رسانه اسلامی مهم‌ترین رکن جامعه اسلامی است
کد خبر: 1436693
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور:

رسانه اسلامی مهم‌ترین رکن جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی:اسماعیل احمدی با بیان اینکه بسیج یک الگوی جهانی است، گفت: رسانه اسلامی مهم‌ترین رکن جامعه اسلامی است، در رسانه اسلامی سواد رسانه‌ای نیز موضوعی مهم قلمداد می‌شود و باید به منظور تحقق این هدف به ایجاد قرارگاه فرهنگی توجه داشته باشیم.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور در نشست قرارگاه «سواد رسانه‌ای امام رضا(ع)» و در جمع مدیران و صاحب‌نظران رسانه‌های استان بوشهر در محل سالن جلسات شهید عاشوری سپاه امام صادق (ع)، با بیان اینکه همه مشکلات بشر در خوب بندگی نکردن است، اظهار کرد: اگر بنده خوبی باشیم، شاهد استقلال و آزادی و رستگاری و رهایی از بندهای دنیایی خواهیم شد.



وی ضمن محکوم کردن رژیم کودک کش اسرائیل، ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس جنایات فجیعی را در غزه مرتکب می‌شود اما این رژیم با تمام امکاناتی که در اختیار دارد نتوانسته به حریم سرزمین مقاومت وارد شود و این نشانه این است که این ارتش، ارتش بزدلی است و این ارتش خود را ارتشی قوی و قدرتمند معرفی می‌کند و به دلیل این تبلیغات واهی حکّام عربی از آن هراس دارند.



معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: با یک نگاه جامع به اطلاع‌رسانی‌های غربی می‌توان دریافت که از استقلال رسانه‌ای برخوردار نیستند و نحوه پوشش دادن جنایات رژیم اشغالگر قدس توسط رسانه‌ها به خوبی این مسئله را نمایان می‌کند. رسانه‌های غربی در حالی اخبار غزه را بایکوت می‌کنند که عده‌ای از یهودیان آمریکا نیز علیه جنایات صهیونیست‌ها اقدام به تظاهرات کرده‌ و اقدام آنها را محکوم کرده‌اند و کشورهایی نظیر عربستان که از رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنند بدون شک شاهد شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در  منطقه و کشور خود خواهند بود.



احمدی با اشاره به اینکه یکی از نتایج این جنگ در غزه تقویت جبهه جهادی خواهد بود، بیان کرد: شاید پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران به دست مردم انقلابی، کسی حتی فکر نمی‌کرد که روزی لبنان، فلسطین، سوریه و عراق تشکیلاتی به نام بسیج داشته باشند؛ اما امروز شاهدیم که این تشکل در این کشورها نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند و انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های آن بدون حتی وجبی انحراف از اصول خود در حال صدور و توسعه به سراسر دنیاست و  هر روز که می‌گذرد هرم قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی رو به پیشرفت و صعود و هرم قدرت اسرائیل رو به زوال و نابودی است.



مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر که آیا در برنامه تدوینی سازمان بسیج، هدایت صحیح امکانات برای مقابله با تهاجم دشمن در برنامه قرارگاه سواد رسانه‌ای دیده شده است، اضافه کرد: خیر متأسفانه، مهمترین جزء جامعه اسلامی «رسانه اسلامی» است که اگر رسانه‌‌ای اسلامی شد، دیگر اجزا سریع‌تر اسلامی می‌شوند، امروز رسانه‌ها نه تنها منعکس‌کننده اخبار و رویداد‌ها هستند، که خود تولیدکننده، جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز هستند.



وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا شعبه بوشهر که آیا قرارگاه فرهنگی، اسلامی و سواد رسانه‌ای را تنها راه مقابله با جنگ نرم می‌دانید؟ گفت: خیر، حتما راهکارهای متعددی بایستی تدوین شود، که این نوع قرارگاه‌ها، یکی از آنها است و بسیج بدنه فعال ملت است. جامعه اسلامی مقدمه تمدن نوین اسلامی است، جامعه اسلامی نیز باید در همه عرصه‌ها اسلامی باشد و در رسالت خبری بیشتر به جای اینکه به ارزش خبری عمل صالح بپردازیم باید بیشتر به ارزش خبری شهرت توجه می‌کنیم که این موضوع یک نوع نگرش خبری است، باید رسانه‌ها طوری عمل کنند که مبنای عملکردشان عمل صالح باشد.



