«نوای ملکوت» برای چهارمین سال متوالی به جلوی دوربین سیما رفت
کد خبر: 3315986
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
با آغاز ماه رمضان؛

«نوای ملکوت» برای چهارمین سال متوالی به جلوی دوربین سیما رفت

گروه هنر: چهارمین دوره طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله به جلوی دوربین پخش زنده سیمای شبکه استانی مرکز بوشهر رفت.

نصرالله غزنوی، دبیر اجرایی چهارمین دوره طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» بوشهر در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، ضمن تبریک حلول ماه پرفیض رمضان اظهار کرد: این ستاد استانی متشکل از سه رکن اصلی است، که حافظان و قاریان و کارشناسان شورای عالی قرآنی، صدا و سیما و خبرگزاری بین‌المللی قرآن و سایر رسانه‌ها و مجمع خادمین قرآنی به عنوان سه رکن اصلی تشکیل دهنده این ستاد هستند.

وی ادامه داد: این آئین جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با حضور قاریان رضا دیانت، عباس هاشمی، سید احسان ابطحی، سید محسن بحرانی، سید وحید حسینی، محمد جماله، عبدالله محبوبی، سید اسدالله حسینی، محمدمهدی انگالیان، رضا قایدی، سید حبیب الله حسینی، سید محمد جعفری و حمید فرحناکی از ساعت 17:30 به مدت یک ساعت برگزار می شود.

دبیر اجرایی چهارمین دوره طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه ترتیل خوانی رتبه برتر کشوری دارد، گفت: استان بوشهر در بخش ترتیل خوانی در سال گذشته با کسب 83  امتیاز، توانست مقام برتر کشوری را در مدت سه سال متوالی کسب کند.

مشاور ارشد فرماندهی سپاه امام صادق(ع) بیان کرد: جلسات ترتیل خوانی «نوای ملکوت» همه روزه از طریق سیمای شبکه استانی و رادیو بوشهر جهت استفاده و بهره مندی علاقمندان در شهرها و روستا پخش زنده می شود و کلیه قرائت های مرتلین تحت نظر کارشناسان قرآنی استاد عبدالرضا عبدالله زاده، عبدالرسول سرخوش، سید غلامحسین ابطحی و سید محمد جعفری بررسی می شود.

فعالیت آموزشی مهد قرآنی ثارالله در آئین ترتیل خوانی بوشهر
نصرالله غزنوی اضافه کرد: مهد قرآنی ثارالله نیز در حاشیه این محفل قرآنی که در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر به منظور آموزش آموزه ها و داستان های قرآنی به کودکان فعال و برپا می باشد و همچنین جلسات تفسیر قرآن کریم، کتابت «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» با حضور هنرمندان خطاط و مسابقه کتبی سی جزء از دیگر برنامه‌های مجلس ترتیل خوانی مرکز استان است.

انس با پروردگار و قرآن کریم در ماه مبارک رمضان
وی در پایان از استاندار و امام جمعه بوشهر و سایر نهاده هایی که در برگزاری مشارکت نمودند قدردانی کرد و افزود: انس با پروردگار و قرآن کریم یکی از مشخص ترین اهداف این آئین است و ماه مبارک رمضان ماه بزرگی است و باید تلاش شود که همه مومنان از این ماه بیشترین بهره را ببرند.

برگزاری آئین سنتی «مقابله قرآنی» در استان بوشهر
یادآور می شود، هر ساله در ماه مبارک رمضان مردم استان بوشهر برنامه‌های مختلفی را در شهرها و روستاها برگزار می‌کنند که برگزاری برنامه‌های قرآنی از مهمترین برنامه‌ها است و یکی از برنامه‌های سنتی قرآن‌خوانی در استان بوشهر، «مقابله قرآنی» است که دارای قدمتی بیش از سه قرن است و امروزه نیز با همان شور برگزار می‌شود و آئین مقابله در مساجد و یا منزل برخی از افراد برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها معمولا هر شب یک جزء از قرآن قرائت می‌شود که افراد حاضر در خواندن این یک جزء مشارکت می‌کنند.

captcha