طنین نوای ملکوتی قرآن در محفل نوای ملکوت مشهد
کد خبر: 3597959
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
همزمان با اعیاد شعبان صورت گرفت؛

طنین نوای ملکوتی قرآن در محفل نوای ملکوت مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: ششمین جلسه از سلسله محافل قرآنی نوای ملکوت همزمان با اعیاد شعبانیه با حضور قاریان بین‌المللی، جوان و اساتید پیشکسوت در حسینیه هنر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محفل شماره شش از سلسله محافل قرآنی نوای ملکوت همزمان با اعیاد شعبان، با قرائت آیاتی از سوره اسراء توسط سجاد انصاری‌پور، قاری جوان مشهدی شامگاه، 19اردیبهشت ماه آغاز شد و در ادامه با تلاوت‌های دیگری از قاریان برتر مشهد با رنگ و بوی بیشتری از کلام وحی همراه شد.
تلاوت سید محمدجواد علمی، قاری نوجوان مشهدی نیز بخش دیگری از این محفل قرآنی را به خود اختصاص داد، وی آیات 17 تا 29 سوره یوسف را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران و اساتید پیشکسوت قرار گرفت.
محفل قرآنی نوای ملکوت در مشهد برگزار شد
محمدصادق علمی، پیشکسوت قرآنی شهر مشهد نیز در بخشی از این محفل قرآنی به ایراد سخنرانی پرداخت و بررسی شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع) را موضوع بحث خود قرار داد و گفت: فضایل حضرت علی‌اکبر(ع) به قدری زیاد است که حتی نمی‌توان اندکی از این فضائل را بیان کرد.
ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی‌اکبر(ع)
وی ادامه داد: به گفته حضرت اباعبدالله(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) از تمام جهات به پیامبر(ص) شباهت داشت و ایشان یاد پیامبر(ص) را در ذهن پدر بزرگوارش زنده می‌کرد و از شخصیت والایی برخوردار بود.
علمی، یکی از بزرگترین ویژگی‌ها و ارزش‌های شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع)، حق‌گرایی و حق‌طلبی دانست و افزود: به طوری که در ماجرای خواب امام حسین(ع) در مسیر کربلا که ایشان کلمه استرجاع را بر زبان جاری کردند، حضرت ‌اکبر(ع) جویای علت این موضوع شد که آیا خطر و اتفاق ناگواری متوجه ماست و وقتی جواب مثبت را از پدر بزرگوارش شنید به پدر خود عرض کرد، اگر ما بر حق هستیم فرا رسیدن مرگ امر مهمی نیست بلکه این یک سعادت است و این حق‌گرایی برای جوانی در این سن بسیار اهمیت دارد.
محفل قرآنی نوای ملکوت در مشهد برگزار شد
این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه ما نیز در گزینش‌ها و اتفاقات پیش‌روی خود باید این حق‌طلبی را محور قرار دهیم، گفت: در چند روز آینده ما باید تصمیم مهمی بگیریم و فردی را برای کرسی ریاست جمهوری انتخاب کنیم، گزینش ما در انتخابات باید بر چه اساسی یاشد؟ چون این مسئله مهم و دشواری است که آیا بر اساس حق تصمیم خواهیم گرفت یا اینکه منافع جریانی و حزبی را مورد نظر خواهیم داشت؟
تصمیم‌گیری مهم پیش‌روی مردم
علمی در ادامه افزود: اگر فهمیدیم نامزد جریان مقابل ما بر حق است آیا تصمیم خود را تغییر می‌دهیم یا نه؟ علاوه بر اینکه تصمیم‌گیری بر اساس حق امر مشکلی است، یک مسئله دیگر نیز وجود دارد و آن تشخیص رذایل و فضایل شخصیت افراد است که این نیز خود یک موضوع مهم و مشکل است.
وی افزود: به تعبیر امام علی(ع)، دوست داشتن‌ها و کینه‌ها چشم انسان را کور و گوش او را نابینا می‌کند، و گاهی تعلق خاطر، مسئله تصمیم‌گیری را برای انسان دشوار می‌کند که در اینجا دو راه وجود دارد، یکی اینکه انسان خود اهل تشخیص باشد و راه دیگر آن است که از اهل تشخیص بپرسد لذا آنچه از آیه 10 سوره ملک برداشت می‌شود این است که راه سومی در مسئله تشخیص نیست مگر آنکه جهنم در پیش است.
محفل قرآنی نوای ملکوت در مشهد برگزار شد
در ادامه این محفل قرآنی احمد البدری به اجرای ابتهال پرداخت و در پایان این محفل نیز حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن، آیاتی از سوره شوری و سوره انفطار را تلاوت کرد و پس از آن از قاریان و پیشکسوتان حاضر در این محفل قرآنی تجلیل به عمل آمد.
captcha