شبكه مساجد ایران به زبان‌های مختلف تشكیل شود
کد خبر: 3740047
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

شبكه مساجد ایران به زبان‌های مختلف تشكیل شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده، ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ما ۶۰ هزار مسجد در کشور داریم، اما آیا یک هزار مسجد ما شبکه هستند، گفت: باید شبکه مساجد ایران شکل گرفته باشد و اکنون به سراغ شکل دیگری از این شبکه‌ها آن هم به زبان‌های دیگری نظیر عربی و انگلیسی برویم.

شبكه مساجد ایران به زبان‌های مختلف تشكیل شود/ ما باید مدعی حقوق بشر از آمریكایی‌ها باشیم

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 28 مردادماه در سومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریكایی از منظر رهبر معظم انقلاب كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: سئوالی كه در اینجا مطرح می‌شود این است كه چرا چنین جلساتی تشكیل می‌شود و ما باید در این جلسات چه چیزهایی را با همدیگر گفت‌وگو كنیم.
وی با ابراز امیدواری از اینكه این حركت هرچه زودتر به نتایج نهایی خود برسد، به سخنرانی‌های اخیر مقام معظم رهبری اشاره كرد و افزود: معظم‌له فرمودند ما در رابطه با حقوق بشر نباید دفاع‌كننده باشیم بلكه باید حمله و تهاجم كنیم و دشمن را از میدان بیرن كنیم.
آیت‌الله دژكام با اشاره به آیه 23 سوره مائده « قَالَ رَجُلَانِ مِنَ الَّذِینَ یخَافُونَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیهِمَا ادْخُلُوا عَلَیهِمُ الْبَابَ فَإِذَا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّكُمْ غَالِبُونَ وَعَلَى اللَّهِ فَتَوَكَّلُوا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ؛ دو مرد از [زمره] كسانى كه [از خدا] مى‏ ترسیدند و خدا به آنان نعمت داده بود گفتند از آن دروازه بر ایشان [بتازید و] وارد شوید كه اگر از آن درآمدید قطعا پیروز خواهید شد و اگر مؤمنید به خدا توكل كنید»، گفت:‌ شأن نزول این آیه آن است كه وقتی خداوند قوم بنی اسرائیل را از شر فرعون نجات داد و او را جلوی چشمان آن‌ها غرق كرد پیروان آن حضرت به صحرای سینا آمدند و وقتی یوشع جانشین حضرت موسی(ع) می‌خواست این شهر را بگیرد، دل افراد بنی‌اسرائیل لرزید و ترسیدند در حالی كه یوشع به آن‌ها می‌گوید كه اگر بتازید و وارد شوید، قطعاً پیروز خواهید شد در صورتی كه به خداوند توكل كنید.
وی ادامه داد: امروز هم جانشین امام راحل می‌گوید بر سر دشمنان بریزید و نترسید، شما پیروز می‌شوید اما برخی‌ها دست و دلشان می‌لرزد و دقیقاً همان صحنه‌های قوم بنی اسرائیل دارد تكرار می‌شود.

آیات قرآن را با حال امروز خود تطبیق دهیم
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه باید آیات قرآن را بخوانیم و به حال امروز خود تطبیق دهیم، گفت: ما امروز در این مرحله این‌گونه هستیم كه در آیه 23 سوره مائده آمده است.
 
آیت‌الله دژكام به ارائه تاریخچه‌ای از حقوق بشر آمریكایی پرداخت و افزود: بعد از فروپاشی شوروی، آمریكا ادعا كرد كه قدرت هژمون دنیاست یعنی سیطره بر همه كره زمین دارد و هر كاری كه می‌كند در یك جایی قرار گرفته است كه لایسئال عما یفعل و ادعای آمریكا این است و یك نوع خدایی است كه دارند برای خود ادعا می‌كنند و می گویند هر كاری ما می‌كنیم درست است و كسی از ما سئوال نكند كه چرا انجام می‌دهیم.
وی یادآور شد: هژمون قدرتی است كه كارهایش از نظر فكری و ایدئولوژیك عقبه و توجیه دارد و این عقبه آنقدر قوی عمل می‌كند كه به ما القا كرده است و این ادعای هژمون بودن آمریكاست و در ناحیه سیاسی، نظامی، اجتماعی و حقوق بشر این هژمونی را ما ایجاد كردیم، هم قدرت، هم سلطه و هم توجیه داریم برای كارهایمان و وقتی این توجیه می‌آید طرف مقابل شما را ساكت می‌كند و این ادعای آمریكا بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود.