وحدت و امیدآفرینی یکی از مهم‌ترین ارکان رسانه اسلامی است



معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه با تأکید بر اینکه وحدت و امیدآفرینی یکی از مهم‌ترین ارکان رسانه اسلامی است، یادآور شد: وقتی رسانه اسلامی شود حتما رسیدن به تمدن اسلامی سرعت بیشتری خواهد گرفت و امروز که بسیج جهانی شده می‌توان به نقش و جایگاه رسانه در جهانی کردن بسیج پی برد.  بومی کردن علم ارتباطات و تدوین آن و ایجاد وحدت از اصلی‌ترین محورهای رسانه به شمار می‌رود و رسانه‌ها باید در کنار ایجاد وحدت و همدلی در جامعه به امیدآفرینی نیز اهتمام ویژه داشته باشند، رسانه‌ها باید از اندیشه ولایت که در همه حوزه‌ها مبانی دارد استفاده کنند. در رسانه اسلامی سواد رسانه‌ای نیز موضوعی مهم قلمداد می‌شود و باید به منظور تحقق این هدف به ایجاد قرارگاه فرهنگی توجه داشته باشیم.



وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در برشمردن مراحل انقلاب از پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و مرحله تمدن نوین اسلامی نام برده‌اند، امام خمینی(ره) نیز از عنوان اتحاد جماهیر اسلامی نام برده‌اند. امروزه انقلاب اسلامی با صلابت و اقتدار به مسیر خود ادامه می‌دهد، از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی هرم قدرت ایران سیر صعودی و پیشرفت را دارد، ولی هرم قدرت آمریکا سیر نزولی و سقوط را در پیش گرفته است، امروز رسانه بسیجی و دیگر ارکان بسیج، به یک الگوی جهانی تبدیل شده است و این رسالت به منظور ایجاد حکومت جهانی از سوی ولایت فقیه به عهده بسیج گذاشته شده است که فرهنگ بسیجی را به سراسر دنیا مصادره کند. رسانه بسیجی و ولایتمدار، مسئول هدایت افکار عمومی را به عهده دارد و امروزه تشکل و تفکر بسیجی به برکت منابر و رسانه و مجاهدت‌ها است، که جهانی شده است.



احمدی افزود: رسانه‌های اسلامی که با نگاه و اندیشه مقام معظم رهبری گام برمی‌دارند، باید نسبت به محرومیت‌های مناطق روستایی و فقر اجتماعی و مشکلات لایه‌های اقشار جامعه توجه بسیار خوبی داشته باشیم و اطلاع‌رسانی کنیم، رسانه اسلامی منادی‌آفرین است و همه مسئولان باید آماده پذیرش نقد سازنده باشند.



رسیدن به تمدن نوین اسلامی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است



این فعال رسانه‌ای در پایان با اشاره به اینکه منشور اخلاق رسانه‌ها از نگاه مقام معظم رهبری در خبرگزاری بسیج تدوین شده است، اظهار کرد: رسانه‌ای که مبنا و اهداف خود را اندیشه ولایت فقیه قرار دهد، حتما موفق خواهد بود و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه حوزه‌های خبری، دارای مبانی است. رسانه باید با سواد رسانه‌ای خود بتواند سبک زندگی اقشار جامعه را به سبک اسلامی و بومی تغییر بدهد و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، که به عنوان تکلیف مردم و مسئولان است، رسیدن به تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت، قرآن کریم و عترت است.



یادآور می‌شود، در نشست قرارگاه «سواد رسانه‌ای امام رضا(ع)» همچنین چند تن از فعالان رسانه‌ای استان بوشهر دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را درباره چگونگی انعکاس اخبار و هم‌افزایی رسانه‌ای بیان کردند.

captcha