راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی صدرا در بندر کنگان
کد خبر: 1418405
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
با مشارکت اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر؛

راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی صدرا در بندر کنگان

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی صدرا در بندر کنگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست با مدیرکل و معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: استفاده و بهره‌گیری از روحانیون خوش فکر در مدارس استان را لازمه تحول بهینه در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در سفر مقام معظم رهبری به استان بوشهر دبیرستان معارف و علوم اسلامی صدرای کنگان پیش‌بینی شد که با اتمام ساختمان آن امسال آماده بهره‌برداری و پذیرش دانش‌آموز است و رشته علوم و معارف اسلامی از رشته‌های چهارگانه آموزش و پرورش محسوب می‌شود و بر همین اساس دبیرستان‌های معارف و علوم اسلامی صدرا در سراسر کشور راه‌اندازی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: روحانیونی که بتوانند رضایتمندی کامل اولیا و دانش‌آموزان را در حد مناسب و مطلوبی جلب کنند و به روز باشند آموزش و پرورش استان این آمادگی را دارد که بتواند همکاری مستمر با آن‌ها داشته باشد.

وی بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه‌های آموزشی، تبلیغی، علوم قرآنی و گفتمان‌های دینی تأکید کرد.

سروستانی برگزاری گفتمان‌های دینی، فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی، برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مدرس و توسعه دبیرستان‌های معارف و علوم اسلامی استان را از محورهای همکاری تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی گفت: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر آمادگی دارد کارگاه‌های آموزشی ویژه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان را راه‌اندازی کند که در این کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره صادر خواهد شد.

اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بر لزوم راه‌اندازی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا در استان بوشهر تأکید کرد و گفت: دبیرستان معارف و علوم اسلامی صدرا جامعه را در برابر انحرافات واکسینه می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در جهانی که پیشرفت صنعتی بشر را مشغول کرده است داشتن رشته معارف اسلامی و تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی دبیرستان‌های معارف و علوم اسلامی صدرا گام بلندی در راستای توسعه فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود و جامعه را در برابر انحرافات واکسینه می‌کند.

حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی و مطالعات کارشناسان حوزه این معاونت اگر مدرسه معارف اسلامی صدرا در بندر کنگان اولویت را در پذیرش دانش‌آموزان پسر قرار دهد، می‌تواند به نتیجه مطلوب و هدفمند خود برسد و این مبحث نیازمند تأمل بیشتر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در پی برگزاری سی و دومین دوره مسابقات دانش‌آموزان استان بوشهر، نتایج نهایی مسابقات مداحی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توسط کارشناسی عترت اداره‌کل آموزش و پرورش اعلام شد، افزود: این مسابقات در سه منطقه جنوب، مرکز و شمال و با شرکت بیش از 136 دانش‌آموز پسر و 95 دانش‌آموز دختر برگزار شد که در نهایت و پس از جمع‌بندی نتایج سه مکان مسابقات توسط هیأت داوران نتایج این مسابقات مشخص شد.

وی ادامه داد و گفت: نفرات اول هر رشته و پایه به تفکیک جنسیت به مسابقات مرحله کشوری که مردادماه امسال در استان‌های خراسان رضوی (نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه) و آذربایجان غربی (مداحی) برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

فکوری با اشاره به اینکه رشته مداحی صرفا در بخش پسران اجرا می‌شود، بیان کرد: همچنین نتایج نهایی سی و دومین دوره مسابقات دانش‌آموزان استان بوشهر در مسابقات احکام نماز، انشاء نماز و اذان توسط کارشناسی اقامه نماز اداره‌کل آموزش و پرورش اعلام شد و این مسابقات در سه منطقه جنوب، مرکز و شمال و با شرکت بیش از 187 دانش‌آموز پسر و 157 دانش‌آموز دختر برگزار شد، که در نهایت و پس از جمع‌بندی نتایج سه منطقه توسط هیأت داوران نتایج این مسابقات مشخص شد و نفرات اول هر رشته و پایه به تفکیک جنسیت به مسابقات مرحله کشوری که مردادماه امسال در استان‌های خراسان رضوی (احکام و انشاء نماز) و آذربایجان غربی (اذان) برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. رشته اذان صرفا در بخش پسران اجرا می‌شود.

captcha