حقوق بشر آمریكایی یعنی تمام جنایت‌های دنیا/ انتقاد از ذوق‌زدگی برخی‌ها در مقابل آمریكا
کد خبر: 3821987
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

حقوق بشر آمریكایی یعنی تمام جنایت‌های دنیا/ انتقاد از ذوق‌زدگی برخی‌ها در مقابل آمریكا

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ضمن برشمردن برخی از جنایت‌های آمریكا تأكید كرد كه به طور كلی حقوق بشر آمریكایی یعنی هر جنایتی كه در دنیا رخ داده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 3 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه و افشای حقوق بشر آمریكایی و شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: همه ساله در هفته حقوق بشر آمریكایی یكسری اقداماتی انجام می‌شود كه مسلماً كافی نیست.

نقض حقوق بشر از سوی  آمریكا بر هیچ‌كس پوشیده نیست
وی با تأكید بر اینكه نقض حقوق بشر توسط آمریكا بر هیچ‌كس پوشیده نیست، افزود: در سراسر دنیا آثار جنایات آمریكایی‌ها و نوع نگاهشان به مباحث حقوق بشر دیده می‌شود به عنوان مثال در كشوری كه تأمین‌كننده منافع آمریكاست، اگر زندانی زیاد باشد یا حقوق زنان رعایت نشود، هیچ ایرادی ندارد همان‌طور كه در عربستان این همه اعدام طبق شیوه 14 قرن پیش انجام می‌شود اما آمریكا و رسانه‌های غربی هیچ‌گاه آن را نقد نمی‌كنند.
رضایی ادامه داد: این‌ها در حالی است كه اگر در ایران كوچكترین موضوعی كه ممكن است حتی شخصی باشد، پیش آید، كشورهای غربی آن را در بوق و سورنا می‌كنند كه حقوق بشر رعایت نمی‌شود یا اینكه اگر با فرد فاسدی كه فساد را علنی می‌كند برخورد شود، رسانه‌های غربی و آمریكایی‌ها موضع می‌گیرند در صورتی كه باید جلوی كسی كه فساد می‌كند گرفته شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: این روزها مشاهده می‌كنیم كه در فرانسه و مهد به اصطلاح تمدن و حقوق بشر چگونه وحشیانه با مردمی كه برای اعتراض تنها به خیابان‌ها آمدند، برخورد می‌كنند.
وی بیان كرد: مزدوران ایرانی در رسانه‌های غربی چه فریبكاری‌ها و اقدامات رذیلانه كه انجام نمی‌دهند؛ آنان فیلم‌های اعتراضات را در سال 88 تغییر داده و می‌گویند امروز در ایران تظاهرات شده است.

ذوق‌زدگی برخی‌ها ‌مقابل آمریكا و اروپا
رضایی از ذوق‌زدگی عده‌ای در مقابل آمریكایی‌ها انتقاد كرد و گفت: برخی‌ها زمانی كه نام اروپا و آمریكا را می‌شوند بسیار ذوق‌زده می‌شوند و حاضرند با خفت بسیار به این كشورها پناهنده شوند و در آنجا كارهایی كه حتی در كشور خودشان هیچگاه راضی به انجام آن نمی‌شدند، انجام دهند و نوكری بیگانگان را كنند و این‌ها اثراتی است كه تبلیغات سوء داشته است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: امروز متأسفانه برخی‌ها به فرهنگ غنی و عزتی كه داریم نمی‌كنیم و می‌خواهیم آن‌ها را مجانی بفروشیم.
وی به وجود 17 هزار شهید ترور در كشورمان اشاره كرد و گفت: برخی از این‌ها آدم‌های معمولی بودند كه به جرم مذهبی بودن شهید شدند و برخی دیگر از چهره‌های برجسته كشورمان بودند.