سیطره آمریكا در حال افول است
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس ادامه داد: بعد از این فروپاشی و همان موقع رهبرمان فرمود این هژمونی آمریكا هم افول خواهد كرد و امروز می‌بینیم این سیطره آمریكایی دارد افول می‌كند ولی ما خودمان كه همراه موسی زمانمان بودیم باورمان نمی‌شود و اكنون مواجهیم با اینكه این كار انجام می‌شود.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه در مقابل این قدرتی كه دارد افول می‌كند ما داریم ظهور می‌كنیم، گفت: سئوال اینجاست اكنون به تناسب وضع دنیا این جنس باید چه كار كند؟

امروز اطلاع‌رسانی برای علما و اهالی فكر و اندیشه كار ما نیست
وی با اشاره به مخاطبان این نشست كه علما و روحانیان و اهالی اندیشه و فكر بودند، گفت: اگر امروز ما بخواهیم در این نشستی كه این همه عمامه به سر و اهالی فكر و فرهنگ حضور دارند، درباره حقوق بشر آمریكایی اطلاع‌رسانی كنیم، بسیار عقب هستیم در حالی كه اگر حقوق بشر آمریكایی را در اینترنت جست‌وجو كنید مطالبات مقام معظم رهبری را در این زمینه مشاهده خواهید كرد.
امام جمعه شیراز خطاب به حاضران این نشست گفت: امروز اطلاع‌رسانی كار ما نیست و در این جلسات برای اطلاع‌رسانی ننشینید؛ شما افسران آتش به اختیار مقام معظم رهبری هستید، ببینید باید چه كار كنید كه كوس رسوایی آمریكا بر سر بازارهای دنیا بزنید.

شبكه مساجد ایران باید به زبان‌های مختلف تشكیل شود
آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود با بیان اینكه ما 60 هزار مسجد در كشور داریم اما آیا یك هزار مسجد ما شبكه هستند، گفت: باید شبكه مساجد ایران شكل گرفته باشد و اكنون به سراغ شكل دیگری از این شبكه‌ها آن هم به زبان‌های دیگری نظیر عربی و انگلیسی برویم. 
وی از افسران جنگ نرم و علما و اهالی فكر و اندیشه درخواست كرد كه در این زمینه عقب نیفتند و ادامه داد: مسجد طراز انقلاب اسلامی با به گونه‌ای باشد كه صدایش از آمریكای لاتین تا آن طرف ژاپن شنیده شود پس برای این كارها شروع به برنامه‌ریزی كنیم.

مبانی حقوق بشر آمریكایی را به زبان‌های مختلف در دنیا منتشر كنید
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تأكید بر اینكه باید مبانی حقوق بشر آمریكایی را به زبان‌های عربی‌، انگلیسی، اسپانیولی و غیره در دنیا منتشر كنیم، گفت: رساندن این صدا و انجام این كار وظیفه شماست.

امروز ما باید مدعی حقوق بشر از آمریكایی‌ها باشیم
وی گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبری نیز دوشنبه هفته گذشته فرمودند، آمریكا در جنگ سیاسی، نظامی و حتی فرهنگی با ما شكست است زیرا متولدین دهه 70 در سوریه جنگیدند و شهید شدند و اكنون هم در جنگ اقتصادی شسكت خواهند شد اما آمریكا با استفاده از رسانه خود فعالیت می‌كند كه به مثابه یك طبل توخالی است لذا شما باید مدعی حقوق بشر از آمریكایی‌ها باشید و صدایتان را بلند كنید كه این صداها مقدمه سقوط آمریكاست. 
آیت‌الله دژكام با یادآوری اینكه این این جلسه برای آن است كه تدبیر كنیم كه چگونه حمله كنیم، گفت: رسانه منبر كار خود را دارد انجام می‌دهد و باید با رسانه‌های دیگر و منبرهای امروزی با دنیا پیوند بخوریم و منبر شما باید جهانی شود، كدام یك از شما اگر حرفتان پخش شود، شنونده ندارید پس نترسید و شروع كنید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه مقام معظم رهبری می‌فرماید نترسید بر سرشان بریزد و این‌ها چیزی ندارند، گفت: اكنون در جایی قرار گرفته‌ایم كه اگر حرف مقام معظم رهبری را گوش ندهیم باید مانند قوم بنی اسرائیل 40 سال بیابان‌گردی كنیم.

طبق وعده خداوند قطعاً پیروز خواهیم شد
وی با تأكید بر اینكه امروز در مساجد خود باید طوری كار كنیم كه شنونده در خارج از كشور داشته باشیم، افزود: اگر این اقدامات را شروع كنیم، خود خداوند نیز وعده كرده است كه اگر من بر توكل كنید و جلو روید، حتماً پیروز خواهید شد.
آیت‌الله دژكام انجام این اقدامات را مصداقی از آتش به اختیار دانست و گفت:‌ امروز صفحات مجازی پر از مطالبی است كه به درد شما اهل علم می‌خورد لذا باید به آن‌ها پاسخ دهید و این همان چیزی است كه مقام معظم رهبری خواسته‌اند و هر كداممان باید به سهم خود كاری را انجام دهیم.
انتهای پیام

captcha