معرفی برگزیدگان جشنواره قرآن ‌و عترت هلال احمر استان بوشهر
کد خبر: 2965301
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲

معرفی برگزیدگان جشنواره قرآن ‌و عترت هلال احمر استان بوشهر

گروه فعالیت های قرآنی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از معرفی برگزیدگان بخش‌های کتبی و شفاهی نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت ویژه اعضاء سازمان و کارکنان جمعیت هلال احمر و راهیابی آنها به مرحله کشوری خبر داد.

عبدالکریم شعبان‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه این دوره از رقابت‌ها با حضور 135 متسابق خواهر و برادر در مرکز استان برگزار شد، گفت: نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت ویژه اعضا سازمان و کارکنان جمعیت هلال احمر در دو بخش آزمون«شفاهی و کتبی» در رشته‌های حفظ قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم، اذان، حفظ آیات و احادیث موضوعی در سالن اجتماعات شهدای هلال احمر شهر بوشهر انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با داوران و ناظرین و مسئولان اجرایی مسابقات قرآن و عترت اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره استانی با داوری خانم‌ها حلال بحر، شریف‌زادگان، حیدری و آقایان هاشمی، محمدی باغملائی، محبوبی و با نظارت استاد حبیب مهکام، شیما چنگی، مریم آلبوغبیش، معاون امورجوانان جمعیت، فاطمه تل اشکی، رئیس اداره دانشجویی و جوانان جمعیت، حامد فکوری و با حضور 58 متسابق خواهر و 77 متسابق برادر از شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم، کنگان، تنگستان، دیر و دشتی برگزار شد.

وی یادآور شد: نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت از سوی مرکز امور جوانان هلال احمر کشور و با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، رادیو قرآن و با همکاری خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به مدت دو روز در بوشهر برگزار شد.

شعبان زاده  بیان کرد: در بخش آقایان؛ میلاد میگلی، در رشته حفظ 20 جزء مقام نخست را کسب کرد و نیز علیرضا محنایی و مهدی جهرمی در رشته حفظ 10 جزء به ترتیب اول و دوم شدند و محمد آبادی در رشته حفظ 5 جزء و علیرضا پروین در رشته حفظ 2 جزء به مقام اولی دست یافتند.

وی ادامه داد: در رشته قرائت ترتیل بخش برادران؛ محمدمهدی انگالیان، صادق غریبی و مرتضی محمدی و در رشته اذان برادران حامد بارانی، امیر هوشیار و محمدصادق فرشادفر به ترتیب اول تا سوم شدند و همچنین در رشته قرائت تحقیق برادران رضا یوسفی، سیدسجادعسکری در نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت ویژه اعضا سازمان و کارکنان جمعیت هلال احمر اول و دوم شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه در رشته آیات موضوعی قرآن برادران، احمد حسینی و یاسین امراری‌زاده اول تا دوم شدند و در رشته مفاهیم قرآن برادران، علیرضا پروین و محمدرضا ضیایی عنوان اول و دوم را کسب کردند، گفت: در رشته احادیث موضوعی قرآن برادران حسن علی‌پور، رضا فردوس منش و  محمدرضا ادیمیان زاده اول تا سوم شدند.

عبدالکریم شعبان زاده اضافه کرد: در رشته مفاهیم قرآن بخش خواهران راحیل غلامی، سپیده قاسمیان زاده و منیره منصوری غانمی و در رشته قرائت تحقیق خواهران زهرا کشاورز، عفیفه موسایی، زهره قنبری و در رشته قرائت ترتیل خواهران صدیقه رفاهی، سیده مرضیه عسکری، زهرا بحرانی و در رشته حفظ 20 جزء خواهران مینا صلواتی، محبوبه اعتصامی، زهرا محمودی به ترتیب هر رشته متسابقین در مرحله استانی اول تا سوم شدند.

وی با اشاره به اینکه در رشته احادیث موضوعی خواهران معصومه خدری به مقام برتر رسید، اظهار کرد: در رشته آیات موضوعی قرآن خواهران، مریم یمین و مینا زارع عناوین اول و دوم را کسب کردند و در رشته حفظ  2 جزء خواهران کلثوم نوری و سیده فاطمه موسوی اول و دوم شدند و همچنین در رشته حفظ 5 جزء خواهران رباب حسینی و در شته حفظ 10 جزء خواهران سکینه زیرایی مقام نخست رشته خود را کسب کردند.

یادآور می شود، شرکت‌کنندگان در آزمون ها نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی «هلال احمر» و «خبرگزاری ایکنا» از نتایج آزمون مطلع شوند.

captcha