برگزاری کارگاه آموزشی «بیان مسائل و نکات فنی رشته ترتیل»
کد خبر: 3306643
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
ویژه قاریان و مرتلین شهرستان البرز قزوین؛

برگزاری کارگاه آموزشی «بیان مسائل و نکات فنی رشته ترتیل»

کانون خبرنگاران نبأ: به همت دارالقرآن تبلیغات اسلامی شهرستان البرز از توابع استان قزوین کارگاه آموزشی «بیان مسائل و نکات فنی رشته ترتیل» ویژه قاریان و مرتلین این شهرستان در بخشداری مرکزی الوند برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به همت دارالقرآن تبلیغات اسلامی شهرستان البرز از توابع استان قزوین کارگاه آموزشی «بیان مسائل و نکات فنی رشته ترتیل» ویژه قاریان و مرتلین این شهرستان در سالن جلسات بخشداری مرکزی الوند برگزار شد.

آهویی، مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز قزوین با بیان این مطلب گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مبنی بر جمع‌بندی نظرات قاریان وعلاقه‌مندان به قرائت ترتیل در چند ماه گذشته، پس از شناسایی و دعوت از حدود 50 نفر از قاریان منطقه اولین کارگاه تخصصی در این زمینه را تشکیل و تصمیم داریم این روند را تا رسیدن قراء به حد مطلوب ادامه دهیم.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و اجرای طرح «با قرآن در رمضان» طبق سنوات گذشته در سه مسجد محوری شهرستان، بر آن شدیم تا امسال این طرح را با کیفیت مطلوب‌تر نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین موارد کیفی شدن طرح، برگزاری کارگاه ارتقاء مرتلین است که اولین جلسه آن با حضور مجید وفاپور به مرحله اجرا درآمد.

مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز قزوین بیان کرد: در این جلسه از وفاپور خواسته شد تا با زیرنظر گرفتن قرائت مرتلین و بیان نکات لازم ان‌شاءالله ترتیبی فراهم کنند تا مرتلین در مدت زمان باقی مانده تا شروع ماه پر برکت رمضان به حداقل‌های یک تلاوت شایسته دست پیدا کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه مجید وفاپور، استاد قرائت و نماینده شورای عالی قرآن در استان قزوین به پرسش‌های مطرح شده توسط قاریان پاسخ داد.

محمدحسین محمدی

captcha