مقابله با دشمن بیرونی، نیاز به خودسازی دارد/ مهدویت، مستكبرستیز است
کد خبر: 3726103
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
آیت‌الله دژكام:

مقابله با دشمن بیرونی، نیاز به خودسازی دارد/ مهدویت، مستكبرستیز است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه حرکت برای مقابله با دشمن بیرونی نیاز به خودسازی دارد و انتظار برای امام زمان (عج) به این مسئله کمک می‌کند

مقابله دشمن بیرونی، نیاز به خودسازی دارد/ مهدویت، مستكبرستیز است

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر دیروز، 6 تیرماه در همایش «ترویج فرهنگ مهدویت و تأثیر آن در مبارزه با استكبار» كه در شیراز برگزار شد، با تأكید بر اینكه حرکت برای مقابله با دشمن بیرونی نیاز به خودسازی دارد و انتظار برای امام زمان (عج) به این مسئله کمک می‌کند، گفت: آنکه نمازش قبول می‌شود مستکبر نیست و برعکس آن‌کسی که اَدای نمازخواندن درمی‌آورد و نمازش قبول نمی‌شود، مستکبر است چراکه برای قبول نمازش مانع دارد.

مهدویت مستكبرستیز است
وی با یادآوری فرمایشات امام راحل گفت: به فرموده امام راحل اگر ما از درون خود را اصلاح کنیم دشمن بیرونی هیچ غلطی نخواهد کرد و انتظار امام زمان(عج) انتظار کسی هست که بداند ایشان در زمان غیبتش شاهد بر عمل ما هست و هر کاری که می‌کنیم، می‌بیند که با چه نیتی این کارها را انجام می‌شود، بنابراین مهدویت مستکبرستیز است چراکه می‌داند ما برای چه این کارها را می‌کنیم.
آیت‌الله دژكام در ادامه با تأكید بر لزوم شناخت حقایق و واقعیت‌ها گفت: گاهی مصادیق را در میدان مبارزه اصلی و واقعی با مفاهیم اشتباه می‌گیریم و کسی هم که می‌خواهد مقابل استکبار بایستد خودش دچار چنین مشکلی است (خودبزرگ‌بینی).

معنی انتظار، دوری از هر چیزی است كه امام زمان(عج) دوست ندارد
وی افزود: دلیل اینکه حضرت صاحب‌الزمان‌(عج) ظهور نمی‌کند، تنها مستکبران آن‌طرف آب نیستند، ممکن است ما نیز دچار خلق‌وخوی استکباری شده باشیم و معنی انتظار این است که ما خودمان از آنچه امام زمان(عج) دوست ندارد، دوری کنیم.

تفرقه‌افكنان، جزو مستكبران هستند
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه هر کس که می‌خواهد صف مردم را تکه‌تکه کند جزو مستکبران است و مشکل دارد، گفت: در چنین شرایطی باید وحدت خود را حفظ کنیم چراکه به اندازه کافی دشمن خارجی هست و نباید بیش از این دشمن‌تراشی کرد.

برای مبارزه با استكبار نباید تنها به افق‌های دور نگاه كنیم
امام جمعه شیراز اظهار كرد: مبارزه با استکبار از همین نزدیکی‌های جلوی گوشمان شروع می‌شود و نباید نگاهمان را تنها به افق‌های دور بیندازیم و از جلوی پایمان غافل شویم.

سربازان امام زمان(عج) باید خودسازی كنند
وی بیان كرد: مستکبر وقتی مردم را تقسیم و تکه‌تکه کرد، گروهی از مردم را کوچک می‌شمارد و مستضعف می‌کند، در حالی كه آن که می‌خواهد سرباز لشکر امام زمان(عج) باشد، باید خود را از پیش با خودسازی آماده کند لذا این ‌همه تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر خودسازی به دلیل این است که ابتدا مشکلات درونی خود را برطرف کنیم، چراکه اگر این مشکلات برطرف نشد، زمینه ورود دشمن فراهم شده است.
آیت‌الله دژكام یادآور شد: در فضای فعلی با گذشت 40 سال از انقلاب، دشمنان می‌دانند که در نبرد بیرونی زمین خواهند خورد و به همین دلیل به دنبال ایجاد مشکل در درون و تکه‌تکه کردن ما هستند و ما خودمان نیز گاهی با رفتار اشتباه به آن‌ها کمک می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز رهبر معظم انقلاب می‌گوید من به‌جای 20 میلیون، یک‌میلیون آدم پای‌کار می‌خواهم و باید دید کارمان به کجا رسیده است.
انتهای پیام

captcha