راه‌اندازی ۷۳۰ کارگاه تولیدی در قالب «اقتصاد مقاومتی» در بوشهر
کد خبر: 2940550
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
عباسی‌فرد خبر داد:

راه‌اندازی ۷۳۰ کارگاه تولیدی در قالب «اقتصاد مقاومتی» در بوشهر

گروه اندیشه: مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از راه‌اندازی و ایجاد ۷۳۰ کارگاه تولیدی در قالب طرح‌های مختلف «اقتصاد مقاومتی» جهت سالم‌سازی و به حداقل رساندن انحراف تسهیلات در این استان خبر داد.

‌ذوالفقار عباسی‌فرد، مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، به تشریح اقدامات در قالب «اقتصاد مقاومتی» صورت گرفته در شش‌ماهه اول امسال در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال، ستاد پشتیبانی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار و با حضور فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی تشکیل‌ و جلسات متعدد قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه استان نیز برگزار شده و همچنین بیش از 25 جلسه تخصصی و کارشناسی با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های متولی در حوزه آموزش و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک صنایع غذایی ازجمله ادارات کل فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و شیلات برگزار شده است.

آموزش‌های مهارتی طرح‌های اقتصاد مقاومتی به 2123 نفر در بوشهر

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به 2123 نفر و صدور گواهی‌نامه معتبر توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در رشته‌های مرغ بومی، دام، زنبورعسل، قارچ خوراکی، گلخانه، آبزیان، کود ورمی کمپوست، بخشی از اقدامات مؤثر صورت گرفته در این معاونت است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات تسهیلاتی به ‌699 نفر از متقاضیان اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با اعتباری به مبلغ 11میلیارد و 100 میلیون تومان، از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در نیمه نخست امسال در این بخش بوده است.

تشکیل کمیته‌های نظارت بر طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های بوشهر

عباسی‌فرد از راه‌اندازی و ایجاد 730 کارگاه تولیدی در قالب طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی خبر داد و تصریح کرد: کمیته‌های نظارت بر طرح‌های اقتصاد مقاومتی جهت سالم‌سازی و به حداقل رساندن انحراف تسهیلات، متشکل از کارشناسان خبره جهاد کشاورزی، بانک عامل و مسئول بسیج سازندگی هر شهرستان نیز تشکیل‌ شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار کرد: 5 مستند تلویزیونی در رابطه با اجرای طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی در سپاه امام صادق(ع) تولید و از سیمای مرکز استان بوشهر پخش‌ شده است و نیز بیش از 30 مورد خبر و مصاحبه تلویزیونی، جهت اطلاع‌رسانی به جامعه درخصوص اثربخشی طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیز از شبکه استانی بوشهر پخش‌شده است.

عباسی‌فرد گفت: کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان با تشکیل و راه‌اندازی زنجیره‌های فروش به‌ویژه در محصولات خاصی ازجمله قارچ خانگی، بلدرچین و مرغ خانگی، از جمله اقدامات حمایتی سازندگی سپاه امام صادق(ع) در نیمه نخست سال93 بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در پایان یادآور شد: در سال 94 ارائه خدمات تسهیلاتی و آموزشی و حمایتی سازمان بسیج سازندگی در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با اضافه شدن طرح‌های جدیدتری ادامه می‌یابد.

captcha