دومین نشست اعضای کانون بصیرت دانشجویی استان بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1404101
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
با حضور فرهیختگان بسیجی و نخبگان جهادگر؛

دومین نشست اعضای کانون بصیرت دانشجویی استان بوشهر برگزار شد

گروه اندیشه: دومین نشست اعضای کانون بصیرت دانشجویی استان با حضور فرهیختگان بسیجی و نخبگان جهادگر در سالن اجتماعات سپاه امام صادق(ع) بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، علیرضا یزاف، عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در دومین نشست اعضای کانون بصیرت دانشجویی استان با حضور فرهیختگان بسیجی و نخبگان جهادگر در سالن اجتماعات سپاه امام صادق(ع) بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: وقتی ولایت مورد تهدید قرار می‌گیرد برخی افراد در مقابل دشمن‌ها سکوت می‌کنند و به روشنگری نمی‌پردازند و همین موضوع باعث رشد خوارج در تاریخ اسلام شد.

سکوت افراد در مقابل دشمنان ولایت، باعث رشد خوارج می‌شود

وی به فعالیت‌های بسیار مهم کانون بصیرت دانشجویی در استان بوشهر اشاره کرد و یادآور می‌شود: امروز کانون بصیرت محفل رشد چهره‌های بصیر و انقلابی برای استان بوشهر است.

یزاف ادامه داد: نباید بگذاریم هر کس به هر شکلی که می‌خواهد با ما برخورد کند؛ ترکان مشاور رئیس جمهور، بوشهری‌ها را ناتوان از توسعه و پیشرفت استان عنوان می‌کند و آنها را به نقاشی کشیدن دعوت می‌کند.

شهدای خلیج فارس با خون خود نقاشی پایداری را کشیدند

معاون سابق صدا و سیمای مرکز بوشهر تصریح کرد: ایشان بداند وقتی آقایان در حال کشیدن نقاشی‌هایی بودند که بوی پول می‌داد معلم‌های شهید ما همچون بیژن گرد و نادر مهدوی با خون خود بر پهنه خلیج فارس نقاشی فداکاری، پایداری و جوانمردی را کشیدند.

این مدرس دانشگاه افزود: بزرگان استان نباید توهین‌کنندگان به بوشهر و بوشهری را به حضور بپذیرند تا صدای جوان‌ترها در گلو خشک نشود، اعضای کانون بصیرت صدای مردم هستند و باید مثل همیشه دیدگاه‌های مردم را در رسانه‌ها بیان کنند.

ایستادگی بر پای آرمان‌ها و اعتقادات انقلاب

میلاد رمضانی، مسئول طرح عمار کانون بصیرت نیز در این آئین عنوان کرد: ما محکم پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم و حاضر نیستیم یک قدم از اعتقادات خود کوتاه بیائیم.

وی افزود: کانون بصیرت امروز از نیروهای مؤمن، معتقد و توانمندی تشکیل شده که با تکیه بر آموزه‌های دین مبین و اهداف اسلامی تخصص خود را در خدمت نظام مقدس قرار داده است.

توانایی کانون بصیرت در مقابله با کج اندیشی های در فضای مجازی

فهیمه عباسی، مسئول طرح کوثر کانون بصیرت نیز گفت: جمع خواهران کانون بصیرت تواناتر از همیشه امروز در عرصه مختلف و به‌ویژه در فضای مجازی حاضر است و توان این را دارد که با تمام کج‌اندیشی‌ها مبارزه کند.

وی تأکید کرد: هرچند در این چند ساله برخی‌ها تلاش کرده‌اند که برنامه‌های کانون ادامه پیدا نکند اما استقامت اعضای کانون و حمایت اساتید باعث شده تا ما با قوت تمام مسیر را ادامه داده و امروز شاهد رویش‌های جدید در کانون بصیرت باشیم.

مهراب کیانی، مسئول شورای تبیین مواضع کانون بصیرت دانشجویی استان بوشهر در این نشست با اشاره به اهمیت حضور اعضا این کانون در فضای رسانه‌ای استان گفت: حضور این جمع توانا، انقلابی و بصیر در فضای رسانه‌ای و فرهنگی استان باعث خیر و برکت‌های فراوانی شده و در برخی موارد از آسیب‌های فرهنگی و سیاسی جلوگیری کرده است.

کانون بصیرت مرکز تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی است

وی ادامه داد: در این پنج سال که از فعالیت کانون بصیرت می‌گذرد هر روز شاهد رشد و تعالی نیروهای فعال این کانون بوده‌ایم به نوعی که امروز کانون بصیرت مرکز تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی است  نیروهایی که با تکیه بر ایمان تخصص خود را در مسیر اهداف انقلاب به کار می‌گیرند.

