ضرورت بهره‌گیری هنرمندان از یک الگوی برتر در حوزه انقلاب اسلامی
کد خبر: 3253894
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
میرشکار تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری هنرمندان از یک الگوی برتر در حوزه انقلاب اسلامی

گروه هنر: معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری بوشهر گفت: هنرمندان باید سعی کنند آثار مطلوب و مخاطب پسند را به جامعه ارائه کنند و یکی از راه‌های موفقیت هنرمندان نسل جوان، داشتن یک الگو برتر در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، فرید میرشکار، معاون فرهنگی – هنری حوزه هنری استان بوشهر امروز، چهاردهم اردیبهشت در کارگاه آسیب شناسی اردیبهشت تئاتر ایران و نمایش آئینی که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی نهم دی این شهر برگزار شد، اظهار کرد؛ از دانشگاه فرهنگ و هنر و سایر مراکز آموزشی در حوزه هنرهای نمایشی انتظار داریم نیروی انسانی متخصص را تحویل عرصه تئاتر بدهند.

معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه هر دستگاه متولی نسبت به تئاتر یک وظیفه ذاتی دارد، افزود: هنرمندان باید سعی کنند که آثار مطلوب و مخاطب پسند را به جامعه ارائه کنند و یکی از راههای موفقیت هنرمندان نسل جوان، داشتن یک الگو برتر در تراز انقلاب اسلامی است.

سیاست زدگی یکی از آسیب‌های امروز عرصه فرهنگ و هنر است
استاد این دوره کارگاه آسیب شناسی تئاتر ادامه داد و بیان کرد: سیاست زدگی یکی از آسیب‌های جامعه هنری امروز عرصه فرهنگ و هنر است و یکی دیگر از آسیب‌های این عرصه ضعف در کارهای خالق آثار و عدم توانمندی لازم هنرمندان در تولیدات است.

میرشکار در پایان با بیان جامعه تئاتری یک استراتژی تعریف شده‌ای برای توجه به نیازهای واقعی مخاطبین خود ندارد، اضافه کرد: بی‌توجهی به مطلوب بودن تولیدات، تمایل به اهداف غیر ذاتی، استفاده از کارشناسان ناکارآمد و عدم بهره‌مندی از ابزار و تکنولوژی نوین، عدم آموزش تخصصی، عدم تعریف مشخص از فعالیت‌ها، نبودن نظارت و ارزیابی دقیق بر اجرای گروه های نمایشی و عدم انسجام و همپوشانی بین مراکز و دستگاه‌های فرهنگی و هنری را از دیگر آسیب‌ها اصلی در این حوزه برشمرد.

captcha