سومین شب قدر در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد/شب قدر، شب مهربانی و اوج عنایت خدا به جامعه بشری است
کد خبر: 3326082
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
با حضور مردم و مسولان؛

سومین شب قدر در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد/شب قدر، شب مهربانی و اوج عنایت خدا به جامعه بشری است

گروه اجتماعی: مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم متدین و رحیم صفوی، مشاورعالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری، در مصلای جمعه شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مراسم سومین شب قدر، با تلاوت قرآن کریم توسط اکبر میرشکاری آغاز شد و سپس مردم ولایتمدار بوشهر نیز فرازهای دعای جوشن کبیر هم صدا با مناجات خوانی آقایان محمد مهدی انگالیان، حامد یوسفی، عبدالله محبوبی، سید محمد جعفری و سید اسدالله حسینی؛ قرائت کردند.

انسان در شب لیالی قدر به اوج عرفانی می رسد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر شامگاه بیست و سوم رمضان با بیان اینکه شب قدر، شب رحمت الهی به بندگان مومن خود و شب سرنوشت ساز به جامعه بشریت است، اظهار کرد: امشب، شب مستجمع فضائل جهانی و شب قدس است و این شب اینقدر عظمت دارد که بزرگان اهل معرفت، انتظار این شب را می کشند و همچنین در شب لیالی قدر، کارنامه سیاه انسان را به کارنامه سپید و پر ارزش تبدیل می کنند و انسانی که دور از خدا بوده، با انجام اعمال و عبادت و توبه در این شب خدایی می شود و به اوج عرفانی می رسد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر ادامه داد: یکی از امتیازات ماه مبارک رمضان«شهر الله اکبر»، این می باشد که در آن شب قدر واقع شده است و نیز در این شب، قرآن کریم نازل می شود و همچنین ملائک از عرش به زمین تنزل می کنند و برای اینکه به یاری مومنان به منظور ایجاد فضای پرنور و امدادی برای آنها بوجود بیاورند می شتابند.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر بیان کرد: مرحوم عارف کامل آیت الله میرزا جواد آقا تبریزی از مرحوم سید بن طاوس، حدیثی در شأن شب قدر از ساحت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) به نقل از حضرت موسی (ع) بیان می کند که حضرت موسی در محاورات و تکلمات خود با خدا چنین می گوید«قرب خود را به چه کسی و چه موقع عطا می کنی؟» خدا فرمود«قرب، اوج کمال انسانی و پیراستگی از آلودگی دنیایی است و قرب من از آن کسی است که شب قدر بیدار باشد».

وی افزود: بیداری انسان در این شب باید نمادی برای اینکه نسبت به خدا آگاه و بصیر شویم و تا از گرفتاری های ظلمت دنیا رهایی یابیم و دیگر فریب ظلمت پرستان و شهوت پرستان را نخوریم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه قرب شب قدر این است که مهر، رحمت، کرامت و عطوفت نازل می شود، گفت: خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود«یکی از شروط رسیدن به این قرب این است که بندگان نسبت به فقرا مهربانی کنند و فقیر نوازی کنند» و مجدد حضرت موسی(ع) می گوید« بندگانت تمنای سلامت رد شدن از پل قیامت دارند» خداوند قادر فرمود«جواز عبور سلامت به بهشت برای کسی است که شب قدر، صدقه ای بدهد»حضرت موسی(ع) گفت«خدایا بهشت به همراه درختان بسیار می خواهیم» خداوند رحمان فرمود«بهشت و درختان بهشتی از آن کسی است که یک(سبحان الله) در شب قدر بگویند» حضرت موسی(ع) خطاب به خداوند بیان کرد«رضایت تو را می خواهم و مورد پسند تو باشم» خداوند سبحان فرمود«رضایت من برای کسی است که دو رکعت نماز در این شب قدر بخواند».