اشاره به برخی از جنایات آمریكا
رضایی برخی از جنایات آمریكایی‌ها علیه ایران را برشمرد و گفت: كودتای 28 مرداد، كودتای نوژه، تحمیل جنگ، نابودی هواپیمای مسافربری، تحریم‌های همه جانبه، ترورهای متعدد، حمایت از تروریست‌ها و حزب دموكرات، كوموله، فرقان، جیش‌العدل و جندالله، بلوكه كردن سرمایه‌های كشور، مساعدت به اغتشاش‌های سال‌های 78 و 88 كه كل رسانه‌های خود را برای این كار بسیج كردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تأكید كرد: حقوق بشر آمریكایی یعنی كشتار كودكان بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه، یعنی كشتار مردم مظلوم یمن، یعنی فروختن اسلحه به هر نامی برای داشتن درآمد بالا، یعنی حمایت از صهیونیست‌ها و رسمیت دادن به بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و رسمیت دادن به بلندی‌های جولان و به طور كلی حقوق بشر آمریكایی یعنی هر جنایتی كه در دنیا رخ داده است.
وی یادآور شد: امروز واضح‌ترین نقض حقوق بشر در رابطه با مردم ایران را مشاهده می‌كنیم كه شامل تحریم دارو مواد غذایی است در صورتی كه چنین چیزی در معاهدات بین‌المللی وجود ندارد.
رضایی در ادامه وقایع هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریكایی را برشمرد و گفت: در 6 تیرماه سال 60 سوءقصد به مقام معظم رهبری، 7 تیرماه سال 60 بمب‌گذاری حزب جمهوری و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش، 7 تیر 66 بمباران شیمیایی سردشت توسط آمریكا با عاملیت رژیم بعث و غیره از جمله وقایعی هستند كه در این هفته رخ داده‌اند.

سرنگونی پهپاد آمریكایی، جریان مثبتی در روند سیاسی كشور ایجاد كرد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به سرنگونی پهپاد آمریكایی توسط ایران اشاره كرد و گفت:‌ برنامه‌های موشكی ایران یكی از موارد مطرح شده در برجام بود چرا آنان كه از تهدیدات این مسئله با خبر بودند اما امروز مشاهده كردیم كه پهپاد پیشرفته آمریكایی‌ها توسط موشك‌های ایرانی نابود شد چرا كه به خاك كشورمان تجاوز كرده بود و این مسئله موجب می‌شود كه آمریكایی‌ها بسیار دستپاچه شوند و تصمیم می‌گیرند كه به ایران حمله كنند اما بعد از چند دقیقه این دستور لغو می‌شود و بعد از چند روز هم ترامپ تشكر می‌كند كه هواپیمای مسافربری آن را نزدیم و پهپاد را زدیم.
وی ادامه داد: این قدرت موشكی جریان مثبتی را در روند سیاسی كشور چه در داخل و چه در خارج از كشور ایجاد كرد و امروز هم شاهد موضع‌گیری‌های آمریكایی‌ها هستیم كه چقدر دستپاچه شده‌اند و این عزتی بود كه خدا به ایرانی‌ها داد.

اجرای 120 برنامه در هفته افشای حقوق بشر آمریكایی
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 120 مراسم سخنرانی و نشست در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریكایی و شهادت امام جعفر صادق(ع) و قوه قضائیه در استان فارس خبر داد و گفت: همچنین 30 نمایشگاه پوستر و عكس، 10 نمایشگاه كتاب، یكسری مسابقات فرهنگی و غیره نیز در سطح استان طی این هفته برپا می‌شوند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه همایش تبیین و افشای حقوق بشر آمریكایی نیز در روز پنج‌شنبه، 6 تیرماه از ساعت 17:30 در سالن حضرت شاهچراغ(ع) در خیابان خبرنگار برگزار خواهد شد، گفت: همچنین مراسم عمومی بزرگداشت شهادت بهشتی نیز در همین روز بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد كه در آن نماینده ولی فقیه در استان سخنرانی می‌كند.
وی همچنین از برگزاری مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهید بهشتی در روز جمعه، 7 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی آیت‌الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران خبر داد و گفت: برنامه دیگری نیز توسط هیئات مذهبی در صبح روز جمعه، 7 تیرماه در حسینیه مكتب جعفری با سخنرانی آیت‌الله ملك‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان كهگیلویه و بویراحمد همراه با دعای ندبه برپا خواهد شد.
رضایی اضافه كرد: در صبح روز شنبه، 8 تیرماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) نیز مراسمی در مدرسه علمیه خان با سخنرانی آیت‌الله ملك‌حسینی برپا خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان یادآور شد: به طور كلی بیش از 200 سخنرانی غیررسمی نیز در شیراز برگزار می‌شود كه در شهرستان‌ها هم به همین منوال است.
انتهای پیام

captcha