فعالیت ۱۹ مرکز قرآنی در شهرستان دیر
کد خبر: 1404106
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷

فعالیت ۱۹ مرکز قرآنی در شهرستان دیر

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دیر از فعالیت ۱۹ مرکز و خانه قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: رجب بهترین ماه انس با خدا و قرآن است.

مصطفی اسماعیلی‌پور، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: قرآن کریم روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

اسماعیلی‌پور افزود: طی سال ۹۲ در شهرستان دیردو مؤسسه و 17 خانه قرآنی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی مشارکت کرده و به اجرای برنامه پرداختند.

وی گفت: برپایی کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی، مشارکت در مراسم‌ فرهنگی ـ مذهبی شهرستان، برپایی نمایشگاه قرآنی مذهبی از اهم برنامه‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی در سال ۹۲ بود.

این فعال قرآنی تصریح کرد: برگزاری ۱۵ کلاس آموزش قرآن شامل روخوانی و روانخوانی، اعطای 100 گواهینامه قرآنی، برپایی 3 محفل قرآنی، برگزاری آزمون سراسری نورالهدی و مسابقات تفسیر قرآن، مشارکت در فعالیت‌های مذهبی ـ فرهنگی و برگزاری مسابه قرآنی راه روشن از اهم فعالیت‌های این واحد در سال ۹۲ بود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دیر اضافه کرد: اعطای قرآن کریم و کتاب‌های مذهبی و توزیع بیش از ۲۰۰ سی دی آموزشی بین موسسات و خانه‌های قرآنی وابسته از دیگر محورهای فعالیت این واحد عنوان کرد.

اسماعیلی‌پور گفت: در راستای حمایت و واگذاری فعالیت‌های قرآنی به مؤسسات قرآنی مردمی، با توجه به تجربه موفق در اجرای برنامه‌ها و کلاس‌های قرآنی همچنین درخواست مؤسسات مردمی، اقدام به ثبت دو مؤسسه قرآنی مردمی نور بردستان به مدیریت حسین عاشوری و آل یاسین آبدان به مدیریت فرج‌الله سهولی شهرستان دیر کرده است.

وی با بیان این که تاکنون دو مجوز فعالیت پنج ساله جهت مؤسسات قرآنی نسیم سحر دیر و معراج آبدان صادر شده، افزود: برای 19 مرکز قرآنی مردمی مجوز و پروانه فعالیت صادر شده است.

مصطفی اسماعیلی‌پور اظهار کرد: بهره‌گیری از لحظات ماه مبارک رجب فرصتی استثنائی است که شخص باید ضمن بهره‌گیری از لحظه لحظه ساعات این ماه موجبات تقرب به درگاه خداوند را فراهم آورد.

وی در پایان یادآور شد: کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی دیر ضمن ارائه برنامه مدون قرآنی و ابلاغ آن به مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی و شهری این شهرستان جهت اجرای برنامه‌های قرآنی در این ماه خبر داد.

یادآور می‌شود، از اهداف تأسیس مؤسسات قرآنی مردمی گسترش فعالیت‌های قرآنی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی به‌ ویژه نهضت قرآن‌آموزی در بین اقشار مختلف مردم با انگیزه غیرتجاری، غیرسیاسی و غیرصنفی در سطح شهرستان درخواست مجوز است.

captcha