برگزاری دوره آموزش مداحی «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» در بوشهر
کد خبر: 1403618
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
علیرضا پولاد خبر داد:

برگزاری دوره آموزش مداحی «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» در بوشهر

گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر از برگزاری دومین دوره آموزش تخصصی مداحی با موضوع «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» در شهرهای بوشهر و برازجان خبر داد.

علیرضا پولاد، مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: مداحان باید حوادث تاریخی عاشورا را با مراجعه به کتب معتبر درست بیان کنند.

وی تصریح کرد: معنویت، اطلاعات و آگاهی و صوت زیبا از مشخصه‌های یک مداح است، معنویت باید تسلیم محض در برابر رضایت الهی باشد، مداح باید برای نیل به آن نهایت همت و تلاش را به کار برد. واکسینه کردن جامعه در مقابل آسیب‌های اجتماعی و خرافات، رسالت همه مبلّغان و روحانیون و مداحان است.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر با اشاره به اینکه اصل و اساس مداحی عنایت اهل بیت(ع) است، گفت: شالوده و اساس کار مداحى را ادب تشکیل مى‌دهد، شخص مداح که نوکرى این خاندان را به عهده گرفته، باید مؤدب‌ترین اشخاص باشد، چرا که ادب و تواضع شرط قبولى نوکرى و خدمت است و داشتن بعضى از صفات حمیده جزء ادب مداح و رعایت بعضى قوانین و دستورالعمل‌ها، جزء آداب و آئین مداحى است که در واقع این دو مقوله تقریباً جداى از هم هستند.

این مداح بوشهری(ع) تصریح کرد: جامعه مداحان یک ظرفیت برای نظام الهی و اسلامی به حساب می‌آید و باید در مباحث سیاسی همچون انتخابات ریاست جمهوری طبق نظر مقام معظم رهبری و خطوطی که برای مردم و مدیران ترسیم می‌کند به تبلیغ بپردازد و تشکل‌های مردمی به‌ویژه مداحان و هیئت‌های مذهبی باید به‌نوعی سیاست‌گذاری کرده و خیلی متکی به حمایت‌های دولت نباشند تا در اجرای کارها به مشکل بر نخورند.

علیرضا پولاد گفت: مداحان باید در راستای انتخاب اشعار و سبک‌های مداحی در مجالس اهل‌بیت(ع) تلاش کرده و نباید از اشعاری استفاده شود که خدای ناکرده مورد وهن آل محمد(ص) باشد، مداحان باید با ترویج امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ عاشورایی را در جامعه گسترش دهند.

وی ادامه داد: دومین دوره آموزش تخصصی مداحی با موضوع «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» با حضور استاد حاج قاسم رضایی و مداحان اهل بیت(ع) و طلاب در شهرهای  بوشهر و برازجان برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان بوشهر افزود: این دوره از کلاس‌های آموزشی در شهر بوشهر از چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه، ساعت 16 تا 19 به مدت دو روز با حضور 200 مداح آقا و خانم و طلاب در سالن 22 بهمن حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش تخصصی مداحی با موضوع «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» در شهر برازجان، پنجشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه از ساعت 9 تا 11 با حضور استاد دعوتی از تهران و 120 مداح و طلبه برگزار خواهد شد.

پولاد با بیان اینکه تاکنون بیش از 1000 مداح در بانک اطلاعتی سازمان بسیج مداحان استان بوشهر ثبت شده است، بیان کرد: در سال گذشته دوره شناخت روضه، دوره شناخت و آموزش سبک عزاداری سنتی، دو دوره آئین نکوداشت پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) به همت سازمان بسیج مداحان استان در بوشهر برگزار شد.

وی در پایان گفت: به مداحانی که در دوره آموزش تخصصی مداحی با موضوع «مقتل‌شناسی و اخبار صحیح روضه» شرکت می‌کنند، گواهینامه پایان دوره آموزشی و معتبر کشوری از سوی مرکز آموزش سازمان بسیج مداحان صادر می‌شود.

captcha