۱۰محفل انس با قرآن در بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 3323715
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
با حضور قاری مصری؛

۱۰محفل انس با قرآن در بوشهر برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر از برگزاری ۱۰ محفل انس با قرآن با حضور «شیخ عادل الباز» قاری کشور مصر از بیست و یکم رمضان به مدت سه روز در شهرستانهای این استان خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی محمدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه طرح ضیافت‌الهی یکی از طرح های بزرگ ادارات اوقاف در سطح بقاع متبرکه است، گفت: این طرح در ایام ماه رمضان برگزار می شود که این طرح در 45 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستانهای بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه طرح ضیافت‌الهی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان آغاز به‌کار کرد، افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه دوچندان شد و مردم با حضور در مراسم‌های طرح ضیافت‌الهی با اوقاف همدل و همزبان شدند.

برگزاری مراسم شب احیاء در بقاع متبرکه بوشهر
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر ، اجرای نیت واقف و برپایی محافل قرآنی را از برنامه‌های طرح ضیافت‌الهی در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت‌الهی دانست و اضافه کرد: مراسم شب احیا در تمامی بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت‌الهی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری10 محفل انس با قرآن با حضور استاد «شیخ عادل الباز» قاری کشور مصر از بیست و یکم رمضان به مدت سه روز در شهرستانهای این استان خبرداد و اعلام کرد: این محافل قرآنی از چهارشنبه هفدهم تیر ماه آغاز و تا جمعه 19تیرماه ادامه دارد.

حجت الاسلام محمدیان به اجرای ده محفل انس با قرآن با تلاوت قاری اشاره نمود و اضافه کرد: نخستین روز محفل انس با تلاوت قاری مصری ساعت 14 الی 15:30 در مسجد جامع ولی عصر دلوار شهرستان تنگستان، ساعت 18:30 تا 20 در اداره کل زندانها و اقدامات تامینی شهرستان بوشهر، ساعت 21:30 الی 22:30 در مسجد النبی(ص)بنه گز شهرستان تنگستان، ساعت 23 الی 24 مسجد صاحب الزمان (عج) باغک شمالی برپا می شود و همچنین در دومین روز این محافل مجلسی قرآن، ساعت 14 الی 15:30 در مسجد النبی (ص) شهرستان دیر، ساعت 18:30 تا 20 به عنوان محفل شاخص با همکاری سپاه عسلویه در مسجد جامع این شهر، از ساعت 22 الی 22:30 در مسجدامیرالمومنین (ع) شهرستان عسلویه برگزار خواهد شد و نیز نوزدهم تیرماه به عنوان روز پایانی این مجالس تلاوت، استاد «شیخ عادل الباز» از ساعت 14 الی 15:30 در مصلای جمعه شهرستان دیلم، ازساعت 18:30الی 20 در مسجد شهید حر خسروی شهرستان گناوه و ازساعت 22 الی 23:30 در مسجد امام علی (ع) برازجان شهرستان دشتستان به تلاوت می پردازد.

قلم‌های خبرنگاران باید برای جامعه امیدآفرین باشد
این عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه خبرنگاران باید با قلم های خود امید آفرین باشند و نه اینکه جامعه را سمت انحراف بکشانند، اظهار کرد: در این روزها که شاهد تشنج در یمن، عراق و سوریه هستیم باید به عنوان یک کشور مسلمان با آنها همدردی کنیم و اوقاف در این راستا برنامه های مختلفی را برگزار کرده است.



وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های نشاط معنوی و ضیافت الهی یکی از برنامه ها و ماموریت اوقاف ایجاد نشاط در سطح جامعه است، خاطرنشان کرد: این در فصل تابستان با توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی صورت می گیرد که امسال بالغ بر ۵ هزار ۳۱۰ نفر از کلاس های مختلف این طرح بهره مند می شود.

اجرای 36 پایگاه طرح نشاط معنوی در 45 بقعه استان بوشهر
مدیرکل اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه اکنون ۳۶ پایگاه مجری طرح نشاط معنوی در سطح استان هستند، گفت: همچنین جهت بهره گیری از ماه رمضان طرح ضیافت الهی در 45 بقعه برگزار می شود که از جمله برنامه های این طرح، جزء خوانی قرآن، تفسیر قرآن، برنامه های ویژه شبهای قدر و شهادت حضرت علی(ع) و اطعام، افطاری می باشد.

برگزاری جلسه هم دلانه شیعه و سنی در عسلویه
حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه برنامه های مختلف جهت همدلی و نزدیکی شیعه و سنی انجام شده است، عنوان کرد: در این راستا ۱۵ ماه مبارک رمضان جلسه هم دلانه ای با حضور افراد شیعه و سنی در شهرستان عسلویه برگزار شد.

جلوگیری اوقاف از خرافه و بروز امامزاده‌های دروغین
وی تاکید کرد: در خصوص رویش امامزاده های دروغین در کشور، اوقاف با بیان مواضع خود و برخود با متخلفین از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری می کند، زیرا این اداره کل برای شناسایی یک امام زاده تعریف های خاصی را دارد و نسبت امام زاده باید به ائمه اطهار نزدیک باشد و نیز در این مبحث دو مورد تخلف در استان بوشهر شاهد بودیم که با جدیدت این اداره کل با آنها برخورد کرده است، چرا که متخلفین با دید سود جویانه و نه معنوی دست به چنین عملی زده اند.

دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومانی بمنظور تعمیر بقاء متبرکه
مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر از دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومانی به منظور تعمیر بقاء متبرکه خبر داد و گفت: برخلاف اینکه می گویند تمام درآمد دریافت شده در بقاء به حساب اوقاف مرکز واریز می شود، باید گفت، هزینه کرد مبالغ دریافت شده طبق قانون برای مسجد و خدام هزینه می شود و اوقاف نه تنها درآمد ها را دریافت نمیکند بلکه وامهای مختلف بدون سود و کمک های مختلف فرهنگی و دینی نیز برای بقاء استانها ارائه می کند.
وی در پایان از ثبت ۳۹۸ بقعه متبرکه استان بوشهر در سامانه کشوری ثبت شده است که از این تعداد ۲۸۷ مورد آن به عنوان بقعه متبرکه اعلام شده است و همچنین در خصوص موقوفات موجود در استان، ۴۶۹ موقوفه وجود دارد که این تعداد ۳ هزار و ۹۰۰ رقبه دارد .

captcha