تاریخ آمریکا ضدبشر است
کد خبر: 3823761
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
آیت‌الله تسخیری:

تاریخ آمریکا ضدبشر است

گروه اندیشه ــ مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با اشاره به تاریخ شکل‌گیری آمریکا، بیان کرد: این حقیقتی روشن و برای ملت‌ها واضح است که آمریکا جرثومه شر و مرکز فعالیت‌های ضدبشری محسوب می‌شود. شروع حکومت آمریکا و به وجود آمدن دولت‌های اروپایی‌ متجاوز بر اساس جنایاتی است که ضد حقوق بشر شمرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، امروز یازدهم، تیرماه، در مؤسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، در این مراسم بیان کرد: آن طور که اطلاع داشتیم نیروهای سعودی خیال می‌کردند که در یک هفته کار یمن را تمام کنند، اما امروز چهار سال است که با مقاومت مواجه و زمین‌گیر شده‌اند و راهی ندارند مگر اینکه تسلیم این ملت شجاع باشند و یمن را رها کنند و امیدوارم که مناسبت حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای آشنایی جهان با جنایات ضد بشری آمریکا باشد.

وی در ادامه افزود: این حقیقتی روشن و برای ملت‌ها واضح است که آمریکا جرثومه شر و مرکز فعالیت‌های ضدبشری محسوب می‌شود. شروع حکومت خود آمریکا و به وجود آمدن دولت‌های اروپایی‌ متجاوز بر اساس جنایاتی است که ضد حقوق بشر شمرده می‌شود. اینها سرخ‌پوست‌ها را پاک‌سازی نژادی کردند و هزاران سرخ‌پوست را از بین بردند تا کیان ضدبشری آمریکا را به وجود بیاورند. تاریخ آمریکا تاریخ ضد بشر است.

تسخیری تصریح کرد: آمریکایی‌ها 60 حکومت‌ دموکرات را سرنگون کردند تا حکومت مزدوران را ایجاد کنند. 200 جنگ در تاریخ آمریکا ثبت شده و همه این جنگ‌ها نیز ضد بشری و ضد انسانی و وحشیانه است. اینها در تاریخ و پرونده آمریکا ثبت شده است و اشاره‌ای به برخی از فعالیت‌های آمریکا در سال‌های اخیر خواهم داشت. مسئله خیانت آنها به توافق‌نامه‌های بین‌المللی یکی از این موارد است. هرجا که منافع مادی آنها مطرح است در توافق‌نامه‌ها هستند و هرجا که با منافق مادی آنان تعارض پیدا می‌کند و توافق‌نامه‌هایی را که با حقوق بشر سازگار است ترک می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از رئوس برنامه‌های آنها تأیید کامل رژیم‌های ضد مردم است. اخیراً دیدیم که اینها در کنار بن علی در تونس، در کنار مبارک در مصر، در کنار صدام در عراق و در کنار علی عبدالله صالح ایستادند و به آنها سلاح دادند و دیدیم که ملت‌ها در همه جا علیه مزدوران آمریکا قیام کردند. یکی از نکات خطرناک تاریخ آمریکا همین تأیید کامل رژیم کودک‌کش اسرائیل است. شما دیدید که آمریکا مؤید کامل صدام و قدرت‌های اطلاعاتی آمریکا به صورت کامل در اختیار صدام بود. صدام را مانند تفاله کنار انداختند و این هم یکی از نکات ضد بشری است. صدام هر کاری که می‌کرد مورد تأیید آنها بود و دیدیم که اسلحه شیمیایی را علیه ایران و ملت خود استفاده کرد که مورد تأیید آمریکا قرار گرفت.

تسخیری تصریح کرد: دادن سلاح به کشورها برای کشتن کودکان و زنان و مستضعفان نیز در سعودی‌ها آشکار بود. وقتی از ترامپ در مورد خاشقچی سؤال می‌کنند که چرا به قاتل او اعتراض نکردید؟ حرفی برای گفتن نداشت که این حقوق بشر آمریکایی است و هر کاری که کرده است ضد حقوق بشر است. یکی از واژه‌های ضد حقوق بشر آمریکا واژه جنگ پیشگیرانه است و این کلمه خودش ضد ملل متحد و قوانین بین‌المللی است و هر کشوری که بخواهد به دیگری حمله کند می‌تواند ادعا کند که جنگ او پیشگیرانه است. این واژه آمریکایی است ولی متأسفانه جهان فراموش می‌کند و یا عمداً به فراموشی می‌سپارد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم فهرست‌وار جنایات ضد بشری آمریکا را بشماریم وقت زیادی می‌گیرد و امیدوارم که بتوانیم این ادعای غرب را که مدافع حقوق بشر هستند مفتضح و خدمت بزرگی به بشریت کنیم. امیدوارم که ملت‌ها بیدار شوند، همچنان که در فترت این بیداری اسلامی چند نفر از این مزدوران را مردم سرنگون کردند و امیدواریم که در همه جا فرهنگ شناخت جنایات آمریکا و مزدوران آنها سبب بشود که یک اعتماد جهانی علیه این کشور ایجاد شود و خداوند به ملت‌های مستضعف جهان، که تحت سلطه این رژیم خونخوارند، کمک کند تا نجات پیدا کنند.

همچنین امین انصاری، دبیر کل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این کنفرانس بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی واژه‌ای بود که رهبری به صورت‌های مختلف و هدف‌مند مطرح و به همین سبب روزهای هفتم تا دوازدهم تیر را به نام هفته حقوق بشر آمریکایی اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: ایشان در یکی از دیدارهای خود به مواردی اشاره فرمودند و خواهان مقابله با جنایات آمریکایی شدند و در راستای این فرمان سازمان جوانان حقوق بشر اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی کرد که 4 نشست اخیر در قم، شیراز، مشهد و کردستان انجام شد و این مراسم نیز در همین راستاست.

انصاری تصریح کرد: در فراخوانی که داشتیم، از این همایش استقبال خوبی شد و مقالات زیادی ارسال شد و باید در اینجا از آیات کعبی، حیدری، حسینی‌همدانی، حسینی‌شاهرودی، صفایی‌بوشهری، مصباح‌آملی و سیدعلی‌اصغر دستغیب تشکر ویژه کنم.
انتهای پیام

 

captcha