جشن عید دهه ولایت در مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1460182
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

جشن عید دهه ولایت در مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) بوشهر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشن عید دهه ولایت و محفل انس با قرآن کریم به‌همت مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) بوشهر واقع در خیابان کوی دانشگاه خلیج فارس این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، در این جشن بزرگ مؤمنین و محفل قرآنی که در محل دفتر مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) شهرستان بوشهر برگزار شد، بعد از قرائت خطبه غدیر خم، سلیمه باقرتاش، کارشناس تخصصی علوم قرآنی، در این آئین بیان کرد: خطبه غدیر مقاصد زیادی دارد از جمله ترسیم خط‌مشی آینده مسلمانان تا روز قیامت، نتیجه‌گیری از مجاهدت‌های 23 ساله رسالت نبوی(ص) با تعیین و نصب ولی‌الله(ع) برای ادامه حیات تمدن اسلامی، اتمام‌ حجت بر مخالفان اسلام اعم از مقصران و معاندان و سایر اهدف بلندی که واقعه غدیر خم را یک مقطع استثنایی در تاریخ قرار می‌دهد تا ناسخ تمامی سفسطه‌های جدایی دین از سیاست باشد.

ولایت اصلی از آن خداوند است

وی واقعه غدیر را خنثی کننده توطئه دشمنان خواند و افزود: آنچه می‏‌توانست همه نقشه‏‌های منافقان را یکجا خنثی و اسلام را در چنان برهه حساسی حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی آن بود، غدیر خم منافقان را فلج کرد و مانع اجرای نقشه‏ها و توطئه های شیطانی‏شان شد و ولایت اصلی از آن خداوند است و ما شیعیان معتقدیم که همه قوانین و احکام از ناحیه خداوند است، هر چیزی که در این عالم از آن پیروی می کنیم و به صورت احکام درآمده از سوی پروردگار است. ولایت اصلی از آن خداوند است، ولایت پیامبر(ص) از سوی خداوند و ولایت حضرت علی(ع) نیز از جانب پیامبر و خداوند است.

این کارشناس تخصصی علوم قرآنی با بیان اینکه پیام غدیر، ولایت محوری و تمسّک جستن به قرآن و اهل البیت(ع) است، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در خطبه ای بی نظیر، برخی نکات مهمی مثل به ودیعه گذاشتن دوثقل عظیم یعنی کتاب‌الله و اهل‌البیت(ع) در میان مردم اشاره کردند و سپس با صدایی رسا و بلند فرمودند «ایها الناس من اولى الناس بالمؤمنین من انفسهم‏» چه کسى از همه مردم نسبت به مسلمانان از خود آنها سزاوارتر است؟!. گفتند: خدا و حضرت محمد(ص) داناترند، پیامبر (ص) گفت: خدا، مولى و رهبر من است، و من مولى و رهبر مؤمنانم و نسبت به آنها از خودشان سزاوارترم و اراده من بر اراده آنها مقدم است.

اخلاق و کردار حضرت محمد(ص) بهترین الگو عملی در سبک زندگی اسلامی مؤمنین است

باقرتاش با بیان اینکه عید غدیر در روایات اسلامی به عیدالله اکبر تعبیر شده است، گفت: عید سعید غدیر خـم را می توان به بزرگترین عید تمام ادیان الهی تعبیر کرد، چرا که حاصل زحمات تمام فرستادگان الهی در این روز به نتیجه رسیده است و تمام پیامبران پیشین، دین خود را بر امت های خود عرضه داشتند اما همگی آنها نوید پیامبری را که آئین او کامل‌ترین دین، یعنی دین آخرین رسول الهی است اعلام کردند و حال آن که تلاش تمام پیامبران الهی در دین اسلام متجلی شد و پیامبر در طول 23 سال با زحمت و تلاش فراوان آن را به بار نشاند و برادری و برابری را در بین مسلمین جاری کرد و در این عالم تمام رفتار و کردار حضرت محمد (ص) به عنوان عملی پسندیده و بهترین الگو در سبک زندگی اسلامی مورد پیروی ما مومنین قرار گرفته است، چرا که کردار و اخلاق پیامبر اسلام (ص) خدا پسندانه است.

این فعال قرآنی عنوان کرد: دهه امامت و ولایت یعنی از قربان تا غدیر دهه شیعیان است باید واقعه غدیر به خوبی برای نسل جدید بازگو شود و ولایت امیرالمومنین امام علی (ع) بعد از پیامبر(ص) ستون خیمه اسلام است و هرقدر این ستون را محکم نگه داریم خیمه پابرجاتر خواهد ماند و در سایه آن، مردم در امنیت خواهند بود و به‌ویژه ماجرای غدیر ماجرای مهم و تاریخی است.

در ادامه بانوان سادات حاضر در جشن عید غدیر، هدایای نقدی خود را به منظور مشارکت در اجرای فعالیت های قرآنی به موسسه اعطا کردند و مجلس با مولودی خوانی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا خاتمه یافت.

captcha