تحقق اهدافمان با عمل به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی

وی اضافه کرد: امروز ما در شرایط حساسی قرار داریم که باید این پیچ تاریخی را به سلامت طی کنیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر با ولایت‌مداری و فرمانبری از مولا و رهبر خود تا گوش به فرمان وی منویات ایشان را جامعه عمل بپوشانیم و اعضا کانون بصیرت نیز به دنبال همین موضوع هستند.

سرهنگ حمید خرمدل، جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در ادامه این آئین با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: دو عنصر باعث تداوم و ماندگاری انقلاب شده است این دو عنصر اخلاص در فعالیت و تکلیف محوری است.

اخلاص در فعالیت و تکلیف‌محوری دو عنصر ماندگاری انقلاب

جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در ادامه با تأکید بر لزوم تبیین اندیشه‌های استاد شهید مطهری در جامعه، ادامه داد: زمانی که از تکلیف محوری سخن می‌گوئیم شاخص مهم است و یکی از شاخص‌های مناسب دیدگاه‌های شهید مرتضی مطهری است.

خرمدل افزود: امروز روشنفکران ما به دلیل تکیه بر مبانی غربی راه را به بیراهه رفته‌اند و اگر مسیر را بر اساس اندیشه شهید مطهری طی کنیم راه هموار است و اندیشه دینی بر فضای علمی ما حاکم خواهد شد.

تلاش در جهت حاکمیت اندیشه دینی بر فضای علمی

جانشین سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در ادامه عنوان کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تکلیف خود را با ریختن خون و اهدا جان ادا کردند و پس از جنگ نیز برخی در عرصه جهاد و سازندگی ورود کردند و تکلیف را در این مسیر یافتند زیرا نیاز اساسی و بنیادی آن روزها این موضوع بود.

جهاد و سازندگی نیاز اساسی و بنیادی امروز جامعه

وی یاد آور شد: دشمن مدت‌های طولانی است که هدف خود را روی بنیان‌های فکری فرهنگی قرار داده است و امروز کانون بصیرت باید تکلیف‌ شناسایی کند و جامعه و اطراف خود را به مسیری سوق دهد که تکلیف می‌گوید.

سرهنگ خرمدل در ادامه افزود: کانون بصیرت گل سرسبد بسیج دانشجویی است و باید ابزار دشمن را بشناسد و از مسوم شدن فضای فرهنگی جامعه جلوگیری کند.

بهرگیری کانون بصیرت از خبرگزاری‌های جهادی و دانشجویی «ایکنا و ایسنا»

این مقام مسئول یادآور شد: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای انبوهی از افکار آلوده را پراکنده می‌کنند و باید کانون بصیرت به همراه خبرگزاری‌های جهادی و دانشجویی مثل «ایکنا و ایسنا» در این حوزه به صورت تخصصی به کار و تلاش بپردازد و مردم را قانع کند تا خودشان ماهواره‌ها را جمع کنند تا جامعه و مردم از این گرداب رهایی یابند.

سردار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه اما صادق(ع) استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به فرهنگ و اقتصاد اظهار کرد: امسال باید در عرصه فرهنگ و اقتصاد برنامه‌های اساسی شود و اگر عزم ملی صورت نگیرد این اتفاق رخ نخواهد داد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌هایی که کانون بصیرت باید درادامه انجام دهد، افزود: کارهای بزرگی توسط مجموعه کانون بصیرت صورت گرفته که باید این فعالیت‌ها برای خود اعضا نیز مرور شود و چراغی باشد برای فعالیت‌های آینده تا بتوانیم محکم‌تر رو به جلو حرکت کنیم.

وی ادامه داد: وقتی به اعضای کانون بصیرت نگاه می‌کنیم خوشحال می‌شویم که اینقدر افراد ولایت‌مدار در جمع هستند و کاش مثل این افراد در زمان ائمه(ع) بود و اگر چنین بود وضع بشریت این گونه نبود.

اعضای کانون بصیرت ثابت کردند که فرزندان امام و رهبری هستند

جمیری با توجه به عملکرد کانون بصیرت بیان کرد: اعضا ی این کانون ثابت کردند که فرزندان امام و رهبری هستند چون حصار کار کردن با ابزار و امکانات را شکستند و چندین سال است که بدون امکانات و بدون پشتیبانی مناسب و با راهنمایی اساتید به خوبی رو به جلو پیش میروند و اثرات آن روشن است.

فرمانده سپاه اما صادق(ع) استان بوشهر یادآور شد: اینجا باید یاد کنیم از حضرت حجت‌الاسلام رستگار که در بنای این کار همت گماشتند و این بنای مهم را به وجود آوردند و ما هر امکاناتی داریم متعلق به کانون بصیرت است و در هر نقطه بتوانیم یاری رسان این کانون خواهیم بود و پشتیبانی را افزایش خواهیم داد.

یادآور می‌شود، که به مناسبت هفته معلم، جلسه تقدیر و تشکر از اساتید کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر در حضور سردار جمیری فرمانده سپاه امام صادق (ع)  برگزار شد.

captcha