پاسداشت ارزش‌های دینی، پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران است
کد خبر: 3316327
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
آیت‌الله صفایی بوشهری:

پاسداشت ارزش‌های دینی، پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران است

گروه سیاسی: امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان گفت: پاسداشت ارزش‌های دینی، پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر 29 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تشییع باشکوه 270 شهید از شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: تشییع باشکوه این شهیدان توسط ملت ولایت‌مدار و پیام امام خامنه‌ای نشان از عظمت و بزرگی آنان و وفاداری مردم به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به بازخوانی پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حضور این عزیزان در جغرافیای جمعیتی ایران، فضای زندگی را معطر کرد و معنویت و مشعل توحید برافروخته شده توسط شهدا را فروزان‌تر کرد.

جهاد، ولایت‌مداری و حفظ منافع ملی، پیام شهیدان بود
وی بیان کرد: پیام این شهیدان در فضای ملی جهاد در راه خدا و پایداری و دیانت و ولایت‌مداری و در فضای بین المللی عزت‌آفرینی، مقاومت در مقابل سلطه‌گران و اقتدار و پایمردی در حفظ منافع ملی در برابر زیاده‌خواهان بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه این شهدا به همه ما درس دادند، گفت: باید در فضای انقلاب اسلامی ایران با تمام وجود حریم دین، میهن، انقلاب و ارزش ها را پاسداشت و پیام اصلی آنان این بود که می‌میریم ولی ذلت و سازش نمی پذیریم.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره با سخنان بعضی از مسئولان مبین بر اینکه خروج از رکود بسته به توافق و مذاکرات هسته‌ای است، افزود: این اندیشه از نگاه علمی و دانش اقتصادی و مبانی سیاست راهبردی قابل تأمل و اشکال است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصریح کرد: اساساً دشمنان انقلاب، فشارهای گوناگونی که بر نظام ما وارد می‌کنند بدین جهت است که ما را وادار کنند به فضایی که درآن فضا بتوانند بر ما تحمیل خواسته‌های خود کنند.

اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی و اقتدار اقتصاد ایران است
وی با بیان اینکه درست است که تحریم‌ها بی‌اثر نیست، اضافه کرد: دانشمندان اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که رفع تحریم این‌گونه نیست که اقتصاد ایران را شکوفا کند شکوفایی اقتصاد ایران بر اقتدار اقتصاد در داخل کشور و اقتصاد مقاومتی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر به خباثت‌های آمریکا در برابر ایران اشاره و بیان کرد: شکی نیست که آمریکا و کشورهای اقماری آن‌ها همیشه به دنبال تسلیم ایران در طول تاریخ بوده‌اند این‌ها جوهرا با اسلام و انقلاب مخالف هستند و اساساً حیات آن‌ها در حوزه سرزمین‌های اسلامی و خاورمیانه به تسلیم کردن ایران است و به هر شکلی می‌خواهند این را اجرا کنند.

عزت اسلام به وحدت اسلامی و خدمت به مسلمین است
آیت‌الله صفایی بوشهری جنایات آل سعود در یمن را محکوم کرد و گفت: آل سعود هم تولد و تاریخی بسیار بد دارد و هم عملکردی در شرایط کنونی، اینان باید بدانند عزت اسلام به وحدت اسلامی و خدمت به مسلمین است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یک فرصت و هدیه الهی است و فرصتی جهت معماری شخصیت انسان است، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید تلاش کنیم که از این ایام به خوبی استفاده کنیم و روزه داری حجابی است که انسان را از جهنم نجات می دهد و انسان ها با گرفتن روزه، می بایست گناهانشان محو شود و برای انسان ثواب های فراوان نوشته شود.

وی در ادامه اولین اثر روزه داری را ایجاد سلامت و صحت جسمی عنوان کرد و افزود: روزه داری و امساک دارای فواید بسیار پزشکی است و تقوا؛ اولین فلسفه روزه داری در ماه پرفیض رمضان است و محصول روزه دارای، دارا شدن شخصیت تقوایی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی مناسب برای افزایش معنویت و تزکیه نفس یاد کرد و افزود: امیدواریم که با توفیق الهی در این ماه بتوانیم بیشترین بهره را از برکات ماه مبارک ببریم و ماه رمضان، ماه مهمانی خدا برای تقویت معنویت و کمال انسان است.

امام‌جمعه بوشهر ماه رمضان را ماه قرآن خواند و در پایان بیانات خود تأکید کرد: ماه رمضان یکی از توجهات تجلیات الهی است و باید به خوبی به برنامه‌های قرآنی در این ماه توجه شود و لازم است که از فضایل قرآن در این ماه بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

captcha