«درس‌هایی از قرآن» در جزیره خارگ برگزار می‌شود
کد خبر: 2920305
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
زارعی خبرداد؛

«درس‌هایی از قرآن» در جزیره خارگ برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: بخشدار ویژه خارگ از برگزاری دوازده برنامه تلویزیونی از سلسله جلسات «درس‌هایی از قرآن» حجت‌الاسلام قرائتی سال آینده در این جزیره خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، عسکر زارعی، بخشدار ویژه جزیره خارگ امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری برنامه «درس‌هایی از قرآن» که با حضور اعضا شورای فرهنگ عمومی در محل سالن جلسات بخشداری جزیره خارگ برگزار شد، با بیان اینکه جزیره خارگ دارای یک موقعیت ویژه حساس و ممتازی در ایران عزیز اسلامی است، اظهار کرد: جزیره خارگ نقش بارزی در اقتصاد و امنیت ملی ما ایفاد می‌کند و نیز خارگ به لحاظ موقعیت استراتژیک و استقرار صنایع و شرکت‌ها و بحث صدور نفت به بازار جهانی و ارز آوری که در بخش مختلف برای نظام دارد، از یک ویژگی خاصی برخودار است.

بخشدار ویژه جزیره خارگ اضافه کرد: مقرر شده است که در تاریخ ۱۶ ماه جاری حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی برای اجرای برنامه درس هایی از قرآن در جزیره خارگ حضور یابد و حضور این استاد قرآنی به عنوان یک ظرفیتی بسیار بالا و مناسب برای نظام و انقلاب است و در روزهای آینده اهالی جزیره مقاوم خارگ از این ظرفیت بالا نهایت استفاده را خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های استاد محسن قرائتی، کارکرد تربیتی، دینی، اخلاقی و آموزشی دارد، افزود: در این جلسه مقرر شد تا کمیته‌های پنج‌گانه این مراسم نظارت کامل و دقیق برای ساماندهی و برگزاری منظم این مجموعه برنامه در خارگ تشکیل و عملیاتی شود و جزیره مقاوم خارگ در ۱۶ اسفند ماه سال جاری میزبان مفسر برجسته علوم قرآنی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خواهد بود و قرار است این مجموعه تلویزیونی در ۱۲ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای برای پخش درسال ۹۴ انجام شود و همچنین نیز محل اجرای جلسات قرآنی محوطه سالن شهید تندگویان یا تالار صدف این جزیره خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» در جزیره خارگ

احمد بارگاهی، شهردار جزیره خارگ در این جلسه برنامه ریزی گفت: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در جزیره خارگ به همت مشاوران فرهنگی شهرداری خارگ، ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله خارگ، دفتر امام جمعه خارگ، اداره آموزش و پرورش خارگ و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارگ با برگزاری چهار جلسه به تصویب و در بهمن ماه سال جاری این پروژه به حالت عملیاتی در آمد.

شهردار جزیره خارگ ادامه داد: محب اهل بیت(ع) بودن مردم مقاوم جزیره خارگ، مجموعه شهرداری خارگ را کمک کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن از کوچه های بنی هاشم رونمایی کنیم.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با بازسازی معماری زندگی اهل بیت(ع) و با تمرکز بر زندگی پر برکت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود و یکی از اهداف هم این نمایشگاه انفاق اهل بیت است و همچنین در این نمایشگاه مکان‌های شریفی چون نخلستان کوفه، شهادت حضرت فاطمه(س)، وفات حضرت خدیجه (س) قبرستان بقیع و بیت امیرالمومنین(ع) و وفات حضرت محمد (ص) با بهره‌گیری از اسناد تاریخی و کارشناسان مذهبی و دینی بازسازی شده است.

بارگاهی اضافه کرد: اجرای حدیث کساء و اجرای یک ملودی بسیار مناسب با این ایام یکی دیگر از برنامه‌های واحد فرهنگی شهرداری شهردار جزیره خارگ است که برای روایت این رویداد یک روای بسیار قوی را انتخاب کردیم که به زودی وارد جزیره شهردار جزیره خارگ خواهد شد و نیز آئین گشایش این نمایشگاه معنوی که به همت شهرداری خارگ برگزار می‌شود، ۱۲ اسفند ماه جاری همزمان با شب اول فاطمیه است.

