بوشهر از دیرباز دارای کارنامه درخشانی در عرصه‌های مختلف است
کد خبر: 2708677
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

بوشهر از دیرباز دارای کارنامه درخشانی در عرصه‌های مختلف است

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در نشست شورای اداری استان بوشهر که امروز، ۲۴ دی در استانداری بوشهر برگزار شد، گفت: استان مرزی بوشهر از دیرباز دارای کارنامه درخشانی در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، رئیس‌جمهور امروز، 24 دی ماه در نشست شورای اداری استان بوشهر که در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد،  با قدردانی از محبت و استقبال مردم خونگرم استان در سفر استانی کاروان تدبیر و امید، اظهار کرد: از همه مردم استان بوشهر سپاس‌گذاری می‌کنم.

وی افزود: استان مرزی بوشهر از دیرباز دارای کارنامه درخشانی در عرصه‌های مختلف است و این استان دارای سابقه درخشانی در دفاع از ایران و استعمارگران داشته است که این خود جایگاه مهم این استان نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به تعامل جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف جهان بیان کرد: سیاست دولت، تعامل با جهان به‌ویژه همسایگان است و در این راستا با همسایگان جنوبی خلیج‌فارس رابطه و مناسبات بسیار خوبی در حوزه‌های گوناگون داریم.

مسلمانان باید ارتباط صمیمانه‌تری با هم داشته باشند

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه مسلمانان باید ارتباط صمیمانه‌تری با هم داشته باشند، گفت: برای همه مسلمانان افتخار است که پیرو دین مبین اسلام و رهرو پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند، این مهم سبب شده است رابطه کشورهای مسلمان به‌ویژه استان بوشهر با همسایگان جنوبی خلیج‌فارس فعال و پررونق باشد.

وی از اجرای راه دوم خروجی بوشهر خبر داد و اظهار کرد: اجرای راه خروجی جدید و دوم برای شهر بوشهر سبب توسعه عمران و آبادانی این شهر و برطرف شدن تنگناها و مشکلات می‌شود و دولت یازدهم طرح‌های مهمی برای استان بوشهر به تصویب رسانده است و اجرای راه خروجی جدید برای بوشهر هرچند که دارای هزینه بسیار بالایی است اجرایی می‌شود و سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل پسماندهای شهری و فاضلاب یکی از معضلات شهر بوشهر است که برای این مهم طرح جمع‌آوری فاضلاب از مدتها قبل اجرا شده است و برای تکمیل این مهم اعتباراتی تخصیص یافته است و 11 پروژه با 603 میلیارد تومان تا سال 95 در استان بوشهر اجرایی می شود و‌ این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تکمیل بزرگراه برازجان گناوه و دیلم است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد و5 پروژه با مشارکت وزارت نفت تکمیل می‌شود و طرح‌های راه‌سازی، آبرسانی و آبخیزداری در استان بوشهر با مشارکت وزارت نفت اجرایی، عملیاتی و تکمیل می‌شود.

رئیس‌جمهور از آغاز اجرای عملیات مجتمع بندری نگین خبر داد و گفت: این طرح مهم بندری امروز عملیات آن اجرایی و آغاز شد که تا 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. با بهره‌برداری از این طرح بندری ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از 7 میلیون تن در سال به 15 میلیون تن افزایش می‌دهد و این طرح سبب می‌شود شناورهای با ظرفیت 50 هزار تن در بندر بوشهر پهلو بگیرد و این در‌حالی است که قابلیت بندر بوشهر برای پهلوگیری شناورهایی با تناژ 30 هزار تن است و لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر به تصویب دولت رسیده است و‌ به‌زودی این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود که یکی از مطالبات مردم این استان محقق شود. برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان بوشهر 130 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش صنعت و 330 میلیارد تومان هم برای توسعه فعالیت‌های صنعتی مصوب شده است و استان بوشهر از مجموع بودجه‌ای که برای استان‌ها تعیین می‌شود در رتبه سوم قرار دارد. دولت به الزاماتی که برای پیشرفت سطح استان وجود دارد، عمل کرده و از همه مسئولان خواسته‌ام که حدالامکان از نیروهای بومی در پروژه‌ها و طرح‌هایی که برای استان وجود دارد، استفاده کنند و استان بوشهر از استعدادهای طبیعی و انسانی غنی برخوردار است و لیاقت آن را دارد که در بالاترین رده توسعه قرار بگیرد و این کار بدست نخبگان استان امکان پذیر است.

نیروگاه اتمی بوشهر ظرفیت هزار مگاوات تولید برق دارد

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر ظرفیت هزار مگاوات تولید برق دارد، بیان کردا:‌ مقدمات ساخت 2 نیروگاه دیگر همجوار نیروگاه اتمی بوشهر فراهم شده و همچنین تفاهم‌نامه ساخت آن با کشور سازنده منعقد شده است و البته پیش‌بینی می‌شود 2 نیروگاه جدیدی که در بوشهر ساخته می‌شود در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد و خبر خوشی هم که می‌توان به مردم این استان اعلام کرد این است که این دو نیروگاه علاوه بر برق‌، دارای آب شیرین‌کن هستند و نیز ‌ساخت این 2 نیروگاه ضمن تأمین برق مورد نیاز کشور در تولید آب که یکی از مشکلات اساسی این استان است نقش مهم و اثرگذاری دارد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت این استان در حوزه آبزی‌پروری خاطرنشان کرد:‌ استان بوشهر در این حوزه دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پرورش ماهی و میگو در دستور کار قرار دارد و همچنین استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در این حوزه است که 2 دهکده توریستی در استان ساحلی بوشهر ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی در خاتمه با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر از لحاظ ایمنی و حفاظتی هیچ مشکلی ندارد، گفت: در ارتباط با موضوع انتقال روستاهای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر که اکنون بلاتکلیف هستند، به وزیر کشور دستور داده‌ام که به این مهم رسیدگی ویژه‌ای شده و تعیین و تکلیف شود. نیروگاه اتمی بوشهر همواره مورد بازدید آژانس انرژی اتمی و نظارت‌های بین‌المللی است و هیچ مشکل ایمنی در نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد.

captcha