اسراف موجب نابودی اقتصاد یک کشور است/ لزوم مصرف بهینه در عرصه‌های انرژی
کد خبر: 3319700
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
امام جمعه بوشهر؛

اسراف موجب نابودی اقتصاد یک کشور است/ لزوم مصرف بهینه در عرصه‌های انرژی

گروه سیاسی: آیت‌الله صفایی بوشهری با لازم دانستن مصرف بهینه در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: عدم اسراف و مصرف بهینه در عرصه‌های انرژی باید سرلوحه زندگی قرار گیرد که اسراف موجب اضمحلال اقتصاد یک کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر روز گذشته، پنجم تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین نظام اسلامی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتصاد است و همه باید در عرصه اجرایی‌شدن آن کمک کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اقتصاد مقاومتی را راه‌برون رفت از مشکلات دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرزمینی و منابع انسانی برای توانمندی در عرصه اقتصاد بدون اتکا به خارج از کشور که این‌ها شرایط لازم دارد.

نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای اجرای آن شرایطی لازم است، گفت: از جمله شاخص‌های اجرای اقتصاد مقاومتی، استفاده از کالاهای داخلی ولو کیفیت آن از کالای خارجی کمتر باشد به ویژه مجریان و مسئولین و حوزه تشکیلات نظام باید خودشان از کالای ایرانی استفاده کنند تا فرهنگ شود برای مردم و کیفیت کالا نیز بالا رود.

آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین با لازم دانستن مصرف بهینه در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: عدم اسراف و  مصرف بهینه در عرصه‌های انرژی باید سرلوحه زندگی قرار گیرد که اسراف مورد اضمحلال اقتصاد یک کشور است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در عرصه هسته ای همه ما خواهان توافق هستیم، خاطرنشان کرد: اما توافقی خوب و عزتمند با رعایت خطوط قرمز که بارزسی ها مطابق با کشورهای دیگر و عدم بازرسی از دانشمندان هسته ای و مراکز نظامی صورت پذیرد.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد زیاده خواهی آمریکا تاکید کرد: طول مذاکرات برای همه مردم جهان کشف کرده که آمریکا اهل مذاکره نیست و اهل زیاده خواهی است و به دنبال نابودی ایران و صنعت هسته ای ایران است.

تیم مذاکره کننده انسان هایی مومن و غیور هستند
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با مورد اعتماد خواندن تیم مذاکره کننده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: تیم مذاکره کننده انسان هایی مومن، غیور هستند و همه باید حمایت کنند ولی این بدان معنا نیست که انتقاد سازنده نباشد و انتقاد سازنده و منصفانه بلا اشکال است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با توصیه به مذاکره کنندگان مبنی بر پذیرفتن انتقادات ابراز کرد: مسئولین مذاکره کننده هم با روی باز انتقادات را بپذیرند شاید نکاتی در آن باشد که موجب هدایت آنها شود به همین جهت است که مذاکرات هسته ای باید بر راهبرد سیاست های مقام معظم رهبری طراحی شود.

امام جمعه بوشهر در ادامه از مجلس شورای اسلامی و دبیر محترم شورای نگهبان به دلیل تصویب طرح صیانت از دستاوردی های هسته ای کشور تشکر و قدردانی کردند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، ازدواج آسان و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی می‌تواند جلوی این افیون بگیرد،تصریح کرد: قوه قضاییه و نیروهای مرتبط با کنترل سوداگران مرگ شدیداً با آن‌ها برخورد کنند زیرا مردم همیشه درخواست کرده‌اند که با شدت با آن‌ها برخورد شود.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه و شهادت 72 از بزرگ‌مردان و انقلابی و شهید بهشتی در هفتم تیر، تأکید کرد: باید سپاسگذار زحمات و تلاش‌های تلاشگران این عرصه بود که توانستند عدالت را در جامعه گسترش دهند و امید است که بتوانند برخورد قاطع با اخلالگران امنیت و فسادگران عرصه اقتصادی داشته باشند.

ضرورت آموزش خانواده ها پیرامون مضرات مواد مخدر
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: فرهنگ سازی در بین خانواده ها و جوانان و آموزش آنان پیرامون مواد مخدر و مضرات آن ضروری است.

حضرت خدیجه (س) در عرصه پیشرفت دین خدا، ایثار کردند
آیت الله صفایی بوشهری همچنین دهم رمضان مصادف با وفات حضرت خدیجه ام المومنین (س) را تسلیت گفتند و افزود: ایشان به عنوان همسر سیده المرسلین (ص) نمونه ایثار و گذاشتن ثروت خود در عرصه پیشرفت دین خدا بود و نیز حضرت خدیجه کبری (س) یک مغر اقتصادی در زمان خود بودن و همچنین زنان جامعه باید همانند مادر حضرت زهرای مرضیه (س) از دین دفاع کنند.
امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) تمام وجودش در بحث ازدواج به ایمان، امانتداری، تقوا و پاکی بود، تاکید کرد: دوری از گناه بهترین عمل در ماه مبارک رمضان است.
رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان بوشهر همچنین 15 رمضان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) را تبریک گفتند و بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) نماد وحدت اسلامی بودند و پیام امام مجتبی (ع) ولایتمداری، وحدت و حسن خلق است که می فرمایند زیباترین زیبایی ها اخلاق خوب است.

captcha