بارگاهی با بیان اینکه این نمایشگاه در محل یادمان شهدای گمنام خارگ میزبان عاشقان اهل بیت (ع) است، ادامه داد: نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» از 12 اسفندماه سالجاری لغایت 17 فروردین ماه 94 برقرار خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسی کمالی، امام جمعه جزیره خارگ در این آئین با اشاره به اینکه آنچه سرعت رسیدن انسان به خدا را بیشتر می‌کند, قلب معنوی است و قلب انسان در کنار مشغله‌های زندگی, نیاز به شادمانی و سرور دارد، ابراز کرد: برخی این شادمانی را در کارهای حرام جستجو می‌کنند و در راهی گام بر می‌دارند که خوشحالی کاذب است که آن آرامش را به انسان منتقل نمی‌کند و لذا باید علت ناراحتی‌ها را ریشه یابی کرد و می‌بینید که ناراحتی در قلب انسان است و نمی‌توان آن را از جسم و تفکر دور کرد, مگر اینکه از دل بزداییم و در این صورت شادمانی واقعی خواهد بود.
امام جمعه جزیره خارگ تصریح کرد: اینکه خداوند به همه اجازه زندگی بر روی زمین و استفاده از نعمات را داده, فضل او است و اینکه تا چه میزان می‌توان به خدا نزدیک شد, رحمت او است و لذا اگر فضل و رحمت خدا را درک کردیم, شادمان خواهیم بود و این شادی همیشگی است و برای غم‌های کوچک دنیایی که پایدار نیست, ناراحت نخواهیم شد و این خوشحالی از هرآنچه از مادیات اندوخته‌ایم, والاتر است.

تربیت اسلامی فرزندان باید بیشتر مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد
وی با اشاره به روز امورتربیتی و تربیت اسلامی عنوان کرد: اگر بخواهیم تربیت اسلامی و انقلابی داشته باشیم, باید خانواده‌ها در این موضوع وارد شوند و ابتدا به فکر تربیت فرزند باشند و بعد به فکر معیشت, همانطور که قبل از انقلاب, مباحث اخلاقی را مردم از مساجد و جامعه می‌گرفتند و در خانواده پیاده می‌کردند. امروز با تهاجم فرهنگی شدید دشمن مواجه هستیم و این نیاز به کار بیشتری دارد و با مشغله‌های زندگی, بسیاری از مردم به این موضوع کمتر می‌پردازند و این باعث تغییر نگرش‌های نسل آینده جامعه اسلامی می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی جزیره خارگ با اشاره به روز حقوق ملی مصرف کنندگان, توجه به این مسئله را مهم عنوان کرد و افزود: مصرف کننده حقی دارد که باید ادا شود و در مصارف کشاورزی و صنعتی، به گونه‌ای مطابق استانداردها رعایت شود, که سلامت مصرف کننده به خطر نیافتد و اگر این محقق شود, اعتماد به تولید داخلی و رشد آن افزایش می‌یابد و لذا رمز موفقیت, توجه به حقوق مصرف کننده است.

برگزاری مراسم عزاداری مردمی در ایام فاطمیه
وی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) بیان کرد: مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه باید مردمی برگزار شود و سعی شود مجالس عزاداری در منازل برپا و نام حضرت فاطمه (س) برده شود. حضرت فاطمه (س) وظیفه خود دانست که در زمان سکوت حضرت علی (ع), از ولایت و امامت دفاع کند و آنچه وظیفه الهی بود انجام داد و این نشان می‌دهد زن‌ها می‌توانند در عرصه دینی هم وارد شوند و تاثیرگذار باشند.

