مطالبات حقوق بشری از آمریکا را بین‌المللی کنیم
کد خبر: 3824230
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص):

مطالبات حقوق بشری از آمریکا را بین‌المللی کنیم

گروه حوزه های علمیه - معاون پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) گفت: مطالبه‌گری از غرب و قدرت‌های بزرگ را باید به صورت فرهنگ بین‌المللی مطرح کنیم، مردم جهان رفتار فریبکارانه آمریکا و غرب را شناخته‌اند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز صبح امروز، چهارشنبه، در کنفرانس بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در مدرسه عالی دارالشفای قم گفت: بحث حقوق بشر آمریکایی، جزو اصطلاحات عمیق و دقیقی است که رهبران انقلاب اسلامی مطرح کرده‌اند و بسیار عمیق و دقیق است.

مطالبات حقوق بشری از آمریکا را بین‌المللی کنیم

وی افزود: زمان و مکان نیز برای بررسی این مسائل بسیار مناسب است، زیرا جنایات متعدد آمریکایی‌ها در هفته اخیر بسیار شدت گرفته است؛ مکان برگزاری نیز در مقتل شهدای هفتم تیر در نظر گرفته شده که جلوه‌ای از خباثت‌های آمریکا است.

بی‌نیاز تصریح کرد: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، مبارزه با ظالمان و حمایت از مظلومان و احرار جهان به همراه آیات و روایات، نیازمند حرکت در زمینه تبیین حقوق بشر آمریکایی هستیم.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد: مقام معظم رهبری با بیان افشای حقوق بشر آمریکایی، ایده و فراینده تهاجمی را دنبال می‌کنند؛ پسوند آمریکایی در کنار هر عنصری که قرار می‌گیرد، مانند همین بحث حقوق، خاصیت عکس به موضوع می‌دهد.

وی گفت: در اندیشه مقام معظم رهبری، آمریکایی که تنها کشور استفاده‌کننده از بمب اتم است و بیشترین کشتار‌های داخلی و خارجی را رقم زده و بیشترین جنگ خارجی را انجام داده است و خطرناک‌ترین سلاح‌های جهان را تولید کرده است و می‌فروشد و شریک جرم جنایت‌های بزرگ جهان در فلسطین، یمن، سوریه و... است، از چگونه می‌تواند از حقوق بشر دم بزند و حتی حق اعتراض به ما را در امور حقوقی را ندارد.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) افزود: در اندیشه رهبری، نه تنها نباید حق بدهیم که آمریکایی‌ها ضد ما مدعی باشند، که باید از آن‌ها مطالبه کنیم؛ مطالبه‌گری از غرب و قدرت‌های بزرگ را باید به صورت فرهنگ بین‌المللی مطرح کنیم؛ مردم جهان رفتار فریبکارانه آمریکا و غرب را شناختند و باید این رفتار را بشناسیم و فلش حمله را به سوی آن‌ها برگردانیم.

بی‌نیاز تصریح کرد: در فرهنگ‌سازی مطالبات حقوق بشری از آمریکا، جامعةالمصطفی(ص)، که پنجاه هزار دانش‌آموخته و پنجاه‌هزار دانش‌پژوه از بیش از صد کشور جهان را در خود جای داده است، کمک‌رسان بسیار خوبی هستیم تا فرهنگ مطالبه‌گری و پرسشگری در جهان از آمریکا و حکومت‌های غربی باشیم.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد: آمریکا و غرب استراتژی‌های چندگانه دارند؛ در اندیشه رهبر معظم، آمریکایی‌ها به دنبال حقوق بشر نیستند، بلکه به دنبال منافع مادی‌شان هستند و به همین دلیل، هر جنایتی که همسو با منافع آن‌ها باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد و بالعکس؛ پس کوتاه آمدن در برابر غربی‌ها به بهانه حل مشکلات اشتباهی بزرگ است.

وی گفت: اسقاط نظام و تسلیم در برابر آمریکا، دو هدف نهایی دشمنان است؛ ما با مردم آمریکا مشکل نداریم، بلکه با این حکومت سلطه‌گر و تفکری که پشتیبان این حکومت است، ضدیت داریم؛ تنها راه‌حل مقابله با دشمنان، مقاومت است.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که پس از چهل سال پیشرفت جمهوری اسلامی صادر شده است، سرشار از آموزه‌های اصیل و مباحث حقوق بشری است و در این عرصه نیز حوزه‌های علمیه و نهاد‌های مسئول وظایف سنگینی به عهده دارند.

بی‌نیاز تصریح کرد: مبانی دینی و قرآنی گام دوم باید مشخص شود و حوزه و جامعةالمصطفی(ص) در این زمینه همایشی با عنوان «مبانی قرآنی و حدیثی بیانیه گام دوم» برگزار می‌کند.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد: مسئله پیچ تاریخی که رهبری بیان می‌کنند، به معنای خروج اسلام از انزوا و حرکت در جهت تمدنی نوین است.

انتهای پیام

captcha