطئه‌های دشمنان به شیوه‌های مختلف افزایش یافته است و پایبندی به ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی می‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله با تهدیدات دشمن باشد و ترویج فرهنگ قرآنی بین جوانان و نوجوانان تضمین‌کننده آینده کشور بوده و نسل‌های آینده با تأسی از آموزه‌های دینی می‌توانند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند.



دشتی در پایان افزود: استفاده کاربردی از آموزه‌های تربیتی قرآن و مباحث مرتبط در علوم مدیریت، برنامه‌ریزی و ... باید با هدف اصلاح و ارتقای سبک زندگی و در قرآنی کردن لایه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم باشد و تعالیم قرآنی بهترین راهنما برای تعیین سبک زندگی افراد است.

captcha