امام خمینی(ره)؛ نماد بصیرت، شجاعت و تحولات جهانی
کد خبر: 3308915
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد:

امام خمینی(ره)؛ نماد بصیرت، شجاعت و تحولات جهانی

گروه سیاسی: امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امام(ره) نماد بصیرت، هوشمندی و شجاعت بود و جهان را متحول کرد و کاری بزرگ در تاریخ انجام داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، هشتم خرداد ماه با تبریک به مناسبت نیمه شعبان میلاد امام زمان(عج) و همچنین تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) با تاکید بر اینکه از همه مراکز فرهنگی، مردم ، مسئولین تقاضا دارم این میلاد را گرامی بدارند، اظهار کرد: فضای استان یک فضایی پر از مهدویت و نشاط مهدوی شود تا همگان از ارزش، جایگاه آن حضرت توجه شود و تعلیم صورت گیرد و فضای استان، فضایی شود که نشان دهد همه استان در انتظار مهدی آل محمد(ص) هستند.

اقتصاد مقاومتی موجب توانمندی داخلی در مقابل تهاجم استکبار است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد توانمندی در عرصه داخلی با استفاده کارآمد از منابع  انسانی و سرزمینی در مقابل تهاجم اقتصادی جهان استکبار است.

وی بر داشتن اقتصاد مقاومتی در داخل کشور با نگاه های مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: باید رشد و بالندگی اقتصاد را در درون کشور جستجو کنیم و نباید نگاهمان به بیرون باشد تا آنها بیاییند و اقتصاد ما را درست کنند.

سیاست راهبردی آمریکا خود برتربینی است
آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه میز مذاکره با آمریکا، میز تسلیم و میز زیاد خواهی‌های آمریکا است، تصریح کرد: تاریخ مذاکرات آمریکا نشان داده که با هرکس نشسته با خوی سلطه گری، تحقیر و تضعیف طرف مقابل نشسته است و هیچگاه بر نگاه برد برد وارد صحنه مذاکره نشده است و سیاست راهبردی آمریکا خود برتربینی و خود را ابر قدرت دانستن و تمام جهان را اقمار وابسته به خود پنداشتن است.



امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکا، اعتماد به شیطان و محور شرارت جهانی است، ادامه داد: آمریکا نماد فساد و جنایت است و آتشی شده بر جان جامعه کنونی و در مذاکرات هر روز یک بهانه‌ای می تراشد و بنای آمریکا بر رفع تحریم نیست و بر این است که انقلاب اسلامی ایران را محدود و تسلیم کند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر اظهار کرد: آمریکا بداند که نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خامنه‌ای تسلیم نخواهد شد بلکه آمریکا و تمام حامیانش را شکست خواهد  داد و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند اجازه بازرسی به دشمنان نخواهیم داد و تا جان داریم در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از حریم ایران دفاع خواهیم کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر نیز پایتخت ولایتمداری و پایتخت نور ایمان و پرورش شهدا در دامن مادران آسمانی است، عنوان کرد: تمام مردم ولایتمدار استان بوشهر اعلام می داریم تا جان داریم از حریم ولایت دفاع خواهیم کرد.
وی با تسلیت به مناسبت چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امام(ره) نماد بصیرت، هوشمندی و شجاعت بود و جهان را متحول کرد و کاری بزرگ در تاریخ انجام داد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تبریک به سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه افزود: مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبری است که خداوند نصیب جامعه ایران، اسلام و جهان کرده است.

امام خامنه‌ای با مجاهدت، کشتی انقلاب اسلامی را هدایت می‌کند
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری کسی  که افکار و اندیشه‌هایش سال ها از زمان جلوتر است، گفت: این افتخاری عظیم برای ما است و دارای بصیرت فوق روز،عالم، فاضل، زاهد، پارسا، شجاع، جهان شناس، آینده شناس، مجاهد دلسوز اسلام و ایران و این کشتی انقلاب را در دریای طوفانی جهان را به سمت ساحل امن و امنیت هدایت می کند.

در ادامه نمازجماعت به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری در مصلای این شهر اقامه شد و سپس نمازگزاران ولایتمدار با دست داشتن پارچه نوشته، تمثال امام و رهبری و پلاکارد«مصالحه با شیطان، اهانت است به قرآن»،«نه سازش نه تسلیم، سید علی ما هستیم»،«حقوق هسته ای عزت ملی ماست، انرژی هسته ای حق مسلم ماست» به صورت خودجوش در جمعه ی اعتراض به«توافق به هر قیمتی اجازه نمی دهیم» در اعتراض به زیاده خواهی آمریکا برای بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای کشور دست به راهپیمایی زدند و گفتند که طبق فرموده آیت الله امام خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی اجازه‌ی این کار را نمی‌دهیم.

«راه نجات کشور راه ولایت بُوَد»، «مثل علی اکبریم، پیرو خط رهبریم»، «نه سازش نه تسلیم، ما شیر میدان هستیم»، «ما مردم ایرانیم، برعهد خود می‌مانیم»، «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» و «پاسخ هر گزینه‌ی روی میز، مرگ بر آمریکای اسلام‌ستیز» از دیگر شعارهای راهپیمایی خودجوش نمازگزاران بوشهری بود.

یادآور می شود، در پایان این راهپیمایی نیز قطع نامه‌ای قرائت شد.

captcha