برپایی ۴۰ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بقاع بوشهر
کد خبر: 1427142
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
احمد اسماعیلی خبر داد:

برپایی ۴۰ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بقاع بوشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برپایی ۴۰ کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بقاع متبرکه استان با حضور باشکوه جوانان بوشهری خبر داد.

احمد اسماعیلی، کارشناس فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از بوشهر، به اولویت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی این اداره‌کل اشاره و اظهار کرد: تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با محوریت اجرای ویژه‌برنامه‌های مصوب و راه‌اندازی و تجهیز مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه برابر کمیت مصوب، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد و افزایش وقف‌های جدید با اولویت وقف‌های منفعتی، اجرای امینانه نیات واقفان و تعامل و همکاری جدی و مستمر اجرای طرح‌های سراسری نیات با سازمان مرکزی، رصد و پایش مستمر میزان تحقق نذور و عواید مصوب سال 93 بقاع، اجرای طرح مودت برابر رقم توافق شده با استان از جمله طرح‌ها و برنامه‌‌های اولویتی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در سال جاری است.

وی به نقش وقف در ترویج و تقویت تمدن اسلامی در جمهوری اسلامی ایران افزود: وقف یک واقعیت تاریخی از صدر اسلام تا امروز راه حل مهم برقراری عدالت اجتماعی و تأمین زندگی جمعی به سبک اسلامی است.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اضافه کرد: مردم خیّر و نیکوکار استان بوشهر در این زمینه فعال هستند و در سه ماه اول امسال 25 مورد وقف جدید انتفاعی و غیر انتفاعی صورت گرفته که نسبت به سال 92 به رشد قابل توجهی در فرهنگ حسنه وقف رسیده‌ایم و در سال گذشته 80 مورد وقف انتفاعی و غیر انتفاعی در استان بوشهر انجام شده است.

وی از اعزام 22 نفر مبلّغ امر تبلیغ دین ویژه ماه مبارک رمضان به سراسر نقاط استان بوشهر خبر داد و گفت: اولویت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی روحانیون اعزامی توسط اوقاف و امورخیریه، اجرای طرح ترویج سبک زندگی اسلامی، تبلیغ احکام و تقویت باورهای دینی با هدف کسب معرفت قلبی و شناخت بیشتر معارف اهل بیت(ع)، ترویج سنت‌های اصیل اسلامی - ایرانی، برپایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در سطح امامزادگان و بقاع شاخص روستاها و شهرها است.

کارشناس فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بعد از نماز ظهر و عصر، مغرب و عشا در بیش از 40 بقعه استان در حال برگزاری است و استقبال بسیار خوب و معنوی جوانان را در برداشته است.

وی اظهار کرد: شهرستان دشتستان با 105 بقعه و شهرستان جم با 10 بقعه به ترتیب بیشترین و کمترین بقاع متبرکه را دارا هستند و طرح‌های جامع بازسازی و بهسازی بقاع متبرکه با هدف اجرای ساخت و سازهای هدفمند در نظر گرفته شده که در برخی بقاع اجرایی شده است.

اسماعیلی افزود: هدف ما بهره‌گیری از ظرفیت مردم در برنامه‌های مختلف است و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این دست مسائل تأکید بسیار داشته‌اند و برپایی محافل انس با قرآن کریم با ظرفیت مردمی و در رشته‌های قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم برای جامعه بسیار سازنده و مؤثر است.

کارشناس فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: امسال به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه تلاوت قاریان مصری در استان بوشهر در محافل انس با قرآن کریم همزمان با سراسر کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و با مشارکت دارالقرآن بسیج مستضعفین برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بوشهر از هفدهم رمضان سه‌شنبه، 24 تیرماه به مدت سه روز در بیش از 9 محفل قرآنی، میزبان «محمد شرف‌الدین» قاری کشور مصر  در مصلای جمعه بندر دلوار شهرستان تنگستان، مسجد امام سجاد(ع) روستای عربی شهرستان دشتی، حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر، مسجد شهید حر خسروی بندرگناوه، مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر سعدآباد دشتستان، مصلای جمعه شهر برازجان، مسجدالنبی(ص) شهرستان دیر، مصلای جمعه بندر کنگان و حسینیه ثارالله سپاه خاتم‌الانبیا(ص) شهر عسلویه خواهند بود.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: تلاوت این قاری مصری روز هفدهم ماه مبارک رمضان مصادف با سه‌شنبه، 24 تیرماه از ساعت 17:30 در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر و با همکاری ستاد مرتلین قرآن کریم استان برگزار و مراسم از طریق سیمای استانی پخش زنده می‌شود.

captcha