فعالیت مشترک سپاه با جهاد دانشگاهی شناسایی و تقویت شود/ تقدیر از ایکنا
کد خبر: 3837744
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

فعالیت مشترک سپاه با جهاد دانشگاهی شناسایی و تقویت شود/ تقدیر از ایکنا

گروه اجتماعی- سخنگوی سپاه کربلای مازندران گفت: جهاد دانشگاهی مازندارن ظرفیت‌های خوبی دارد و نیاز است با برگزاری نشست سپاه با این نهاد انقلابی فضاهای فعالیت مشترک، شناسایی و هم‌افزایی لازم برای افزایش سرعت پیشرفت در توسعه استان انجام شود.

فعالیت مشترک سپاه با جهاد دانشگاهی شناسایی و تقویت شود/ تقدیر از ایکنابه گزارش ایکنا از مازندران ظهر امروز چهارم مردادماه، علی ابراهیمی سخنگوی سپاه کربلای مازندران در نشستی با واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا یک رسانه ارزشی و دینی است و برنامه‌های قرآنی و بصیرتی سپاه کربلای استان به درستی از سوی این خبرگزاری پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه، مطالبه‌گری یکی از ویژگی‌‌های رسانه است و باید اصحاب رسانه زبان گویای مردم باشند، افزود: رسانه‌ها نباید اشکال یک دستگاه انقلابی را بزرگ جلوه دهند و امید را در جامعه به یأس تبدیل کنند.
سخنگوی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه، باید در رسانه‌ها دمیدن روح امید در میان آحاد جامعه، مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: رسانه اگر رویکرد اصلاحی نداشته باشد، توسعه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به همزمانی پایان تعطیلات تابستانی با ماه محرم، افزود: مسافران و گردشگران در پایان تعطیلات و سفرهای تابستانی حرمت محرم و شئونات اسلامی را رعایت کنند.
وی رویکرد سپاه را در رفع محرومیت‌زدایی، فعال کردن مردم دانست و افزود: جهاد دانشگاهی مازندارن ظرفیت‌های خوبی دارد و نیاز است با برگزاری نشست دو جانبه با این نهاد انقلابی فضاهای فعالیت مشترک، شناسایی و هم‌افزایی لازم برای افزایش سرعت پیشرفت در توسعه استان انجام شود.
ابراهیمی با بیان اینکه، یکی از راه‌کار تحقق اقتصاد مقاومتی، تقویت اقتصادی خرد و مردمی است، اظهار کرد: سپاه به دنبال اجرای طرح‌های زودبازده است و تلاش دارد این اشتغال‌های خرد را با حمایت و مشورت دادن پایدار کند.
ابراهیمی با بیان اینکه عصر ارتباطات منسوخ شده و اکنون عصر روایتگری است، افزود: همه رسانه باید به رسالت اصلی‌شان واقف باشند و صحت و صداقت در بیان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
در این نشست واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندارن با بیان اینکه یکی از مسیرهای مردمی کردن اقتصاد، توجه کردن به ایجاد، توسعه و توانمندسازی مشاغل خانگی است، گفت: جهاد دانشگاهی مازندران مجری طرح مشاغل خانگی برای 2 هزار نفر است و در این طرح زنجیره پایدارسازی اشتغال از تامین مواد اولیه تا فروش محصول دیده شده است.

وی با اشاره به اشتراک هدف نهادهای انقلاب اسلامی خواستار هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر نهادهای انقلابی شد و افزود: موضوعات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و تولیدی از جمله زمینه های انجام فعالیت‌ مشترک است که رویکرد مورد توجه جهاد دانشگاهی است.

گردشگری مزرعه، راه‌کاری در مردمی کردن اقتصاد
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با تاکید بر اینکه دغدغه مقام معظم رهبری مردمی کردن اقتصاد است، تصریح کرد: یکی از راه‌کارهای اجرایی و عملی برای مردمی کردن اقتصاد، اجرای طرح گردشگری مزرعه در آبندان‌های استان است و ضرورت دارد این مزیت استان به صورت جدی دیده شود.
وی افزود: به سبب سیاست غلط واردات برنج در فصل برداشت همواره تلقی به صرفه نبودن کشت برنج وجود دارد و با تداوم این شرایط کشاورزان به تغییر کاربری روی می‌آورند که رویکرد توجه به ارزش افزوده حاصل از گردشگری مزرعه می‌تواند در اقتصادی کردن این زمین‌های کشاورزی موثر باشد.
عبدالهیان خواستار احیای کارگروه توسعه رسانه‌ای استان به همت همه رسانه‌های استان شد و افزود: کارگروه توسعه رسانه بهترین مکانی بود می‌توانست درباره موضوعات مختلف توسعه‌ای استان که نظر مشترک دارند اقدامات حمایتی رسانه‌ای انجام شود.
در این نشست لوح سپاسی با امضای حجت‌الاسلام یدالله غلامی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران و سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران تقدیم علی پاداشی سردبیر ایکنای مازندران شد.
انتهای پیام

فعالیت مشترک سپاه با جهاد دانشگاهی شناسایی و تقویت شود/ تقدیر از ایکنا

captcha