عبادت در شب قدر موجب رهایی انسان از دام گناهان می شود

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: تمام انجام دستورات الهی و واجبات دینی، یک فرصت الهی است و این عبادات برای انسان در شب قدر، یک رحمت الهی است که انسان از دام گناهانی که کرده است، رهایی یابد.

مهر، رحمت و عطوفت بالاترین هدیه الهی خداوند به انسان است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر مهر، رحمت و عطوفت را بالاترین هدیه الهی خداوند به انسان عنوان کرد و گفت: هیچ چیز بالاتر از رحمت و عطوفت خدا نسبت به انسان نیست و خداوند همه موجودات را به سمت صیانت و حفظ علام وجود آفریده است و عالم وجود را از آن ساخته و پرداخته است و نیز خداوند همه موجودات مثل اتم را که کوچک ترین جزء در عالم تکوین است.

اتم یکی از نشانه های هدایت تکوینی خداوند است

وی با بیان اینکه هر اتم خود به میزان یک جهان است، ابراز کرد: اتم در بخش انرژی هسته ای کاربرد دارد یکی از نشانه های هدایت تکوینی خداوند است.

قرآن کریم نشانه هدایت تکوینی و رحمت خداوند است

این استاد تفسیر ادامه داد و بیان کرد: قرآن کریم که در شب قدر نازل شده است یکی دیگر از نشانه های هدایت تکوینی خداوند است و قرآن رحمت است.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) نیز رحمت است، عنوان کرد: خداوند خطاب به پیامبر اسلام (ص) فرمود« ما شما را نفرستادیم، مگر از باب رحمت» و همچنین توبه توبه نیز از باب رحمت خداوند است و بندگان گناهکار نباید ناامید از رحمت خدا باشند، زیرا شب قدر نیز رحمت خداوند است.

نویسنده کتاب ولایتمداری تنها حجت سیاسی و الهی در ادامه با تاکید بر اینکه شب قدر، شب رحمت خدا است، اظهار کرد: خداوند به تمام موجودات عالم تکوین و تشریح دارد و در این خصوص حضرت محمد (ص) می فرماید«هیچ کس وارد بهشت نمی شود، مگر اینکه رحمت خدا را جلب کرده باشد».

شب قدر، شب مهربانی و اوج عنایت خدا به جامعه بشری است

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه آغوش شب قدر برای همگان باز است، افزود: خداوند در این شب، چه انسان های گناهکار و چه انسان های بی گناه و همه مومنان را دعوت می کند و از آن طرف خداوند تاکید داشته اند که نا امیدی انسان از بخشش الهی، از گناه شما نیز بدتر است و شب قدر، شب مهربانی و اوج عنایت خدا به جامعه بشری است و اگر انسان از شب قدر استفاده نکند، این فرصت الهی را از دست داده است و این شب لیالی، شب تحول است و باید عهد بندگی با خدا ببندیم و کسانی که گمراهند از رحمت خدا محروم هستند و کسی که به درگاه خداوند بیاید، به خودش ظلم کرده است و در این سحر پایانی شب بیست و سوم رمضان، کارنامه اعمال ما را نزد صاحب الزمان (عج) می برند و همه انسان های مومن توجه داشته باشند که امید حضرت بقیة الله به شیعیانش است.

این آئین که با حضور و پوشش ویژه خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ایکنا، ایرنا و جام جم و پایگاه خبری خلیج فارس در مصلای بزرگ جمعه برپا شده بود، مراسم قرآن به سر شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان توسط امام جمعه بوشهر با حضور رحیم صفوی، مشاورعالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری، علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر، فتح الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع)، عبدالله یونسی، مشاور استاندار بوشهر در امور ایثارگران و خانواده شهدا انجام شد و در پایان علیرضا پولاد، مداح اهل بیت (ع) به مدح ائمه اطهار پرداخت.

برای دیدن گزارش تصویری مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بر روی«سومین شب قدر» کلیک کنید.

captcha