برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم زیر ۱۲ سال در بوشهر
کد خبر: 1454868
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
ابراهیم کامران خبر داد:

برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم زیر ۱۲ سال در بوشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم زیر ۱۲ سال با حضور ۷۰ نفر شرکت‌کننده در چهار شهرستان استان بوشهر خبر داد.

ابراهیم کامران، دبیرستاد برگزاری دوازهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان بوشهر روز جمعه، چهارم مهرماه، همزمان با سراسر کشور در ساعات 8:30 و 11 برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با شرکت نزدیک به هزار نفر در 17 رشته علوم قرآنی و دو بخش قرآن و عترت از سطوح مختلف در رشته‌های ترجمه و مفاهیم، حفظ، تدبر و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در هفت شهرستان بوشهر، دشتستان، گناوه، تنگستان، دشتی، دیر و کنگان برگزار شد که نتایج آزمون از پایگاه qia.ir تا روز 26 مهرماه اعلام می‌شود. همچنین، مراسم اعطای گواهینامه‌ها و تقدیر از برگزیدگان بر اساس فرآیند اجرایی آزمون سراسری در زمستان سال جاری برگزار می‌شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه بالاترین آمار شرکت‌کنندگان در این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت مربوط به شهرستان بوشهر و کمترین نیز مربوط به شهرستان کنگان است، گفت: این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت بوشهر در هشت حوزه آزمون با حضور اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد که وی به منظور ارزیابی و نظارت بر کم و کیف برنامه‌ها به مدت سه روز به این استان سفر طی برنامه‌های بعدی از مؤسسه قرآن و عترت ریحانة‌النبی و شمس‌الضحی در شهر بوشهر بازدید کرد و در ادامه با تعدادی از مؤسسات فعال و مجوزدار بوشهری در راستای مشکلات و مسائل پیش روی فعالیت‌های قرآن و عترت نشست و هم‌اندیشی داشت.

 کامران گفت: سپس، امیرنیا با استاد عبدالرضا عبدالله‌زاده، پیشکسوت قرآنی و مشاور قرآنی استاندار بوشهر دیدار و اظهار کرد که این دیدار و سرکشی و دیدار مسئولان استانی با اهالی قرآن و عترت موجب می‌شود این عزیزان بیشتر از قبل دیده شوند و کرامت آن‌ها حفظ شود و لازم است که به پیشکسوتان حوزه قرآن و عترت توجه بیشتری شود. بزرگان هر قوم نعمت آن قوم هستند، احترام به بزرگان و پیشکسوتان، احترام به همه است و هر کس در حوزه قرآن کار می‌کند، چشم‌انتظار پیشکسوتان و امثال آنان است.

وی اظهار کرد: لذا در این زمینه رتبه و مرتبه آ‌ن‌ها جهت انتقال تجربه به نسل کنونی بسیار با اهمیت است. ما باید از برخی معضلات و دغدغه‌های اجتماعی غافل نباشیم و با استفاده از عترت و استناد به سیره ائمه می‌توان کم‌کاری‌ها، اسراف و تبذیر، صله رحم، رحم نکردن به همدیگر و خیلی از مشکلات کنونی جامعه را برطرف و به نحو مطلوب سیاست‌گذاری کرد.

همچنین، عبدالله‌زاده، مشاور قرآنی استاندار بوشهر نیز در این دیدار بیان کرد: بوشهر از دیرباز مهد تلاش‌ها و فعالیت‌های قرآنی بوده و با صفا و صمیمت موجود بین تلاشگران این عرصه به موفقیت‌ها و نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده است.

وی وجود روستای چارک به عنوان «تنها دهکده قرآنی کشور» را از نعمات الهی به استان بوشهر برشمرد و حضور سادات در این روستا را که همگی انس گرفته از آیات قرآن کریم هستند، موجب رشد و پیشرفت بهتر این کتاب آسمانی در استان دانست.

عبدالله‌زاده گفت: خیلی از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، دزدی، فساد و ... همگی نشأت گرفته است از عدم آشنایی ما با قرآن و باید خیلی بیشتر از این‌ها در این عرصه تلاش کرد.

همچنین، آزمون شفاهی حفظ زیر 12 سال در استان بوشهر، دوشنبه، هفتم مهرماه با حضور 70 نفر شرکت‌کننده برگزار می‌شود که مؤسسه طاها در شهرستان بوشهر، مؤسسه کوثر خورموج در شهرستان دشتی، بشری آبدان در شهرستان دیر، نسیم وحی در شهرستان کنگان مجری این دوره آزمون هستند و به دلیل اینکه متسابقین زیر 12 سال جهت آزمون کتبی ناتوان هستند، آزمون کتبی از آن‌ها گرفته نمی‌شود و نمره نتیجه آزمون شفاهی این نوجوانان قرآنی به عنوان رتبه آزمون آن‌ها منظور می‌شود. گواهینامه این آزمون از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود و مدیران قرآن و عترت در تلاش هستند که این گواهینامه‌ها تبدیل به دیپلم قرآنی شود.

captcha