مجالس قرآنی شهرستان بشرویه با کمبود استاد مواجه است
کد خبر: 2860636
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

مجالس قرآنی شهرستان بشرویه با کمبود استاد مواجه است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه بشرویه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد قرآنی در مساجد و منازل این شهرستان گفت: این نکته را نیز باید مطرح کرد که متأسفانه این جلسات و برنامه‌های قرآنی با مشکل کمبود استاد مواجه است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، شهرستان بشرویه در شرق ایران و استان خراسان جنوبی و در لبه کویر واقع است. به دلیل این موقعیت جغرافیایی، آب‌و‌هوای این شهر گرم و کویری است. بشرویه به دلیل حفظ بافت سنتی زیبای خود و بادگیر‌های زیبای آن به شهر بادگیرها در خراسان معروف بوده‌ است.



کلمه «بُشرویه» مرکب از دو بخش «بُش» و «رویه» است و دلالت دارد بر منطقه‌ای که محل رویش «بُش» است و بُش در نظر اهالی و معمران شهر، بوته‌ای خودرو از تیره گیاهان کم‌آب کویری و بیابانی بوده که برای ادامه حیات خود احتیاج به آب فراوانی نداشته و دراصطلاح مردم «ترخ» یا «درمنه» نامیده می‌شده ‌است که در اصل «دِرِمنه» است.



در سلسله مصاحبه‌هایی پیرامون مشکلات فرهنگی شهرستان‌های استان به سراغ امام جمعه بشرویه رفتیم و از ایشان درباره مشکلات فرهنگی شهرستان پرسیدیم.



حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین، امام جمعه بشرویه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد قرآنی در مساجد و منازل این شهرستان گفت: این نکته را نیز باید مطرح کرد که متأسفانه این جلسات و برنامه‌های قرآنی با مشکل کمبود استاد مواجه است.



وی عنوان کرد: تربیت حافظ و مربی قرآن و اعزام آنان به روستاهای اطراف شهرستان می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را رفع کند و البته مشکلات محافل و جلسات مذهبی شهرستان بشرویه تنها به این مسئله خلاصه نمی‌شود.



امام جمعه بشرویه اظهار کرد: کمبود اعتبار نهادها و مؤسسات فرهنگی نیز یکی دیگر از مشکلات فرهنگی شهرستان بشرویه است در حالی که برای تشویق کودکان و نوجوانان به قرآن‌آموزی از طریق برگزاری اردو و ... نیازمند بودجه کافی هستیم.



شمس‌الدین با اشاره به اینکه بشرویه جزء کم مشکل‌ترین شهرستان‌های استان به لحاظ فرهنگی است، اظهار کرد: به‌عنوان مثال در شهرستان بشرویه مشکل در زمینه عفاف و حجاب وجود ندارد و خانم‌های اهل بشرویه از حجاب برتر (چادر) استفاده می‌کنند.



وی ادامه داد: البته یک سری مشکلات وجود دارد که متأسفانه در برخی نقاط دیگر استان و کشور نیز وجود دارد و در بشرویه نیز کم و بیش مشاهده می‌کنیم که اعتیاد به مواد مخدر یکی از این آسیب‌ها است.



اما جمعه بشرویه گفت: رفع این آسیب‌ها نیازمند ترویج سبک زندگی ایرانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ـ اسلامی که در کسب و کار، تجارت، کشاورزی و نوع نگرش ما را شامل می‌شود و باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که اگر توسعه اقتصادی و فتح قله‌های علمی همراه با ارتقاء فرهنگی نباشد به نتجه مطلوب نخواهیم رسید.



شمس‌الدین یادآور شد: در بشرویه در مجموع 50 طلبه خواهر و برادر، 115 مسجد و 7  امامزاده وجود دارد که آینده ما در زمینه تقویت بنیه فرهنگی تا حدی زیادی تضمین می‌کند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­        

captcha