نیازمند احیای نهضت هنری به رنگ خدا در جامعه بشری هستیم
کد خبر: 2946964
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

نیازمند احیای نهضت هنری به رنگ خدا در جامعه بشری هستیم

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در بوشهر با بیان اینکه هنر نوری است که خداوند بر قلوب و اندیشه‌های هنرمند نازل کرده است، گفت: نیازمند نهضت احیای نهضت هنری به رنگ خدا در جامعه بشری هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر امروز، 17 اسفند در دیدار با جمعی از هنرمندان مطرح کشور که جهت حضور در راهیان نور دریایی به بوشهر سفر کرده بودند در نشستی صمیمانه که در محل مجتمع فرهنگی آدینه این شهر برگزار شد، با بیان اینکه تمامی آثار عالم وجود، اثر هنری ذات اقدس باری تعالی است، اظهار کرد: هنر مقوله‌ای مقدس و آسمانی است و اولین هنرمند عالم وجود، خود خداست.

هنر می‌تواند انسان را متحول کند
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هنر در وجود انسان یک موهبت و عنایت الهی و ودیعه‌ای آسمانی است که خداوند به هنرمند داده تا بتواند آن بزرگی ذات الهی را که در وجود انسان تجلی پیدا کرده، به جامعه بشری عرضه کند و هنر، زبان فاخر، تأثیر، ماندگاری، زیبایی و باطن است و می‌تواند انسان را متحول کند.

تمام عالم وجود یک نمایشگاه بزرگ از عظمت هنری خداوند است
وی با بیان اینکه تمام عالم وجود در طول تاریخ یک نمایشگاه بزرگ از عظمت هنری خداوند است و خودِ هنرمند یکی از آثار هنری خدا است، افزود: هنر مقوله‌ای آسمانی است و هنر مقوله‌ای است که خداوند این هنر آسمانی و مقدس را در عرصه زمین تنزل کرده که هنرمند با هنرش انسان‌ها را آسمانی کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: هنر نوری است که خداوند بر قلوب و اندیشه‌های هنرمند نازل کرده که هنرمندانه انسان‌ها را از گرداب متعفّن ابتذال به اوج کمال انسانی رهنمون کند.

هنرمندان جزو خواص جامعه هستند
امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری جزء خواص جامعه هستند به همین خاطر مسئولیت آنها بیشتر است چون داده‌ی خداوند به آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه هنر با باطن، حوزه اندیشه، تفکر، ذهن و خیال انسان کار دارد، تصریح کرد: هنر، باطن، اندیشه، افکار و فرهنگ انسان را مدیریت می‌کند و جهت می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه هنرمند می‌تواند بر حوزه جامعه بشری و تمدن ها تأثیر بگذارد، گفت: هنر به جهت تاثیر بالای آن در تاریخ بشریت و تاریخ تحول تمدن ها، یک مقوله‌ی بسیار مهم در زندگی بشری است.

نقش هنرمند در کشور خوب شناخته نشده است
آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر این نکته که حوزه هنر حوزه بسیار مهمی است، بیان کرد: متأسفانه در جغرافیای هنری ایران در عرصه نقش هنر در تاریخ تمدن جامعه‌ی بشری و نقش هنرمندان در تحول جامعه و شخصیت انسان‌ها کار نشده به همین خاطر نقش هنرمند خوب شناخته نشده است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر ادامه داد: باید در حوزه هنر در عرصه نقش مهم هنر و هنرمند در تحولات اجتماعی و انسانی و فراز و فرود تمدنی کار شود و این نیازمند یک نهضت احیاء، فهم و نقش هنر به رنگ خدا در جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی جهان در تاریخ هنر شرایط بسیار ویژه‌ای است، اظهار کرد: جهان استکبار تهاجم هنری بسیار گسترده‌ای به کل جامعه بشری جهان آغاز کرده و به اشکال مختلف کوشیده‌اند که هنر را در جهان مدیریت کنند.

در ایران نیازمند یک نهضت آزادی هنر از اسارت جهان استکبار هستیم
آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: جهان استکبار می‌خواهد هنر جهان را در اشکال مختلف به سمتی برد که نظام نوین استکباری جهان را اذهان تمام جامعه بشری نهادینه کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر تأکید کرد: در ایران نیازمند یک نهضت آزادی هنر از اسارت جهان استکبار هستیم و از آن طرف نیاز داریم که بعد از این آزادی، بکوشیم که واقعا هنرِ اسلامی – ایرانی انقلاب را به جامعه بشری فهمانده شود.

تحول عظیم در حوزه هنر با اندیشه های مقام معظم رهبری الزامی است
آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: اگر ما بخواهیم نقش مهمی در نظم نوین آینده جهان داشته باشیم و تمدن اسلامیِ مورد نظر مقام معظم رهبری را در ایران ، سرزمین‌های اسلامی و جهان ارائه، اجرا و پیاده کنیم باید در حوزه هنر با اندیشه های مقام معظم رهبری تحولی عظیم در ایران صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر افزود: آیت الله امام خامنه ای، مقام معظم رهبری در حوزه هنر صاحب نظر هستند و افکار ایشان در همه امور سال ها از زمان جلوتر است و این یک فرصت عالی برای هنر جهانی، هنر ایران و تاریخ اسلام است که شخصیتی این چنینی، رهبریت یک نظام که عامل تحول در جهان است را به دست دارد.

یادآور می‌شود، در پایان این دیدار صمیمانه پس از بیانات آیت‌الله صفایی بوشهری، تعدادی از هنرمندان به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

captcha