نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها نیازمند مدیریت جهادی است
کد خبر: 1461814
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
حسین پور بیان کرد؛

نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها نیازمند مدیریت جهادی است

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس دفتر امام جمعه کنگان در آئینی تجلیل از مربیان موسسات قرآنی این شهرستان گفت: نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در خانواده ها نیازمند مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، ابوذر حسین‌پور، رئیس دفتر امام جمعه کنگان، 27 مهرماه در آئین تجلیل از مربیان مؤسسات قرآنی کنگان و بنک با بیان اینکه پیام دهه ولایت و عید بزرگ غدیر، تمسک و توسل به قرآن و عترت برای کمال و قرب الهی است، اظهار کرد: جامعه امروزی نیازمند نهادینه شدن فرهنگ قرآنی با مدیریت جهادی است و همه اعم از مردم به‌ویژه خانواده‌ها و دستگاه‌ها بویژه نهادهای فرهنگی و آموزشی بایستی با تقویت موسسات و مراکز قرآنی بستر را برای تحقق نهضت بزرگ قرآنی که از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب است فراهم کنند.

این فعال قرآنی ادامه داد و بیان کرد: مربیان قرآنی باید در کنار آموزش روخوانی، روان‌خوانی، صوت و لحن، ترتیل و ... به موضوع مفاهیم برای کودکان و تفسیر بر اساس کتب متقن تفسیری برای بزرگسالان توجه و اهتمام جدی ورزند.

حسین‌پور در پایان بیان کرد: دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه با ابتکار امام جمعه این شهر تاکنون چند طرح و مسابقه بزرگ قرآنی را برگزار و در تابستان امسال نیز ضمن حمایت مادی و معنوی با همکاری برخی مؤسسات قرآنی کلاس های قرآنی را در برخی مؤسسات بصورت رایگان جهت نوآموزان قرآنی برگزار کردند.

یادآور می‌شود، در این آئین از تلاش مؤسسات قرآنی نورالزهرا( س)، نسیم وحی، جامعة‌القرآن الکریم و اهل بیت(ع) کنگان و مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) بنک و دارالقرآن علم‌الهدی حوزه علمیه بانوان این شهرستان با اعطای هدایایی تجلیل شدند.

captcha