فعالیت‌های قرآنی باید اثربخش و طوری باشد که عموم جامعه به سمت قرآن حرکت کنند
کد خبر: 1425985
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
آیت‌الله صفائی بوشهری:

فعالیت‌های قرآنی باید اثربخش و طوری باشد که عموم جامعه به سمت قرآن حرکت کنند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این استان بیان کرد: تمامی فعالیت‌های قرآنی باید اثربخش و طوری باشد که عموم جامعه به سمت قرآن حرکت کنند و قرآن را خوب بفهمند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نمازجمعه بوشهر، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی، اظهار کرد: کارهای قرآنی امروز در کشور یک کار راهبردی است یعنی یک کار اساسی و ریشه‌ای، و کاری است که می‌تواند جامعه اسلامی را متحول بر مدار منظومه قرآن کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «باید دستاورد فعالیت‌های قرآنی جامعه اسلامی را به فهم قرآن و انس با قرآن نزدیک‌تر کند»، افزود: تمامی فعالیت‌های قرآنی باید اثربخش و طوری باشد که عموم جامعه به سمت قرآن حرکت کنند و قرآن را خوب بفهمند.

وی در ادامه با تأکید بر این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «انس با قرآن موجب استحکام درونی نظامی اسلامی می‌شود»، بیان کرد: اساس نظام اسلامی قرآن است و اگر جامعه با قرآن انس بگیرد و مراعات موازین قرآنی کند، جامعه، استحکام قوی‌تری پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه با بیان بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری، تصریح کرد: جامعه اسلامی امروز ما در سطح وسیع جهان دارای چالش‌هایی است که یکی از چالش‌های آن اسلام آمریکایی است، اسلامی که دشمنان ساخته‌اند و به جان جامعه اسلامی انداخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: باید به وسیله قرآن، بصیرت جامعه جهانی اسلام عمیق‌تر شود، اسلام و دشمنان دوست‌نما را خوب بشناسند، چنانکه می‌بینید به اسم اسلام در سوریه و عراق چه جنایت‌هایی که این تروریست‌ها نکرده‌اند.

صفایی بوشهری همچنین، به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان علمی اشاره کرد و افزود: نهضت جنبش نرم‌افزاری، یک نکته اساسی برای حیات جامعه و ملت بلکه برای نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام یک اعتبار است.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال توقف این نهضت هستند که مسئولان و نخبگان باید نگذارند این حرکت متوقف شود، به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: علوم انسانی نیاز به تحول بنیادین دارد که باید نخبگان در این زمینه اندیشه و شتاب کنند.

صفایی بوشهری افزود: دانشگا‌ه‌های ما نباید جولانگاه جناح‌های سیاسی باشد که سمّ مهلک است، سمی که موجب توقف پیشرفت علمی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری روز شنبه به عنوان روز قلم و روز اصحاب تألیف و پژوهش و همچنین و روز چهارشنبه، روز ادبیات کودکان و نوجوانان، بیان کرد: این روزها را تبریک عرض می‌کنیم و به همگان سفارش می‌کنیم که اهل کتاب و اهل تألیف بر مبنای دین باشند.

وی در ادامه با اشاره به روز سه‌شنبه که مصادف با شهادت حضرت خدیجه کبری(س) است، اظهار کرد: ایشان بانویی بود که در کنار خاتم‌الانبیاء(ص) قرار گرفتند و تمام دارایی و جان خود را در مسیر اعتلای اسلام قرار دادند چنانکه پیامبر اسلام(ص) همواره از ایشان به نیکی یاد می‌کردند.

صفایی بوشهری با اشاره به جریان مشکل اقتصادی پیش آمده در استان، اظهار کرد: در این جریان همگان را به آرامش و قانون‌مداری و پیگیری مسئله از طریق قانون و مراجع قضائی دعوت می‌کنم و مسئولان را به جدیت در احقاق حقوق مردم سفارش می‌کنم.

captcha