حمایت آمریکا از حقوق بشر بزرگ‌ترین دروغ قرن است
کد خبر: 3825057
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

حمایت آمریکا از حقوق بشر بزرگ‌ترین دروغ قرن است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: آمریکا در عین ادعای حمایت از حقوق بشر به نقض مکرر آن در سطح داخلی و بین‌المللی می‌پردازد و چنین ادعایی بزرگ‌ترین دروغ قرن است.

حمایت آمریکا از حقوق بشر بزرگ‌ترین دروغ قرن است

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: دولت آمریکا همواره خود را مدافع مبانی و اصول حقوق بشر می‌داند به همین واسطه به خود اجازه می‌دهد در خصوص وضعیت و شرایط حقوق بشر در سایر کشورها اظهارات مداخله‌جویانه داشته باشد و این سیاست آمریکا دستاویزی برای اعمال فشار بر کشورهای مخالف خود است.

وی ادامه داد: با نگاهی دقیق به گذشته و بررسی سیاست‌های دولت‌مردان آمریکا می‌توان به این نتیجه رسید که آمریکایی‌ها حقوق بشر را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی خود ارزیابی می‌کنند و همین امر موجبات استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر در سطح بین‌المللی را فراهم ساخته است.

خادمی افزود: از مسائل بسیار مهم و تأسف‌بار در جامعه بین‌الملل این است که قضاوت‌های جانب‌دارانه آمریکایی‌ها در خصوص حقوق بشر موجب اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه کشورهای مستقل شده است.

وی بیان کرد: دولت ایالات‌متحده که همواره بر طبل حقوق بشر می‌کوبد، حتی در داخل کشور خودش به‌طور مکرر و فاحش حقوق بشر را نقض می‌کند.

وی با اشاره به مواردی از نقض حقوق بشر در کشور ایالات ‌متحده آمریکا، افزود: آزادی حمل سلاح در کشور آمریکا و به خطر افتادن حیات شهروندان آمریکایی نمونه‌ای بارز از حقوق بشر آمریکایی است که در طول سال‌های اخیر جان شهروندان آمریکایی را به مخاطره انداخته و حق حیات و امنیت را از آن‌ها سلب کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: خشونت پلیس آمریکا برخلاف عرف متعارف که باید رکن اساسی حقوق شهروندی را تأمین کند، حقوق مردم آمریکا به ‌ویژه سیاه‌پوستان را مورد تعرض قرار می‌دهد و آنچه در این رابطه اهمیت دارد، این است که در این کشور نه‌ تنها برخورد قانونی با پلیس در راستای سوءاستفاده از قدرت و هنجارشکنی‌های اخلاقی آن صورت نگرفته، بلکه به‌منظور توجیه موضوعاتی از این‌ دست، بعضاً به موازین قانونی نیز استناد می‌شود.

وی بیان کرد: در آمریکا تبعیض نژادی، تبعیض حقوق زنان و همچنین تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی کاملاً آشکار است و در این میان، تبعیض علیه مسلمانان در رتبه اول قرار دارد و موج تبلیغاتی علیه اسلام سبب تشدید اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی و جرائم ناشی از انزجار بر ضد مسلمانان در آمریکا شده است.

خادمی با اشاره به نقض حقوق بشر توسط آمریکا در سطح بین‌المللی، افزود: آمریکا در حالی مدعی پایبندی به اجرای حقوق بشر در سطح جهان است که آشکارا نسبت به نقض گسترده حقوق بشر از سوی متحدان خود بی‌تفاوت بوده و حتی از اقدامات آن‌ها، بی‌شرمانه حمایت می‌کند و خود نیز در بسیاری از موارد ناقض حقوق ملت‌ها بوده است که از آن دسته می‌توان به حمایت از تروریسم، مداخله در امور داخلی کشورها، بی‌اعتنایی در برابر نقض حقوق بشر اشاره کرد که هر یک از این مقولات جای بحث و بررسی دارد.

وی تأکید کرد: بدون شک مشاهده چنین وضعیتی صلاحیت واشنگتن برای ارزیابی وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها را زیر سؤال می‌برد و چنین دولتی حقی برای طرح ادعاهای بشردوستانه ندارد.
انتهای پیام

captcha