جمهوری اسلامی متعلق به محرومان است
حجت الاسلام کمالی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری ذکر کرد: همه باید کمک کنند و دولت هم در کنار مردم باید برای رفع مشکلات محرومین تلاش کند. امام راحل نیز فرمودند که همه برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و برای رفع مشکل مسکن کپرنشینان همت کنند و فرمودند که اگر حمایت محرومان نبود, رژیم سابق نابود نمی‌شد و آنان بر ما منت دارند که اسلام را در کشور برپا کردند و وظیفه ما است که به آنان خدمت کنیم و گمان نمی‌کنم اجری بالاتر از این باشد.
وی با اشاره به موقعیت حساس مذاکرات خاطرنشان کرد: آمریکا ادعا کرد که اگر مذاکرات به توافق نرسد, از مذاکرات کنار خواهد کشید, اما این بحث بعید به نظر می‌رسد, چرا که آنان نیاز به این دارند و سخنان رهبر, آنان را به چالش کشید و هدف آنان این بود که در کلیات به توافق برسند, اما در جزئیات این روند ادامه یابد تا ایران را زیر چتر خود داشته باشند و قطع مذاکرات به ضرر آن‌ها است و از طرفی ادامه آن با خواست‌های طرف ایرانی مبنی بر توجه به جزئیات, باز به ضررشان است و آن‌ها سردرگم شده‌اند و اگر اقتصاد مقاومتی حاصل شود که متاسفانه این همت در بین مسئولین دیده نمی‌شود, قطعاً با ورود مردم می توان پیروز بود.
امام جمعه جزیره خارگ رزمایش اخیر را پشتیبان خوبی برای ادامه مذاکرات دانست و گفت: این رزمایش پیام خوبی برای دشمنان داشت و نشان داد که ایران از هیچ کشوری ترسی ندارد و در برابر هر ابرقدرتی می‌تواند مقابله کند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تحولات اخیر یمن عنوان کرد: در تحولات یمن باید تعقل بیشتری صورت گیرد و دشمن به دنبال تجزیه کشور یمن است که باید با هوشیاری در برابر حربه‌های دشمن ایستاد.
وی با اشاره به همت مسئولین و مردم خارگ, مبنی بر تلاش برای آزادی جوان خارگی تصریح کرد: در این حرکت برای جوان اهل سنت خارگ, وحدت شیعه و سنی را یکبار دیگر در خارگ مشاهده کردیم تا پس از 10 سال و با رضایت خانواده مقتول, شاهد بازگشت این فرد به آغوش خانواده باشیم و این حرکت جای تقدیر داشت و این باید به عنوان یک الگو مطرح شود و لازم است فرهنگ بخشش و کمک به همنوعان, در جامعه نهادینه شود.

میزبانی جزیره خارگ از کاروان‌های راهیان نور دریایی کشور

کریم دانش آموز، فرمانده سپاه جزیره خارگ از آماده سازی جزیره خارگ برای استقبال راهیان نور دریایی خبر داد و اظهار کرد: جزیره مقاوم خارگ در هشت سال دفاع مقدس به تعداد روزهای جنگ بمباران شده است و خارگ مهمترین جبهه دفاع در طی دوران دفاع مقدس بوده و برگزاری اردوهای راهیان نور از اهمیت بسیار زیادی برای ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس برخوردار است.

توسعه و ترویج فرهنگ شهادت در کشور الزامی است
فرمانده سپاه جزیره خارگ با تاکید بر لزوم تلاش همه ارگان‌های مستقر در جزیره خارگ برای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت در کشور، بیان کرد: تشریح و تبیین از خود گذشتگی و جانفشانی‌های شهدا و ادامه راه آنها، تنها مسیری است که می‌توانیم در قبال شهدا ادای دین کنیم و همچنین جزیره خارگ همچون چهار سال گذشته آماگی پذیرایی از راهیان  نور دریایی است و زائران می‌توانند از طریق دریا به سمت جزیره خارگ عزیمت کنند و از آثار دفاع مقدس که به صورت یک نمایشگاه درآمده بازدید کنند.
وی در پایان تصریح کرد: تمام سعی و تلاش مسئولان منطقه خارک بر این است که میزبان خوبی برای زائران راهیان نور دریایی باشند و جزیره خارک در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و ۸۰۰ بار مورد حمله موشکی و بمباران هوایی رژیم بعث صدام قرار گرفت اما حتی برای یک ساعت نیز صادرات نفت از این جزیره قطع نشد و نیزاین جزیره در چند سال اخیر به عنوان منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس به عنوان مقصد کاروان های راهیان نوردریایی مورد بازدید علاقه مندان در سراسر کشور قرار گرفته است.

captcha